met kabel thuis geen internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-09 16:05
Mijn vraag,
Hallo,
Thuis doet mijn internet het niet,ik gebruik thuis een kabel, en nu ik ergens zit met wifi werkt het wel.

Ik heb thuis een screenshot gemaakt van mijn verbinding, die voeg ik toe.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell vostro 3000 serie
windows 10 home edition 21H2, 19044, 1826Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ry9ZwxYho6zl0TbkcDN_MQ0WeNI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xO1jbl1X0PXz1WPWX387vVoD.png?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een tijdje terug had ik mijn apparaat uit mijn microsoft account gehaald, heeft dat invloed?
Ik probeer het terug te zetten, maar ik wordt in rondjes gelijd: https://account.microsoft.com/devices hier zou ik mijn laptop moeten kunnen toevoegen, maar de opties ik heb een ander apparaat of apparaat registreren komen allebei niet bij een pagina waar ik een dell laptop kan toevoegen. Als dit geen invloed heeft hoef ik het natuurlijk ook niet op te lossen,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:13
Het probleem lijkt niet bij je laptop te zitten, je hebt netjes verbinding met je router. Kan je op de router van je provider zien aan bijvoorbeeld een lampje dat deze wel verbinding heeft?

Je geeft aan dat wifi wel werkt, maar dat is dan zeker bij iemand anders thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 23:54
Je pc krijgt zo te zien "ergens" een IP adres vandaan maar ik kan niet uit je verhaal halen wat dat kan zijn. Waar loopt die kabel heen, wat voor netwerkapparatuur gebruik je in huis, welke provider heb je, werken andere toestellen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
idd, ik ben naar een locatie met wifi gegaan om deze post te maken, en om te kijken of ik dit apparaat kan toevoegen aan mijn microsoft account voor het geval dat het probleem was (niet blijkbaar?) ik heb internet van mijn verhuurder, volgens mij noem je het ding waar het uit komt een homeplug, ik heb dus verder geen router.

Als ik thuis bent zie ik zo'n wereldbolletje rechts onder in mijn scherm dat er geen internet is, zoals ook op de afbeelding te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

De kans is m.i. nihil dat de oorzaak aan de kant van je laptop zit.
Je zult meer info moeten gaan verzamelen wat er werkelijk allemaal tussenzit ("volgens mij noem je het ding waar het uit komt een homeplug" is geen goede info :) ) en wellicht samen met verhuurder kijken wat er fout zou kunnen zijn.

Zijn er meer huurders? Hebben die wel werkende verbindingen? Heeft het voorheen wel gewerkt? Zo ja, was er iets anders op dat moment?

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 15-07-2022 12:48 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
er zijn meerdere huurders idd, ik zal als ik thuis ben een foto posten van het ding waar het uit komt. idd werkte het eerder wel, en het enige verschil is dus dat ik onlangs mijn device uit mijn microsoft account heb verwijderd. ik ben er niet zo van aan te gaan kloppen bij de andere bewoners, dus ik hoop dat er een manier is zonder.

ik had de verhuurder die het internet doorgeeft al een mail gestuurd, maar bedacht achteraf dat dat misschien voorbarig was. Als het probleem daar ligt is dat natuurlijk fijn als ik dat zeker weet, zodat ik niet hun mijn laptopprobleem laat oplossen. Een ander kabeltje had ik ook al geprobeerd.

Fijn dat jullie helpen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Op basis van het screen shot heb je verbinding met iets in het netwerk aangezien je een ip adres via DHCP hebt gekregen, waarschijnlijk van je modem. Als je dat niet in beheer hebt, dan moet je bij de beheerder zijn

Nav je andere topic
- wat gebeurt er als je een ping doet naar de gateway (uit je andere topic haal ik dat het Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.150.250 is). Dus open een powershel of cmd en tik in ping 192.168.150.250
Idem voor ping www.nu.nl
Idem voor ping 8.8.8.8

(met het eerste check je of je een ping kan doen naar waarschijnlijk je modem , het tweede als je dns resolved een ping naar een server op het internet www.nu.nl, het derde zonder dns resolve een ping naar een server van google op het internet)
Plaats screen shots hiervan

Overigens doet de wifi het thuis niet?

[ Voor 112% gewijzigd door jeanj op 15-07-2022 13:06 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Je Microsoft account heeft niks met je internetverbinding te maken. Ik zie dat je in juni ook al een topic hier over had geopend. Het probleem lijkt vooral te zitten in de aangeboden aansluiting van de verhuurder, niet jouw laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Homeplug al een keer opnieuw opgestart?
Wellicht geeft die geen verbinding door.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
ik heb opeens weer internet thuis, iedereen super bedankt voor de hulp,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:23
@l.vaneijck Leerzaam ;)

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 15-07-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Vraagje: ik hoop dat het ok is als ik het een volgende keer weer hier post als ik geen internet heb? mogelijk heeft de verhuurder een reset gedaan van het internet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat mag je dan best weer posten, maar zorg dan wel dat je meer informatie hebt, want anders kunnen we je nog steeds niet helpen en is het weer wachten tot het probleem zichzelf op magische wijze oplost :)

Homeplugs zijn sowieso een oplossing die niet altijd even betrouwbaar is. Het kan zomaar zijn dat er ergens bij jou of een van je buren een apparaat aan het stroomnet hangt dat storing veroorzaakt en waardoor jouw verbinding er uit ligt als dat apparaat aan staat of zo.

Maar het kan net zo goed een storing zijn in de centrale netwerkapparatuur die de verhuurder beheert.

Kortom: vooral zaak om dit bij je verhuurder aan te kaarten en die het te laten oplossen. Die kan zich natuurlijk altijd op Tweakers melden als ie er niet uitkomt :P

[ Voor 57% gewijzigd door Orion84 op 15-07-2022 17:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
zal ik doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Nog even voor de duidelijkheid. Met homeplug bedoel je een powerline adapter toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l.vaneijck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUk3yxCYOelHWjhDsruz54bja48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTqwe45hekiiShpNGVspO7au.jpg?f=fotoalbum_large
\
toch het makkelijkst met een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat ziet er gewoon uit als een (goedkoop) opbouwdoosje voor UTP / RJ45 bekabeling en zo'n ding kun je bijna altijd uitsluiten als veroorzaker van 'geen internet' als je al wél een RFC1918 DHCP IPv4 adres gekregen hebt op je PC.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
dat zal ik dan een volgende keer bekijken, ik dacht dat internet uit de muur zonder modem een homeplug heete, in ieder geval bedankt voor alle hulp, ik zal de volgende keer zeggen dat ik een opbouwdoosje voor UTP / RJ45 bekabeling heb.
Pagina: 1