Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Mijn HP Envy 15 wordt tijdens het opladen ontzettend heet, te heet om aan te raken op sommige plekken. De ventilatoren draaien op volle toeren. Terwijl het CPU en GPU verbruik niet boven de 35% komen, thermal throttled the CPU alsnog.

Ik doe verder niks geks, heb alleen chrome open staan met een youtube video op 1080p. Kamertemperatuur is 28°C.

Ik heb inmiddels door dat deze laptop een vreselijke miskoop is geweest, maar dit is zo erg dat ik me begin af te vragen of er wellicht iets mis is met de laptop. Of is dit normaal voor laptops met dit soort hardware?

Hier een screenshot van HWiNFO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/By1lctT2L2ZDVth3PGHcBrExYZI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TU6eWuSNBwFJMPzJ6To6luh0.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qbcj7yZG5hzcSnCQFwcBWxfc0hk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dk5PQnFzSVkDqtUOMP8SeJZs.png?f=user_large

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Het schijnt tegenwoordig wel 'normaal' te zijn dat veel laptops zeer agressief overklokken tot thermal throttle toe.
Je zou het energiebeheer misschien eens kunnen aanpassen?
Turbo slaat snel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 09:18
Door het opladen wordt de accu warm.
Die afgegeven warmte moet ook door de ventilatoren in je kast worden afgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Dat de accu bij het opladen warm wordt is niet ongewoon natuurlijk.
Maar zo warm dat de laptop hierdoor oververhit raakt is natuurlijk niet normaal.

Ik neem dan ook aan dat het probleem optreedt wanneer de laptop op de netstroom adapter is aangesloten en niet per se aan het opladen is.