Router / Firewall - welke ?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wilde binnenkort eens wat gaan zitten knutselen hiero, kan iemand mij vertellen welke router/firewall ik het beste kan gebruiken ... en zijn deze evt. makkelijk te kraken door andere personen.
Ik hoorde goeie verhalen over freesco, maar nu hoorde ik net weer van iemand dat deze al eens gekraakt zou zijn en dat het heel makkelijk is om dan bepaalde dingen te doen met je pc (is daar al iets over bekend?). Die persoon beveelde me dan ook NETBSD aan ... iemand enig idee wat ik kan gaan gebruiken ? (+voordelen/nadelen?)

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb me qua routers best goed voor laten lichten en ben bij meerdere verkooppunten geweest.
Zelf heb ik gekozen voor de USR8000. Dit is een router van US Robotics ( www.usr.com ), met een ingebouwde Firewall en Stealth modus. Het is dus voor de kabelverstrekker niet te controleren of er iets aan hangt en wat er aan hangt.
Deze kost ongeveer 500,=
www.pcbuy.nl/cs18/index.html?winkels=a&prov=heel&min=&tref=USR+8000

Dit weet ik van mijn eigen ISP, waar ik een test had aangevraagt om te zien of mijn systeem te hacken was. Dit is natuurlijk altijd mogelijk.
Voor elke code is een hack en voor elke deur meerdere sleutels. Maar ik weet wel dat je dan een serieuse hacker met het echte doel moet hebben om precies jouw systeem te hacken. de gewone huis, tuin en Keuken hacker slaat je al snel over omdat hij meteen al doorheeft dat het hem niet gaat lukken.

Hoop dat je hier iets aan hebt

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Hier weer de afgezaagde antwoord LINUX !!!

Werkt goed en je kan het zogoed beveiligen als je wilt.

Geen enkel systeem is "Veilig" beveiliging is daar om gehacked to worden.

Het enige wat je kan doen is het zo moeilijk te maken dat het niet de moeite is om er tijd aan te be steden.

I believe what I want to Believe

Verwijderd

Dat hoort in [forum=19].
Aangezien deze vraag daar al zo vaak is geweest en ook in de faq behandeld wordt, gaat hij daar gegarandeerd dicht, vandaar dat ik hem hier gewoon al sluit.
Meer informatie kun je wel vinden door te [search=firewall router].

Dit topic is gesloten.