Onkyo SKW-938 Subwoofer storing

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroMat
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-07-2022
Mijn vraag
Dag forumleden, ik heb een probleem met mijn subwoofer, na veel opzoekwerk online en op dit forum heb ik echter nog geen oplossing kunnen vinden. Kan iemand me op weg helpen?

De subwoofer "popt" vaak als ik naar iets kijk, dus het geluid dat hij aan en uit springt. Na korte tijd werkt hij niet meer, ook al staat blauw ledje op aan. Als ik echter vanachter op de schakelaar (I -> 0 -> 1) duw, dus gewoon even uit en weer aan, werkt hij onmiddellijk weer.

Ik neem aan dat het dus niet aan de versterker ligt, maar ik weet niet echt wat ik kan doen buiten nieuwe kabels proberen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Onkyo 9800thx home cinema set
Subwoofer SKW-938
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere kabel versterker-subwoofer, alle verbindingen nagekeken, aarding nagekeken, andere stopcontacten, firmware update, reset fabrieksinstellingen versterker, onkyo customer service gecontacteerd :)
...

Alvast bedankt voor jullie inzicht.

Mvg,
Mathias

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:41

DjVe

Hatsaflats!

Output op versterker wat omhoog draaien en achterop sub iets naar beneden. Je sub lijkt te weinig signaal te krijgen en gaat daarom in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mocht dat niet werken, dan kan het zijn dat het circuit dat de automatische stand-by regelt niet meer goed is. Een master-slave-stekkerdoos is dan de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroMat
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-07-2022
Dank je, ik zal beide oplossingen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

TBTL schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:20:
Mocht dat niet werken, dan kan het zijn dat het circuit dat de automatische stand-by regelt niet meer goed is. Een master-slave-stekkerdoos is dan de makkelijkste oplossing.
Hoe lost een Master-Slave Stekkerdoos dit op? Een dergelijke stekkerdoos geeft toch alleen een trigger naar de Slave als de Master in wordt geschakeld dan wel uit wordt geschakeld? In deze is de receiver nog steeds aan als de subwoofer weg valt.

Google geeft trouwens best wat hits op defecte- of subwoofers met hetzelfde probleem zoekende op "Onkyo SKW". Je schijnt intern een jumper te kunnen zetten om de auto stand-by functie uit te schakelen zoals ik het lees. Subwoofer dan wel altijd met de hand uitzetten of dan achter een Master-Slave hangen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik dacht dat de subwoofer een knopje heeft waarmee hij vast aan staat, maar blijkbaar heeft hij alleen auto en uit. Dan werkt het inderdaad niet. Receiver als master op stekkerdoos, subwoofer als slave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

TBTL schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:14:
Ik dacht dat de subwoofer een knopje heeft waarmee hij vast aan staat, maar blijkbaar heeft hij alleen auto en uit. Dan werkt het inderdaad niet. Receiver als master op stekkerdoos, subwoofer als slave.
Nogmaals, volgens mij gaat een Master Slave niets toevoegen in deze case, al zou er wel een dergelijke knop op de subwoofer zou zijn. Als je een subwoofer hebt die niet uit stand-by komt bij het inschakelen van de gehele set/de eerste lage tonen zie ik de meerwaarde. Als een subwoofer, zoals deze, tijdens het spelen uitvalt brengt het niets. De gehele set staat immers al aan en heeft het voor x minuten gedaan. Idem met dat een Trigger Cable (indien die aanwezig zou zijn) niet zou helpen. Dergelijke functies zijn voor gezamenlijk in- dan wel uitschakelen en niet om na x minuten een trigger te sturen om de Slave wakker te houden.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 16-07-2022 11:27 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RNSKNP
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-04 19:24
Hoi Gromat,

Uiteindelijke nog een oplossing gevonden voor dit probleem? Ervaar precies hetzelfde namelijk met deze subwoofer. Zelden bij muziek, maar wel vaak bij een film of praatprogramma's etc. Verder is dit oude beestje nog prima dus wil hem nog niet gelijk afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topic starter is al bijna 2 jaar niet meer op het forum geweest dus die gaat niet reageren. Topic bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.