Whirlpool ADG 9590 vaatwasser af en toe F8 E1 foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05 16:27
Wij hebben een ADG 9590 vaatwasser van Whirlpool. Deze is nu zo'n 5 jaar oud. De laatste tijd vertoont hij echter kuren. Zo geeft hij soms de foutmelding F8 E1. Dit is afhankelijk van het gekozen programma en af en toe ook gewoon toeval.

Voorbeeld:

het "6th sense" programma: Altijd F8 E1.
het "Eco" programma: 9 van de 10 keer gaat dit wel goed.
het "Quick" programma: ook deze gaat 9 van de 10 keer wel goed.

Als ik rondzoek betekent F8 E1 een probleem met het afpompen van het water en/of het waterniveau in de kuip. Voor zover ik kan zien staat er echter nimmer water in de kuip, alleen wat water onder het filter (waar de pomp zit).

Heb het filter verwijderd en het oog daaronder gereinigd, maar het probleem blijft dus. Iemand nog een suggestie wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:25
Kan er een gedeeltelijke verstopping in het riool zijn dat water niet snel genoeg afgevoerd wordt.
Kun je bij de afvoer komen en daar onstoppingsmiddel in gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05 16:27
swhnld schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:27:
Kan er een gedeeltelijke verstopping in het riool zijn dat water niet snel genoeg afgevoerd wordt.
Kun je bij de afvoer komen en daar onstoppingsmiddel in gooien?
hmmm we hebben dit huis gekocht en de vorige bewoners hebben de keuken anders ingedeeld. Hiermee hebben ze een nieuwe afvoer gemaakt als het ware in de voorraadkast. De vaatwasser staat tegen de muur daarvan zeg maar. Via een PVC pijp door de kruipkelder is een en ander vervolgens aangesloten op de hoofdafvoer.

Voor zover ik kan zien / merken loopt het water wel gewoon door de pijp heen weg en is daar geen ontstopping. Ik kan uiteraard nog een keertje proberen wat onstopper er doorheen te gooien :)