omgekeerd dak op dakkapel

Pagina: 1
Acties:

• joriv
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik ga mijn dak naisoleren en ik twijfel bij mijn dakkapel nog aan de mogelijkheid om het van buiten te doen. In alles wat ik erover lees, gaat het over de hoogte van de dakrand. Echter, de dakkapel heeft geen dakrand.
Er zit een goot langs de rand maar verder is het dak vlak.

Betekent dit dan dat het gewoon niet kan of dat er meer balast nodig is oid?

het is een dakkapel op het westen, op de 2de etage (dak op +- 7 meter). Belastbaarheid ben ik nog aan het uitzoeken maar er zitten elke 60cm balken van 16cm dik. Het is de achterkant van het huis. Dakkapel is van 2018 en het huis uit 2004. Er zal dus zo'n 6-8cm isolatie al in zitten.

Ik wil er 8cm XPS op leggen, verzwaard met tegels. Wellicht nog wat dunnere isolatie in de goot, verzwaard met grind.

Wie weet raad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hl7gFxgRRcqzlLO1swPWRslDMzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gsmOyAlVDJZI5ENycApuKXE3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door joriv op 15-07-2022 09:38 ]

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Als je er bij kan, groen dak?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gebruik lijm als het kan, zie lbreman in "Omgekeerd warm dak met XPS-isolatieplaten zelf leggen"

En voor de rand van het materiaal een profiel, zie ericplan in "Omgekeerd warm dak met XPS-isolatieplaten zelf leggen"

Succes!

• joriv
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-06-2023
O lijmen, dat is wel interessant, ik zag er wel wat tegenop om 150 tegels naar boven te sjouwen!

en die profielen zijn niet meer leverbaar helaas, even verder kijken, wel een goed idee ook!