Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal deze pc het vaakst gebruiken voor gaming, maar ook programmeren
Soms zal ik deze PC ook voor school gebruiken, maar ik heb daar ook een laptop voor.
De games die ik speel zijn vaak eenvoudig, bijvoorbeeld Minecraft. Later wil ik ook wat zwaardere games kunnen spelen, zoals F1 of misschien zelfs Microsoft Flight Simulator, daarvoor wil ik in de toekomst ook een GPU aanschaffen, bijvoorbeeld en Nvidia Geforce RTX 3050
Software die ik vaak gebruik:
- OBS
- Premiere Pro
- Photoshop
- IntelliJ IDEA
- VS Code
- Docker
- WSL
- Alles van MS365
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn schatting is ongeveer €700 inclusief verzond kosten, dat mag iets omhoog uitlopen maar niet te veel
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een be quiet Pure Power 11 FM 850W
https://tweakers.net/pric...11-850w-fm/specificaties/
Ik heb deze voeding ooit gewonnen met een winactie, deze wil ik dan ook meenemen in mijn build.
850 Watt is overkill maar het bespaart weer geld op een andere voeding
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is op dit moment het systeem wat ik overweeg te kopen:
Ik wil een snel en stabiel systeem met veel mogelijkheden voor een kleine prijs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte voorkeuren voor bepaalde merken (het liefste alleen geen onbekende/kleine merken ivm garantie)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het liefste een zo stil mogelijk systeem zonder al te veel geld uit te geven.
Ga je overklokken?
Het liefste schroef ik de snelheid wat op. (niet te veel ivm stabliteit)
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een kritische blik willen zien, tips over bijvoorbeeld betere/goedkopere alternatieven.
Ik zal deze pc het vaakst gebruiken voor gaming, maar ook programmeren
Soms zal ik deze PC ook voor school gebruiken, maar ik heb daar ook een laptop voor.
De games die ik speel zijn vaak eenvoudig, bijvoorbeeld Minecraft. Later wil ik ook wat zwaardere games kunnen spelen, zoals F1 of misschien zelfs Microsoft Flight Simulator, daarvoor wil ik in de toekomst ook een GPU aanschaffen, bijvoorbeeld en Nvidia Geforce RTX 3050
Software die ik vaak gebruik:
- OBS
- Premiere Pro
- Photoshop
- IntelliJ IDEA
- VS Code
- Docker
- WSL
- Alles van MS365
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn schatting is ongeveer €700 inclusief verzond kosten, dat mag iets omhoog uitlopen maar niet te veel
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een be quiet Pure Power 11 FM 850W
https://tweakers.net/pric...11-850w-fm/specificaties/
Ik heb deze voeding ooit gewonnen met een winactie, deze wil ik dan ook meenemen in mijn build.
850 Watt is overkill maar het bespaart weer geld op een andere voeding
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is op dit moment het systeem wat ik overweeg te kopen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700G Boxed | € 285,- | € 285,- |
1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Plus | € 89,- | € 89,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 78,80 | € 78,80 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 108,75 | € 108,75 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 88,95 | € 88,95 |
Totaal | € 650,50 |
Ik wil een snel en stabiel systeem met veel mogelijkheden voor een kleine prijs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte voorkeuren voor bepaalde merken (het liefste alleen geen onbekende/kleine merken ivm garantie)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het liefste een zo stil mogelijk systeem zonder al te veel geld uit te geven.
Ga je overklokken?
Het liefste schroef ik de snelheid wat op. (niet te veel ivm stabliteit)
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een kritische blik willen zien, tips over bijvoorbeeld betere/goedkopere alternatieven.