Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerMeister
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03-2023
Geachte dames en heren,

Mijn auto heeft Android auto dat aangestuurd wordt middels de apps op mijn telefoon. Nu heb ik meerdere navigatie apps geprobeerd (Waze, Flitsmeister, Google maps) maar bij alle 3 de apps zijn er op sommige locaties flitspalen die niet via deze apps gemeld worden. Nu ben ik zelf bekend met waar deze flitspalen staan aangezien het een route is die ik dagelijks rijd. Maar het baart mij zorgen voor als ik op routes rijd waar ik niet bekend mee ben. Hetzelfde geldt voor mobiele flitsers; ik heb het gevoel dat lang niet alles zichtbaar is op deze apps.

Verder merk ik op dat als ik zonder ingeplande route (bijvoorbeeld van en naar werk) dingen zoals maximum snelheid niet worden aangegeven. Pas als ik de route heb ingepland in het systeem krijg ik dat soort informatie ook te zien. Ondanks dat ik wel de settings ingesteld heb om dit zichtbaar te maken.

Dus mijn vragen:
1) Klopt het wat ik zeg dat niet alles zichtbaar is via deze apps?
2) Zijn er nauwkeurige alternatieven? Eventueel tegen betaling.
3) Als antwoord op vraag 2 'nee' is, welke app is dan het meest nauwkeurig?
4) Beste app voor Android Auto?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solaire
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:23
Weet je zeker dat de flitspalen die niet vermeld worden actief zijn? Er zijn flitspalen die niet worden weggehaald maar ook al lang niet meer actief zijn. Verder is Flitsmeister gebaat bij een stabiele internetverbinding voor de mobiele flitsers en andere meldingen (stilstaande voertuigen e.d.). In mijn ervaring staat de mobiele flitser al lang en breed in Flitsmeister voor ze klaar zijn met het opbouwen van de radar.

1) Ik rijd al meer dan 5 jaar met Flitsmeister en ben (behalve in Zwitserland) nog geen actieve flitspaal of flitser tegengekomen die niet bekend was bij Flitsmeister (maar ik rijd dan ook niet consequent te hard, dus het kan zijn dat ik er wel gepasseerd ben zonder het te weten. Reacties van overig verkeer spreekt vaak ook boekdelen :+ )
2) 3) 4) Flitsmeister is bij mijn weten het meest nauwkeurig, Google Maps en Waze het minst (die gebruiken hele oude data)

[ Voor 3% gewijzigd door Solaire op 15-07-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerMeister
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03-2023
Solaire schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:08:
Weet je zeker dat de flitspalen die niet vermeld worden actief zijn? Er zijn flitspalen die niet worden weggehaald maar ook al lang niet meer actief zijn. Verder is Flitsmeister gebaat bij een stabiele internetverbinding voor de mobiele flitsers en andere meldingen (stilstaande voertuigen e.d.). In mijn ervaring staat de mobiele flitser al lang en breed in Flitsmeister voor ze klaar zijn met het opbouwen van de radar.

1) Ik rijd al meer dan 5 jaar met Flitsmeister en ben (behalve in Zwitserland) nog geen actieve flitspaal of flitser tegengekomen die niet bekend was bij Flitsmeister (maar ik rijd dan ook niet consequent te hard, dus het kan zijn dat ik er wel gepasseerd ben zonder het te weten. Reacties van overig verkeer spreekt vaak ook boekdelen :+ )
2) 3) 4) Flitsmeister is bij mijn weten het meest nauwkeurig, Google Maps en Waze het minst (die gebruiken hele oude data)
Ik ben er vrij zeker van. Het frappante is dat het bedrijf waar ik voor werk een Ford Courier heeft met een ingebouwd navigatie-systeem dat ook meldingen maakt van flitspalen. En dit systeem is ook een beetje de reden dat ik deze vraag nu stel, aangezien de apps die ik gebruik niet alle meldingen geeft die het systeem van de Ford wel geeft. Zo heb ik ook al een keer een kleine bekeuring (8km te hard) in de bus gekregen op een plek waar de apps geen melding geven, en het systeem van de Ford daar wel een melding gaf.

Waze ben ik ook niet heel erg fan van aangezien ik het idee heb dat dit voornamelijk afhankelijk is van gebruikersinput.