Vraag buitenlamp zonder schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-07 13:29
Goedemiddag allen,

Ik heb onlangs een woning gekocht die is gebouwd in 2014.
Nu heeft de woning buiten wel aan aansluitpunt voor een buitenlamp (alle 4 de kleur draden, bruin, zwart, geelgroen en blauw) maar hij zit nog niet aangesloten.
Ik heb binnen in de woning zitten kijken en hier is geen schakelaar voor aanwezig. Ditzelfde geldt aan de achterkant van de woning.

Nu zit ik in dubio hoe in kan ik deze lamp bedienen. Ik heb achter in de tuin ook een lamp zitten (bij de schuur). Deze gaat aan als het donker wordt dmv een sensor. Zou het kunnen dat beide lampen op deze sensor gekoppeld zitten? Ik zie in de meterkast ook geen extra groep oid.

Iemand een soortgelijke situatie gehad bij een relatief nieuwe woning?
Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Beste antwoord (via Pctje91 op 19-07-2022 09:07)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan best zijn dat je nu een schakelaar hebt voor je hal/bijkeukenverlichting. Als je die er afhaalt is er een kans dat daar een tweede zwarte draad zit, loos, die naar de buitenverlichting gaat. Dan moet er een andere schakelaar op, met 2 halve knoppen, om die te kunnen schakelen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57

timovd

Voorsprong door techniek

Waar gaat de zwarte draad naartoe?
geld of geldt?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-07 17:34
Staat er spanning op?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Het kan best zijn dat je nu een schakelaar hebt voor je hal/bijkeukenverlichting. Als je die er afhaalt is er een kans dat daar een tweede zwarte draad zit, loos, die naar de buitenverlichting gaat. Dan moet er een andere schakelaar op, met 2 halve knoppen, om die te kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-07 13:29
sypie schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:12:
Goeie, zal hem eens loshalen. Vorige bewoner heeft de hal gekoppeld met een sensor. Zodra ik de hal inloop gaat automatisch de lamp in de hal aan. Zal eens achter de sensor kijken, daar moet de schakelaar zitten.
oeps... aangepast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Pctje91 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:54:
Zal eens achter de sensor kijken, daar moet de schakelaar schakeldraad zitten.
Gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Spierings
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-02-2024
spam

[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 23-02-2024 17:36 ]

Pagina: 1