Stilering van merknamen zoals 'skate.'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRBM123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-04 22:13
Beste redactie,
Ik struinde op deze op het eerste gezicht onmogelijk te lezen kop (bron):
Ontwikkelaar Full Circle: Skate. wordt free-to-play
Misschien is jullie huidige stijlbeleid om de bedrijfsgrammatica/merkstilering te prioriteren boven de Nederlandse grammatica en, voor zover Unicode het toestaat, de merkstilering zoveel mogelijk te benaderen (het is dan overigens: 'skate.', zonder hoofdletter). Ik hoop dat jullie deze keuze willen heroverwegen. In het Nederlands is het correct om eigennamen met hoofdletters te schrijven. We blijven het bijvoorbeeld over 'Adidas' hebben, en niet over 'adidas' zoals zij over zichzelf schrijven. Een enkele kleine letter vooraf aan een hoofdletter is in enkele gevallen een gangbare uitzondering ("iPod", "eBay"). Maar een eigennaam volledig in kleine letters is stilering van het bedrijf, vergelijkbaar met italics, en hoeft zeker niet overgenomen te worden. Interpuncties zijn evengoed ook geen onderdeel van een naam maar van de stilering ervan. In het Nederlands eindigt een zin na een punt.

Als de redactie denkt dat er verwarring kan ontstaan door de stilering weg te laten kan de inhoud van het artikel duidelijkheid geven. Dan kunnen jullie het hebben over Skate (gestileerd als 'skate.').

Ik wil verder suggereren om de stijlregels van Wikipedia hierover als inspiratie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:27

Hayte

Nieuwsredacteur
Dergelijke overbodige interpunctie nemen we inderdaad niet mee, de overbodige punten heb ik uit het artikel gehaald :) Verder schrijven we skate met een kleine letter, tenzij het woord aan het begin van een zin staat.