Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-02 17:45
Beste Tweakers,

Sinds maart woon ik erg gelukkig in een nieuwe woning. Het is daarbij ook mijn idee om deze woning zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken voor mijn persoonlijke doeleindes.

Het is nog allemaal vrij nieuw voor mij vandaar dat ik graag hier om hulp wil vragen wat betreft een HDMI connectie tussen 2 kamers die verdeeld zijn over 2 verdiepingen.

Nou ben ik erachter gekomen dat het mogelijk is om een HDMI verbinding over een UTP connectie vast te leggen. Echter heb ik al een kabel verlegd vanuit de 2 kamers waar ik de verbinding wil vaststellen, alleen gebruik ik die kabel al voor een internetconnectie.

Voordat ik een aanschaf HDMI extenders oid. maak was ik benieuwd of het mogelijk is om een netwerk + beeldsignaal over 1 kabel te versturen. In mijn hoofd klinkt dit heel onwaarschijnlijk en heb ik al geprobeerd wat informatie op te doen maar tevergeefs.

Hebben jullie knappe koppen een idee wat de beste aanpak kan zijn voor dit probleem? Het gaat dus om een beeldsignaal van een PC op de ene verdieping die naar de televisie op de andere verdieping moet gaan. Te diep boren in het plafond of muren is geen optie, een kabel knippen en verleggen wel.

Ik hoor het graag!

Beste antwoord (via xDariius op 15-07-2022 16:55)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

xDariius schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:39:
[...]

Helaas is dat geen optie, de verbinding komt vanaf een desktop pc. Ik heb echter wel een WiFi kaart maar de delay gaat hoogst waarschijnlijk een probleem worden. Een beetje vertraging is niet erg maar een beeldverbinding over WiFi lijkt mij catastrofaal.
Als je wifinetwerk op orde is hoeft dat helemaal niet zo catastrofaal te zijn, maar ik had het op zich ook niet per se over WiFi. Genoeg TVs die gewoon een LAN poort hebben :)

Een en ander hangt er ook van af waar je die opstelling voor wilt gebruiken. Als dat bijvoorbeeld voor het afspelen van films of zo is dan zou ik eerder kijken naar een media speler bij je TV neerzetten (of de functionaliteit van een smart TV gebruiken) in plaats van het beeld van je PC naar je TV te sturen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:47

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:07

talin

ES-MA

dat kan veel goedkoper: via Bol.com

maar daar zijn ook meer profi uitvoeringen van.

ik/wij gebruiken deze veel in panden waar niet geboord mag worden.

werkt perfect.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

En deze oplossing werkt ook over een bestaand netwerk waar ook andere apparatuur in zit als switches?

Mijn ervaring in het verleden was namelijk dat verreweg de meeste goedkope oplossingen dat niet konden of enkel met gigantische kanttekeningen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@xDariius Als het een beetje een moderne TV is kan je wellicht het beeld van de laptop gewoon naar je TV casten?

[ Voor 74% gewijzigd door Orion84 op 15-07-2022 16:01 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

D4NG3R schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:00:
[...]

En deze oplossing werkt ook over een bestaand netwerk waar ook andere apparatuur in zit als switches?

Mijn ervaring in het verleden was namelijk dat verreweg de meeste goedkope oplossingen dat niet konden of enkel met gigantische kanttekeningen.
ah! nee

waarom zou je dat willen?
die kabels door elven bij maanlicht en dan door een paar koperkabeltjes jagen met wat plastic aansluitingen ;)

wij gebruiken die voor van die DV spelers die weggewerkt zitten en dan naar een tv voor in een winkelpui o.i.d.

dat er ook nog netwerk overheen moet, nee dat gaat niet, dat gaat toch ten koste van alles? beeldkwaliteid en LAN snelheid?
en hoe wil je de speler dan bedienen als deze in een hele andere ruimte staat?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

talin schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:05:
[...]

ah! nee

Misschien de topicstart nog eens lezen, want dat is wel de situatie van de topicstarter. Hij heeft een netwerkkabel liggen, maar die is al in gebruik als netwerkkabel en kan dus niet dedicated worden ingezet als HDMI extender kabel.

Then again: de plaatjes bij dat product wat je linkt geven wel aan dat het ook via bestaand netwerk zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
talin schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:05:
[...]

ah! nee

die kabels door elven bij maanlicht en dan door een paar koperkabeltjes jagen met wat plastic aansluitingen ;)

wij gebruiken die voor van die DV spelers die weggewerkt zitten en dan naar een tv voor in een winkelpui o.i.d.

dat er ook nog netwerk overheen moet, nee dat gaat niet, dat gaat toch ten koste van alles? beeldkwaliteid en LAN snelheid?
en hoe wil je de speler dan bedienen als deze in een hele andere ruimte staat?
Dus als ik het goed begrijp is een UTP verbinding een prima oplossing maar kan ik die kabel waarmee ik de verbinding voor het beeld vastleg niet meer gebruiken voor een netwerk verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
Ik vind het oprecht knap hoe je zo'n extreem overpriced product hebt kunnen vinden 8)7

Dit is volgensmij voor een multi-monitor verbinding die op Hollywood sets oid. gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

xDariius schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:34:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is een UTP verbinding een prima oplossing maar kan ik die kabel waarmee ik de verbinding voor het beeld vastleg niet meer gebruiken voor een netwerk verbinding?
klopt

ik heb ze ook waar ik 2 CAT6 kabels moet gebruiken maar die zijn voor meer dan 100 meter.

je hebt ze ook powerd van Aker die ik meestal gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
Orion84 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:00:
@xDariius Als het een beetje een moderne TV is kan je wellicht het beeld van de laptop gewoon naar je TV casten?
Helaas is dat geen optie, de verbinding komt vanaf een desktop pc. Ik heb echter wel een WiFi kaart maar de delay gaat hoogst waarschijnlijk een probleem worden. Een beetje vertraging is niet erg maar een beeldverbinding over WiFi lijkt mij catastrofaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
Even een Google op "hdmi over ip" en je vindt zat spul dat gewoon over je huidige netwerk kan.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

[...]

nou, ik heb thuis een Ziggo aansluiting, die met 1 kabel naar mn Apple airport gaat en verder geen netwerkkabels in huis.
woonkamer waar de airport ook staat heeft een apple tv, slaapkamer 1ste verdieping heeft een apple tv waar ik tv op kijk, oudste van de 3 heeft zijn kamer op de 3de en die streamt op zn laptop elke seconde die hij kan, nooit haperingen o.i.d. geen wifi boosters of bedrade apparaten, zelfs de printer is draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
sig69 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:41:
Even een Google op "hdmi over ip" en je vindt zat spul dat gewoon over je huidige netwerk kan.
Even een topic lezen voordat je reageert en je vindt zat redenen om niet te reageren :w
Fijn weekend!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

[...]

Als je wifinetwerk op orde is hoeft dat helemaal niet zo catastrofaal te zijn, maar ik had het op zich ook niet per se over WiFi. Genoeg TVs die gewoon een LAN poort hebben :)

Een en ander hangt er ook van af waar je die opstelling voor wilt gebruiken. Als dat bijvoorbeeld voor het afspelen van films of zo is dan zou ik eerder kijken naar een media speler bij je TV neerzetten (of de functionaliteit van een smart TV gebruiken) in plaats van het beeld van je PC naar je TV te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDariius
Orion84 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:54:
[...]

En ander hangt er ook van af waar je die opstelling voor wilt gebruiken. Als dat bijvoorbeeld voor het afspelen van films of zo is dan zou ik eerder kijken naar een media speler bij je TV neerzetten (of de functionaliteit van een smart TV gebruiken) in plaats van het beeld van je PC naar je TV te sturen.
Hartstikke dom maar aan die UTP aansluiting op de TV heb ik helemaal niet over nagedacht. Die heb ik namelijk wel...

De TV verbinden met het modem en via daar verder (met casted oid.) lijkt mij een hele goeie optie.
Pagina: 1