Met het artikel over ChromeOSFlex (nieuws: Google stelt Chrome OS Flex beschikbaar voor het brede publiek) is het duidelijk dat ChromeOS c.q. ChromiumOS ook opgenomen zou kunnen worden bij de downloads. Misschien een idee om op basis van dit artikel een mooie basis-downloads pagina te maken?
@Drobanir Als ik mij niet vergis is dit iets voor jou
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nadat ik het hier had gemeld, heb ik het ook bij de downloads getipt. ChromeOS had al een tijdje als 'firmware' in de downloads lijst opgenomen kunnen worden. ChromiumOS, zoals CloudReady en zo was altijd nog een beetje hakken en zagen. Maar nu Google er met ChromeOSFlex zelf achter staat, zou het net zoals andere installaite-images kunnen worden opgenomen.
Voor dergelijke pakketen van software-en-os in 1 zou de term 'appliance' kunnen gelden, het zou ook als 'operating system' in de lijst kunnen komen. De term 'appliance' komt vaak voor bij virtuele systemen en deze zijn nou juist voor op fysieke systemen. Ik denk hierbij ook aan LibreElec (Kodi op een os) en ook de thuis-automatisereingen die als image voor universele hardware komen. ChromiumOS is dan natuurlijk Chrome of Chromium op een os.
Voor dergelijke pakketen van software-en-os in 1 zou de term 'appliance' kunnen gelden, het zou ook als 'operating system' in de lijst kunnen komen. De term 'appliance' komt vaak voor bij virtuele systemen en deze zijn nou juist voor op fysieke systemen. Ik denk hierbij ook aan LibreElec (Kodi op een os) en ook de thuis-automatisereingen die als image voor universele hardware komen. ChromiumOS is dan natuurlijk Chrome of Chromium op een os.
ChromeOS zou zeker als OS in de downloads opgenomen kunnen worden. Ik ben er zelf echter helemaal niet bekend mee en vind het dus lastig om daar een artikel over te schrijven. Verder kan ik ook niet echt releasenotes of een changelog vinden, behalve:
(6 juli, bron). En als het niet echt duidelijk is wat er is veranderd is, heeft zo'n artikel weinig nieuswaarde of mogelijkheid tot discussie. In mijn beleving is dat juist de hoofdtaak van de Downloads.The Stable channel is being updated to 103.0.5060.114 (Platform version: 14816.99.0) for most ChromeOS devices and will be rolled out over the next few days. This build contains a number of bug fixes and security updates
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Voor ChromeOS is het gewoon de volgende versie. Voor ChromeOSFlex is het de eerste van ChromiumOS die door Google wordt uitgebracht.
Zelf heb ik op een oude laptop een tijdje CloudReady van Neverware gedraaid. De updates daar kwamen automatisch, meestal een paar weken na de update van de browser Chrome. Sinds Google daar de boel heeft overgenomen is de update van CloudReady gestagneerd. En deze week zie in sync met het nieuwsbericht bij tweakers dat de CloudReady ook bij mij wil updaten.
Als update/release pagina zie ik https://chromeenterprise.google/os/chromeosflex/. Toegeven, daar staat geen specifieke release info zoals een releasenote. Voor deze keer zie ik dat als de eerste versie. En ja, inderdaad het nummer dat je gevonden hebt.
Zelf heb ik op een oude laptop een tijdje CloudReady van Neverware gedraaid. De updates daar kwamen automatisch, meestal een paar weken na de update van de browser Chrome. Sinds Google daar de boel heeft overgenomen is de update van CloudReady gestagneerd. En deze week zie in sync met het nieuwsbericht bij tweakers dat de CloudReady ook bij mij wil updaten.
Als update/release pagina zie ik https://chromeenterprise.google/os/chromeosflex/. Toegeven, daar staat geen specifieke release info zoals een releasenote. Voor deze keer zie ik dat als de eerste versie. En ja, inderdaad het nummer dat je gevonden hebt.
Nu ik het terug lees: Ik heb er helemaal overheen gelezen en besef nu pas dat ik zelf dan wel gecharmeerd ben van Chromebooks en ChromeOS maar zoals iedere tweaker en nerd hebben we allemaal onze eigen speeltjes.
Zelf ben ik al tijden bezig met oude laptops en die 'in leven' houden. Misschien hebben jullie bij tweakers ook nog ergens een oudere laptop op de kast liggen of zo. Daar zou je deze ChromeOSFlex op kunnen zetten, zeker als ze in de 'certified' lijst van google staat.
Daarnaast ben ik afgelopen winter voor gaas gegaan en heb mij een Chromebook aangeschaft, om dat eens te vergelijken met die andere oude laptops. Ik moet zeggen, er zit wel verschil in maar de resultaten vallen mij zeker mee.
Zelf ben ik al tijden bezig met oude laptops en die 'in leven' houden. Misschien hebben jullie bij tweakers ook nog ergens een oudere laptop op de kast liggen of zo. Daar zou je deze ChromeOSFlex op kunnen zetten, zeker als ze in de 'certified' lijst van google staat.
Daarnaast ben ik afgelopen winter voor gaas gegaan en heb mij een Chromebook aangeschaft, om dat eens te vergelijken met die andere oude laptops. Ik moet zeggen, er zit wel verschil in maar de resultaten vallen mij zeker mee.
Pagina: 1