Whatsapp - Geen (online)status

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHaCo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-10-2022
Sinds gisteren heb ik een 2e iPhone, 13 mini, in gebruik, met een 2e nummer. Mijn andere is een iPhone X. 1 Apple ID. Nu heb ik op de nieuwe telefoon ook Whatsapp geïnstalleerd maar ik zie bij nagenoeg alle contacten alleen een profielfoto en geen 'laatst gezien' of 'online'. Uiteraard getest met meerdere (andere) nummers, deze hebben bij Privacy alles op 'iedereen' staan en mijn nummer niet geblokkeerd of uitgezonderd. Toch zie ik niet als ze online zijn of het laatst geweest zijn. Zij hebben mijn nummer niet in hun contacten staan.

Als ik dus mijn 2 iPhones naast elkaar leg zie ik het bij de ene wel en bij de andere niet.

Hoe kan dit en hoe los ik het op? Met mijn vorige (2e) iPhone zag ik dit wel altijd (zelfde contacten). Ik heb al meerdere keren mijn nummer verwijderd uit Whatsapp, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en telefoon meerdere keren aan en uit gezet en op vliegtuigmodus maar helaas.

Thanks.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:56
Staat op beide telefoons dezelfde iOS versie? Zijn beide Whatsapp versies geheel bijgewerkt? Kijk eens even wat er bij Settings - Account - Privacy staat over wat anderen mogen zien. Als jij je gegevens niet deelt zou het me niet verbazen dat het andersom ook niet werkt (bij mij staat alles behalve 'status' op 'Everyone').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als jij je status niet uitzend kan je die van andere ook niet zien. Is logisch toch ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat zou ook mijn eerste gedachte zijn ja: op de nieuwe foon de status aanzetten. Maar: de TS schrijft nagenoeg alle contacten, dus sommige hebben wel een status?

Hebben de anderen met/zonder status jouw tweede nummer ook als contact opgevoerd? WA ziet voor zover ik weet elk tel.nummer als een andere account, ongeacht je AppleID.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)