Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-05 20:13
Om een Tado knop in een convector put te maken ben ik met de CV bezig.
Tijdens het loshalen van de koperen pijp (PVC blijf ik liever af) viel me op de koppeling iets heeft gelekt.
Niet veel maar de boel was vochtig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5E_eUhgPQCzKmHc8__nrxEdql0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECHPZdASVfxMS3fwd2hFsQCg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat hij lekt op het stuk waar hennep zit maar weet dat niet zeker.
Nu is de vraag of die knelring op de 20mm PVC buis "gebarsten" hoort te zijn of dat dit wellicht het probleem is. Ik kan die PVC buis afzagen en een nieuwe koppeling monteren maar ik heb dus 0 verstand daarvan en blijf er echt liever af.

Het einddoel is deze thermostaat kraam aan te sluiten met een stukje 15mm koperbuis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1x_jFlbr6BMlmUK5sfEzc8anRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrgIY33MKPjjyDFdxrlI9GBT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 17:15

JdM

Humbled

Die knelring hoort zo. Bel even een CV monteur/ loodgieter als je geen lekkages wil, temeer omdat je zegt 0 verstand ervan te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:32
Het is geen PVC buis en die knelring hoort een sleuf te hebben.

Ik zou een installateur bellen en hem er een koppeling aan laten krimpen.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
prima dan bel ik een installateur, maar wat voor buis is het dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 08:54
Haal gewoon die koppeling eraf, neem dit mee naar warmteservice oid en regel een nieuwe?

Buis is lastig te zeggen zijn erg veel merken.. Maar met vervangen van de koppeling verwacht ik dat je de lekkage weer kan verhelpen zonder 300,- verder te zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door meenkdrie op 15-07-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Nou de bypass is in ieder geval wel gelukt. En hij zit in de goede richting :)
Dan kan ik in ieder geval overal Tado aansluiten zonder de cv pomp te slopen.
Voor ik 'm aantrek, hij werkt met een veer dus deze kan gewoon op z'n zij toch ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOKuHK1Qd5gUQL4h2xzzvf71Uuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2MwNbNfvEuQkovSmIaNeFVbG.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was een aansluiting voor een extra radiator aan de andere kant van die muur in de garage.
Dus die iets scheve T stukken zaten er al en kon ik mooi hiervoor gebruiken.
Meteen die radiator weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfK_6VNz9WZuN2kDXND8TLkGwdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93MKDrH9JkCKl5GukwwLdfXi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Woodski op 15-07-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:32
Buis zal iets van pe-rt zijn of alpex. Als je de diameter weet dan kan je een koppeling en calibrator kopen en zelf vastklemmen. Heb je dat nooit gedaan dan is het wellicht een uitdaging op zo'n kort stukje.

Als de bypass op de juiste flow richting is geïnstalleerd dan is het prima zo.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Die buitenmaat is 20.5mm volgens m'n schuifmaat. En ja het kan zomaar dik 20 jaar oud zijn.
Ik heb geen haast en trek het voorzichtig aan. Gaat het weer lekken dan haal ik er een vakman bij.
Als het goed gaat is het een kwestie van een paar keer controleren.

Nog mazzel dat ik daar ging klussen anders had het nog jaren kunnen lekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodski
Nou ik heb de koppeling goed schoon gemaakt en ipv de hennep er teflon tape omheen gedaan.
Toen heel beheerst strak aangedraaid en zowaar het blijft droog daar.

Ook de bypass blijft droog. Enkel de thermostaat lekte iets waar deze in de radiator gaat.

Ik zag hier al maanden enorm tegenop. Vandaag had ik de tijd en kon de CV uit en het lijkt gelukt.
Dus de komende winter gaat Tado hier nog beter werken. Heel trots 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
BK >>> DEI

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1