Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:43
Vanwege de aanschaf van een 34" monitor, de ruimte op het bureau en stuk gaan van een heel oud logitech 2.1 setje ben ik op zoek naar iets nieuws.

Vanwege ruimte:

Zoek ik een?
Goede soundbar met subwoofer (draadloos verbonden met elkaar zou fijn zijn)

Heb ik een budget in gedachten van
rond of net iets boven de 300 euro, maar kan iets opgerekt worden als dit het echt waard zou zijn en o

Wil ik het apparaat gaan plaatsen en gebruiken
Onder de 34" monitor (die nu nog op de voet staat maar die gaat aan een monitor arm hangen is het doel) en gebruiken voor gaming, muziek luisteren maar ook voor het kijken van series of films. Ideaal zou zijn als er makkelijk een aansluiting zou zijn voor een hoofdtelefoon, of hier makkelijk naartoe geschakeld kan worden voor als onze dochter al op bed ligt.

Wat heb je zelf al gevonden?

Creative sound blasterx katana v2 -> https://en.creative.com/p/speakers/sound-blaster-katana-v2
Teufel Cinebar One+ -> https://teufelaudio.nl/cinebar-one-106142000

Op dit moment ligt de voorkeur iets voor de Cinebar One+ die ik met een extra 20 euro welcome korting zou kunnen aankopen en die nu nog steeds in de aanbieding is. Het voordeel hiervan is dat deze een draadloze soundbar heeft en via USB aangesloten kan worden waarmee je de ingebouwde soundcard kunt gebruiken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand ervaring over het gebruik van de Cinebar One+ met de computer? Ik heb wel wat reviews gelezen en zie dat veel aangeven dat het mogelijk is maar het echt testen heb ik nog niet goed kunnen vinden. Wat ik wel gezien heb ook op Youtube is Duitse reviews waarbij het geluid indrukwekkend over kwam (wat mogelijk is via de computer) echter was dit als Home Cinema. Er zit blijkbaar best wat verschil tussen het oude model en het allernieuwste.

Is dit een goede logische keuze of is er gewoon iets veel beters te krijgen wat hieraan zou kunnen voldoen?

Waardeer jullie hulp enorm en doordat er zoveel verschillende soundbars en speakers zijn zie ik zelf door de bomen het bos niet meer en ben ik echt benieuwd naar ervaringen of tips.

[ Voor 3% gewijzigd door marcel_76 op 14-07-2022 22:11 ]

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Beste antwoord (via marcel_76 op 26-07-2022 18:08)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:04
@marcel_76, die audio engine die je op het oog hebt schijnen leuke speakers te zijn.

Ook een mooie speaker is de JBL MK2 305p. Dat is een studio monitor speaker die andere aansluitingen kent dan je wellicht gewend bent. Met zoiets aan te sluiten.

Voordeel van die A2 is dat je er ook nog een normale actieve subwoofer aan kan hangen. Aan te sluiten via de line ingang en dan de crossover op de subwoofer zelf regelen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Of het een logische keuze is weet ik niet. Waarom zou je voor een soundbar en subwoofer gaan en niet voor 2 monitor speakers? Grote kans dat je met 2 monitor speakers een beter geluid krijgt, vooral met muziek.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Toevallig loop ik met exact dezelfde vraag en eenzelfde prijspunt. Dus kom beetje meelurken ipv eigen draadje starten voor exact hetzelfde.

Veel fora en reviews praten over muziek en films, en negeren gaming. Terwijl menige speaker veel meer tijd doorbrengt in doorgeven van MMO/FPS geluid dan muziek. Toch gaat menig gesprek en review richting een 2(.1) speakerset, ondanks dat dat gewoon niet past met een EW of multi monitor setup. En ondanks dat hoe goed een stereo set ook is, het gewoon geen surround kan simuleren... het is immers stereo.

Terwijl juist dat surround, dat immersieve, voor gaming ervaring relevant is. Veel relevanter dan 'correcte' hoog/laag weergave om maar iets te noemen. Waar komt voetstap/schot/draak/.. exact vandaan is veel belangrijker voor de ervaring, en zelfs (PubG/Fortnite/..) of je überhaupt mee kan komen. Voor games ga je daarbij vaak ook richting aparte equalizer settings om juist relevante input (zoals voetstappen) prioriteit te geven. Alles voor de surround cq game beleving, niet correcte stereo muziek weergave.

Dan kun je wel naar 5(.1) gaan, maar niet iedereen kan/mag/wil zo'n hele set door de kamer installeren. En dan loop je alsnog aan tegen dezelfde fysieke limitaties aan: monitor setup die in de weg zit tenzij de speakers echt klein zijn. Zo eindig je al snel bij soundbars als je iets op je bureau kwijt wilt met goed game geluid.

Lijk tot nu toe vooral uit te komen bij grofweg:
pricewatch: Razer Leviathan V2
pricewatch: Creative Sound BlasterX Katana

Deze schijnen redelijk tot goed surround gevoel te kunnen produceren zonder dat je direct naar echt 5.1 speakersset toe moet. Met name hele goede 5.1 te kunnen simuleren, en heb je ook in principe geen aparte geluidskaart/dac/amp/whatever nodig om e.e.a te helpen. Zit erbij in, samen met equalizer presets puur gericht op gaming. Helaas is de katana V2 (na bijna een jaar) nog niet in Nederland te koop.

pricewatch: JBL Bar 5.0 MultiBeam
pricewatch: Samsung Cinematic Q-series HW-Q700A

Iets minder hardcore voor gaming, meer voor woonkamer(game) gebruik, lijkt daardoor ook stuk groter van formaat. Echter ook hier surround op redelijk hetzelfde prijsniveau en tevens voorzien presets zoals game stand en zaken als multibeam/acoustic beam om in de game mode beter de surround ervaring te simuleren.

pricewatch: LG GP9.DEUSLLK

Toch maar te noemen voor de volledigheid, omdat die veel langs komt online. Maar lijkt beetje aan het eind van de levensduur. Dat geld ook voor de Panasonic Soundslayer, nog niet in nederland kunnen vinden.

In elk geval ook erg beniewd of mensen nog andere input hebben, of misschien praktijk ervaring met soundbars op game vlak. Niet echt een plek kunnen vinden waar meerdere van deze soundbars liggen voor een test, de meeste zijn eigenlijk alleen online te verkrijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
Xanaroth schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:06:
Toch gaat menig gesprek en review richting een 2(.1) speakerset, ondanks dat dat gewoon niet past met een EW of multi monitor setup. En ondanks dat hoe goed een stereo set ook is, het gewoon geen surround kan simuleren... het is immers stereo.
No offense, maar een soundbar geeft je ook geen surround geluid. Ook een soundbar kan dat niet simuleren. Daar waar geen speakers zijn, komt geen geluid vandaan.

Laat je niks wijs maken dat soundbars dat wel kunnen, dat is echt onzin. Net als Atmos zonder speakers in het plafond... dat is ook geen Atmos.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 19-07-2022 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
Hulleman schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:18:
[...]

No offense, maar een soundbar geeft je ook geen surround geluid. Ook een soundbar kan dat niet simuleren. Daar waar geen speakers zijn, komt geen geluid vandaan.

Laat je niks wijs maken dat soundbars dat wel kunnen, dat is echt onzin. Net als Atmos zonder speakers in het plafond... dat is ook geen Atmos.
Dan raad ik je aan eens een willekeurige elektronica winkel in te lopen en te gaan testen. Ze kunnen tegenwoordig heel veel met akoestische weerkaatsing, waardoor er wel degelijk geluid LIJKT te komen uit richtingen waar fysiek geen speaker staat.
Daarom dat je ook steeds meer soundbars overal ziet verschijnen, zowel in aanbod als bij mensen thuis.

Ja het is geen echte 5.1, maar het is zo veel beter dan domweg stereo waar je helemaal niks mee kan lokaliseren. Maar komt ook zonder alle nadelen die bij 5.1 komt kijken wat betreft aanleg/installatie, want die achterste 2 speakers moeten fysiek ergens staan en de bedrading moet ergens lopen (of draadloos, maar dat kost meer; kun je ook een betere soundbar halen). Tevens moeten de voorste speakers ook ergens staan, kunnen niet dezelfde ruimte innemen als je monitor en je gaat ze niet voor je beeld neerzetten - betekend al snel een ongunstige plek tegenover een soundbar die je op de ideale positie kwijt kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Xanaroth op 19-07-2022 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:52
Xanaroth schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Dan raad ik je aan eens een willekeurige elektronica winkel in te lopen en te gaan testen. Ze kunnen tegenwoordig heel veel met akoestische weerkaatsing, waardoor er wel degelijk geluid LIJKT te komen uit richtingen waar fysiek geen speaker staat.
Daarom dat je ook steeds meer soundbars overal ziet verschijnen, zowel in aanbod als bij mensen thuis.

Ja het is geen echte 5.1, maar het is zo veel beter dan domweg stereo waar je helemaal niks mee kan lokaliseren. Maar komt ook zonder alle nadelen die bij 5.1 komt kijken wat betreft aanleg/installatie, want die achterste 2 speakers moeten fysiek ergens staan en de bedrading moet ergens lopen (of draadloos, maar dat kost meer; kun je ook een betere soundbar halen). Tevens moeten de voorste speakers ook ergens staan, kunnen niet dezelfde ruimte innemen als je monitor en je gaat ze niet voor je beeld neerzetten - betekend al snel een ongunstige plek tegenover een soundbar die je op de ideale positie kwijt kan.
Allemaal leuk en aardig, en in de ideale omgeving werkt akoestische weerkaatsing relatief goed. Echter is de gemiddelde winkelinrichting verre van ideaal, net als de gemiddelde woonkamer.

Voor een goede akoestische weerkaatsing dien je in een gesloten rechthoekige ruimte te zitten, ook de zitpositie (lees: afstand tot de soundbar) is hierbij van belang. Zo zal het gebruik van een soundbar met virtual surround sound ook bij gebruik aan een bureau verre van ideaal zijn, aangezien je (los van de ruimte) te dicht op de soundbar zit en hierdoor dus gedeeltelijk het geluid 'blokkeert'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
Freshouttheoven schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:11:
[...]

Allemaal leuk en aardig, en in de ideale omgeving werkt akoestische weerkaatsing relatief goed. Echter is de gemiddelde winkelinrichting verre van ideaal, net als de gemiddelde woonkamer.

Voor een goede akoestische weerkaatsing dien je in een gesloten rechthoekige ruimte te zitten, ook de zitpositie (lees: afstand tot de soundbar) is hierbij van belang. Zo zal het gebruik van een soundbar met virtual surround sound ook bij gebruik aan een bureau verre van ideaal zijn, aangezien je (los van de ruimte) te dicht op de soundbar zit en hierdoor dus gedeeltelijk het geluid 'blokkeert'.
Klopt als een bus! Wanneer het in een winkelruimte, verre van ideale situatie, al duidelijk merkbaar is wat een soundbar kan doen dat 2.0 set niet kan? Moet je nagaan wat je er dan thuis mee kan bereiken.

Verder is inderdaad bureauopstelling niet ideaal, dus sluit ik me aan bij @marcel_76 om te kijken of er dus tweakers zijn die wel ervaringen hebben met soundbars.

Zijn de GP9/Katana/Leviathan echt zo waanzinnig als uit de reviews komt? On-par met high end koptelefoons als het aankomt op geluidskwaliteit en surround beleving. Beter dan menige 800-1000 euro high-end geluidsset omdat het gericht is op gaming ipv films/muziek voor de instellingen, en daarbij ook ontworpen voor kleine ruimte/korte afstand ipv woonkamer formaat?

[ Voor 3% gewijzigd door Xanaroth op 19-07-2022 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Xanaroth schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Als je al tevreden bent met het geluid van een soundbar in een winkel zal het gemiddelde 2.1 setje ook al een hele verademing zijn :+ Zou zeggen test die ook een keertje.

Verder is het ophangen/plaatsen van speakers hopelijk voor de gemiddelde tweaker niet zo'n probleem als jij het hier omschrijft ;)

Overigens als jij met stereo 'helemaal niks kan lokaliseren' heb je het als mono aangesloten/ingestelt, moet je even de boel goed instellen en dan hoor je iig links/rechts/midden richtingen...

Tenzij ik iedere keer de slechtste soundbars ter wereld heb gehoord bij vrienden thuis zijn die dingen het gewoon 'net niet' vergeleken met een goedkoper 2.1 setje en totaal niets vergeleken met een 5.1 setje.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Xanaroth schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:20:
[...]

Klopt als een bus! Wanneer het in een winkelruimte, verre van ideale situatie, al duidelijk merkbaar is wat een soundbar kan doen dat 2.0 set niet kan? Moet je nagaan wat je er dan thuis mee kan bereiken.
Je weet dat 99% van de kamers in de thuissituatie akoestisch helemaal kansloos zijn? Waarschijnlijk nog slechter dan de ruimte in een echt goede hifi zaak.

Een soundbar is een balk met tig mini speakertjes die allerlei richtingen uit stralen. Het geeft vast een breder stereobeeld dan een 2.0 opstelling, maar surround of zelfs atmos is echt een gimmick.

Ik zeg niet dat een soundbar per definitie geen goede keuze is. Er zijn legio situaties te bedenken wanneer een soundbar een goede oplossing kan zijn. Surround, zonder rear speakers, is er daar niet één van. Koop dan een soundbar die of geleverd wordt met rear speakers, of de mogelijkheid heeft om er rear speakers aan te koppelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 19-07-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
RGAT schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:22:
[...]

Als je al tevreden bent met het geluid van een soundbar in een winkel zal het gemiddelde 2.1 setje ook al een hele verademing zijn :+ Zou zeggen test die ook een keertje.

Verder is het ophangen/plaatsen van speakers hopelijk voor de gemiddelde tweaker niet zo'n probleem als jij het hier omschrijft ;)

Overigens als jij met stereo 'helemaal niks kan lokaliseren' heb je het als mono aangesloten/ingestelt, moet je even de boel goed instellen en dan hoor je iig links/rechts/midden richtingen...

Tenzij ik iedere keer de slechtste soundbars ter wereld heb gehoord bij vrienden thuis zijn die dingen het gewoon 'net niet' vergeleken met een goedkoper 2.1 setje en totaal niets vergeleken met een 5.1 setje.
Of zeker, soundbar is waanzinnig beter dan menig 2(.1) setje. Dat is echt compleet andere wereld. Kan gewoon geen surround/immersie gevoel creëren, mist zowel de software ondersteuning als de extra speakers. Prima voor muziek/films, totaal ongeschikt voor gamen. Daardoor dat je vrijwel overal iedereen met een headset ziet, die kunnen 5/7 kanaal simuleren in tegenstelling tot een 2.0 set.

Het ophangen/plaatsen van speakers is geen probleem, het is gewoon niet overal wenselijk/mogelijk. Niet iedereen wil 2 aparte 5.1 sets in de woonkamer bijvoorbeeld. Of er zit een deur+raam in de weg in je kleine mancave die fysieke plaatsing van 1 of meer speakers gewoon hard blokkeert tenzij je gaat verhuizen ofzo. Hopelijk kan de gemiddelde tweaker zich dat voorstellen, dat er meer in het leven is dan een afgesloten kelderruimte - snap het stigma vanuit menige film of serie, maar heel veel mensen hebben geen kelder. Laat staan dedicated aan de game opstelling.

Overigens, als jij met stereo in games als PubG tot GTA, goed kan lokaliseren ongeacht of het gaat om voetstappen, schieten of racen... hoor ik graag exact welk model speakers je gebruikt, en vele duizenden gamers ook schat ik zo in. De hele 5.0/5.1/7.0/7.1 gebruikers, soundbar gebruikers en headset gebruikers draaien enkel en alleen op het feit dat stereo 2.0/2.1 het gewoon niet aan kan door de fysieke limitaties aan het ontwerp. Jij hebt dan echt een gouden ei gevonden als het wel lukt.

Wat betreft het 'net niet ' zijn, praat je dan nog wel over gamen? Surround/immersie gevoel tegenover een 2.0? Volgens mij denk je dan al snel aan kwaliteit bij films/muziek, niet ervaring tijdens gaming.

[ Voor 10% gewijzigd door Xanaroth op 19-07-2022 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Xanaroth schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:29:
[...]

Of zeker, soundbar is waanzinnig beter dan menig 2(.1) setje. Dat is echt compleet andere wereld. Kan gewoon geen surround/immersie gevoel creëren, mist zowel de software ondersteuning als de extra speakers. Prima voor muziek/films, totaal ongeschikt voor gamen. Daardoor dat je vrijwel overal iedereen met een headset ziet, die kunnen 5/7 kanaal simuleren in tegenstelling tot een 2.0 set.

Het ophangen/plaatsen van speakers is geen probleem, het is gewoon niet overal wenselijk/mogelijk. Niet iedereen wil 2 aparte 5.1 sets in de woonkamer bijvoorbeeld. Of er zit een deur+raam in de weg in je kleine mancave die fysieke plaatsing van 1 of meer speakers gewoon hard blokkeert tenzij je gaat verhuizen ofzo. Hopelijk kan de gemiddelde tweaker zich dat voorstellen, dat er meer in het leven is dan een afgesloten kelderruimte - snap het stigma vanuit menige film of serie, maar heel veel mensen hebben geen kelder. Laat staan dedicated aan de game opstelling.

Overigens, als jij met stereo in games als PubG/Fortnite goed kan lokaliseren, hoor ik graag exact welk model speakers je gebruikt, en vele duizenden gamers met mij. De hele 5.0/5.1/7.0/7.1/soundbar/headset communities draaien enkel en alleen op het feit dat 2.0/2.1 het gewoon niet aan kan. Jij hebt dan echt een gouden ei gevonden als het wel lukt.

Wat betreft het 'net niet ' zijn, praat je dan nog wel over gamen? Surround/immersie gevoel tegenover een 2.0? Volgens mij denk je dan al snel aan films/muziek, niet gaming.
Geen enkele pro gamer die 'virtual surround' gebruikt hoor, dat is puur marketing op de doosjes :+
Die zet je op stereo, dan pas hoor je waar het vandaan komt.
Fortnite heb ik geen idee van, PUBG heeft niet de beste audio (altijd leuk de spookgeluiden, voetstappen achter je terwijl er niemand is bijvoorbeeld) CSGO werkt dan weer prima met geluid, behalve op Nuke...
Kijk dus maar eens naar de CSGO competitive scene, die loopt al ruim 10 jaar met nog meer jaren daarvoor in 1.6 en source en die scene heeft het altijd al in stereo gedaan.
Dat kan je zelf prima testen door even een shooter te spelen met 'virtual surround' en dan met native stereo, dan merk je gelijk waarom geen enkele pro speler dat virtual surround gebruikt.

Als je niet de moeite wilt nemen om je speakers goed neer te zetten en dus ze maar ergens neer gooit dan zal een soundbar inderdaad beter klinken, maar ik denk dat de doelgroep die de speakers niet eens wilt neerzetten nou niet bepaald hoge eisen stelt aan geluid :+ Dat jij dan gelijk aan een kelder denkt zegt meer iets over jou denk ik dan, de meesten zetten hun tv en audio setup in de woonkamer hebben maar ieder zijn voorkeur natuurlijk ;)

Zeker als je het hebt over dat de hele gaming scene virtual surround zou gebruiken, ja casual gaming zeker, net zoals de gamers die op de soundbar/2.0/2.1/5.1/7.1 speakers spelen en dan steeds maar klagen waarom ze 1v1's verliezen :')

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:01
Alhoewel ik denk dat een echt 5(.1) setje wel beter is als een soundbar, denk ik ook dat een soundbar heel wat beter kan werken in gaming dan stereo.

En dan heb ik het niet alleen over dat er in de soundbar verschillende speakertjes zitten die een bepaalde kant op richten om de illusie van 5(.1) te simuleren, maar vooral over dat je eigen (voorspellende) brein, zéker na een paar uren/ dagen spelen, vanzelf die geluiden vanuit dat speakertje gaat identificeren met geluid wat van links/rechts achter komt. Wat je volgens mij toch een stuk minder met een stereo set kan doen.

Maar ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
RGAT schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:39:
[...]

Geen enkele pro gamer die 'virtual surround' gebruikt hoor, dat is puur marketing op de doosjes :+
Die zet je op stereo, dan pas hoor je waar het vandaan komt.
Fortnite heb ik geen idee van, PUBG heeft niet de beste audio (altijd leuk de spookgeluiden, voetstappen achter je terwijl er niemand is bijvoorbeeld) CSGO werkt dan weer prima met geluid, behalve op Nuke...
Kijk dus maar eens naar de CSGO competitive scene, die loopt al ruim 10 jaar met nog meer jaren daarvoor in 1.6 en source en die scene heeft het altijd al in stereo gedaan.
Dat kan je zelf prima testen door even een shooter te spelen met 'virtual surround' en dan met native stereo, dan merk je gelijk waarom geen enkele pro speler dat virtual surround gebruikt.

Als je niet de moeite wilt nemen om je speakers goed neer te zetten en dus ze maar ergens neer gooit dan zal een soundbar inderdaad beter klinken, maar ik denk dat de doelgroep die de speakers niet eens wilt neerzetten nou niet bepaald hoge eisen stelt aan geluid :+ Dat jij dan gelijk aan een kelder denkt zegt meer iets over jou denk ik dan, de meesten zetten hun tv en audio setup in de woonkamer hebben maar ieder zijn voorkeur natuurlijk ;)

Zeker als je het hebt over dat de hele gaming scene virtual surround zou gebruiken, ja casual gaming zeker, net zoals de gamers die op de soundbar/2.0/2.1/5.1/7.1 speakers spelen en dan steeds maar klagen waarom ze 1v1's verliezen :')
Je haalt nu wat zaken door elkaar geloof ik. Die gamers gebruiken headsets, omdat stereo speakers het niet aan kunnen. Dat is 1.

De setting is vaak stereo inderdaad, omdat het geluid elders wordt verwerkt naar surround. Dat is 2. Je moet niet ingame surround forceren en dan nog eens via je dedicated geluidskaart/dac/amp/whatever óók laten behandelen. Dan krijg je inderdaad rare gevallen zoals de phantom footsteps die je noemt.
Zo'n beetje elke CS:GO 'pro' (of andere FPS om in het voorbeeld te blijven) zal een geluidskaart of iets in die trant hebben. Vaak USB-based in combinatie met de headset, zodat ze hun eigen geluidskaart met eigen geoptimaliseerde settings mee kunnen nemen en de combinatie gegarandeerd goed werkt met de headset.

Idem bij dit geval, soundbars, zul je altijd geluidsbewerkingen overal uit zetten en de soundbar eigen functie voor surround aanzetten. Idem de soundbar ingebouwde dac/amp het werk laten doen. Net zoals pro gamers met hun headset doen: laat de audio apparatuur eigen hard+software doen waar het goed in is, geluid aanpassen voor de specifieke hardware die je gebrukt.

Daarbij hebben soundbars 1 in/uit, 1 verwerkingsmechanisme, net zoals headsets. Waardoor iets als noise cancellation veel beter werkt in identificeren van jouw stem en blokkeren van het game geluid. Dan bijvoorbeeld stand alone 2.0/5.1 met een aparte microfoon, waar heel vaak achtergrond geluid meegaat in het uitzenden.

Wat betreft 5.1 speakers goed neer zetten, praat je echter weer over moeite willen nemen. Willen =/= kunnen. Dus snap niet waarom je terug blijft komen op dat willen.
Als er iets fysiek in staat tussen jou en de plek waar je de speaker ophangt, bijvoorbeeld een deur of een kast, waardoor je 4.1 hoort ipv 5.1 dan werkt het niet. Of omdat er gewoon geen speaker kán staan/hangen ivm raam of open gat van de deur of mag gewoon niet van vrouwlief. Ook dan is het geluid prut ongeacht hoe duur de speaker set is en ongeacht hoeveel moeite je bereid bent erin te stoppen.
Wat nu als de EW danwel multi-monitor in de weg zit voor je FR/FL plaatsing en je deze dus achter je monitor neerzet. Willen check, moeite check, kunnen maakt geluid prut triple check.

Een slecht geïnstalleerde 5.1 zal altijd slechter zijn dan een goed geplaatste goede soundbar van hetzelfde budget. En beiden zullen altijd slechter zijn dan headset met dedicated geluidskaart van hetzelfde budget. En 2.0 zal vrijwel altijd slechter zijn dan alle andere opties op game vlak.

Kunnen we dus nu weer terug naar soundbars vraag zelf: iemand die in de praktijk ervaringen heeft/kan delen van deze 200+ euro soundbars? Zijn ze echt zo goed als de reviewers overal claimen?

[ Voor 25% gewijzigd door Xanaroth op 19-07-2022 15:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Xanaroth schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:55:
[...]
Een slecht geïnstalleerde 5.1 zal altijd slechter zijn dan een goed geplaatste goede soundbar van hetzelfde budget. En beiden zullen altijd slechter zijn dan headset met dedicated geluidskaart van hetzelfde budget. En 2.0 zal vrijwel altijd slechter zijn dan alle andere opties op game vlak.
Dat vind ik wel een heel boude uitspraak. Wat kun je nu slecht installeren aan een 5.1 set? Neerzetten, kabels er in (of draadloos koppelen) en gaan. Los er van of je er gewoon de ruimte niet voor hebt, maar dat is wel heel uitzonderlijk.
Xanaroth schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:55:
[...]
Kunnen we dus nu weer terug naar soundbars vraag zelf: iemand die in de praktijk ervaringen heeft/kan delen van deze 200+ euro soundbars? Zijn ze echt zo goed als de reviewers overal claimen?
Eens, maar de volgende vraag blijft wat mij betreft wel relevant: hoe belangrijk is surround voor @marcel_76. Belangrijk, dan minimaal naar een soundbar gaan kijken met rear speakers. Voor € 300 heb je dan niet heel veel keus. Alleen een soundbar en dan surround verwachten gaat gewoon leiden tot teleurstellingen.

Daarnaast geeft de topicstarter aan ook muziek te luisteren. Een soundbar is daar gewoon niet geschikt voor. Vandaar dat mijn vraag aan het begin, waarom moet het een soundbar zijn. Als de topicstarter dat perse wil, is dat natuurlijk prima, maar we kunnen de topicstarter ook breder proberen te laten kijken en wat opbouwende kritiek geven dat de marketing niet altijd doet wat het beloofd. Iets met verwachtingen managen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 19-07-2022 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
Hulleman schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:28:
[...]

Dat vind ik wel een heel boude uitspraak. Wat kun je nu slecht installeren aan een 5.1 set? Neerzetten, kabels er in (of draadloos koppelen) en gaan. Los er van of je er gewoon de ruimte niet voor hebt, maar dat is wel heel uitzonderlijk.

[...]

Daarnaast geeft de topicstarter aan ook muziek te luisteren. Een soundbar is daar gewoon niet geschikt voor. Vandaar dat mijn vraag aan het begin, waarom moet het een soundbar zijn. Als de topicstarter dat perse wil, is dat natuurlijk prima, maar we kunnen de topicstarter ook breder proberen te laten kijken en wat opbouwende kritiek geven dat de marketing niet altijd doet wat het beloofd. Iets met verwachtingen managen ;)
Nou zoals ook @marcel_76 al aangeeft, als je monitor in de weg zit voor je speakers bijvoorbeeld. Dan wordt het kiezen. Goed beeld en speakers erachter verstoppen, of goed geluid en staan ze constant in de weg. Ze kunnen niet op dezelfde plek staan als je beeldscherm.

Wat betreft niet geschikt voor muziek, dat is toch onjuist? Puur omdat het soundbars zijn? Het is misschien niet -net zo goed- als een 2.0 set van hetzelfde budget (mits je ook een dac/amp erbij neemt binnen het budget natuurlijk), maar als je muziek gaat afspelen komt dat wel degelijk gewoon door de soundbar naar buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Xanaroth schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:56:
[...]
Wat betreft niet geschikt voor muziek, dat is toch onjuist? Puur omdat het soundbars zijn? Het is misschien niet -net zo goed- als een 2.0 set van hetzelfde budget (mits je ook een dac/amp erbij neemt binnen het budget natuurlijk), maar als je muziek gaat afspelen komt dat wel degelijk gewoon door de soundbar naar buiten.
Met niet geschikt, bedoel ik dat muziek uit een soundbar niet lekker klinkt. Soundbars hebben tenslotte maar hele kleine drivers. Voor muziek ben je met een monitor speaker veel beter af. Uiteraard komt er gewoon geluid uit een soundbar als je muziek afspeelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel_76
Ter info voor alle overige vragen het setje waar ik dus heel lang mee gedaan heb was de Logitech x240 en die voldeed eigenlijk altijd wel.
Hulleman schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:43:
Of het een logische keuze is weet ik niet. Waarom zou je voor een soundbar en subwoofer gaan en niet voor 2 monitor speakers? Grote kans dat je met 2 monitor speakers een beter geluid krijgt, vooral met muziek.
Omdat ik deze niet kwijt meer kan op het bureau ten opzichte van de ruimte naast de monitor en een raam daarnaast hoef ik geen top hoogstaand audio achter de PC te hebben. Als ik dat wil dan ga ik wel beneden naar een echte 5.1 opstelling die we daar hebben staan. Het is echt de bedoeling voor casual muziek luisteren als ik bezig ben, of een serie of film kijken die mijn vrouw toch niet wil zien, gaming etc. het hoeft ook allemaal in de kleine ruimte niet te denderen.
Hulleman schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:28:
[...]

[...]

Eens, maar de volgende vraag blijft wat mij betreft wel relevant: hoe belangrijk is surround voor @marcel_76. Belangrijk, dan minimaal naar een soundbar gaan kijken met rear speakers. Voor € 300 heb je dan niet heel veel keus. Alleen een soundbar en dan surround verwachten gaat gewoon leiden tot teleurstellingen.

Surround is voor mij in deze niet belangrijk en gaat ook niet werken omdat het bureau onder een raam staat met gelimiteerde ruimte er naast en er achter mij tegenover het raam een deur zit. Kortom de ruimte achter is ook beperkt, daar staat een klein kastje met een printer bovenop. In die zin was een 2.1 setje al voldoende of inderdaad een goede set monitor speakers. Het is ook maar een ruimte van pak hem beet 2,2m bij 2m maar met de deur open als je even ergens anders op de verdieping bezig bent is het wel fijn als je wel een beetje geluid kunt hebben. Dus laten we eerlijk zijn de meeste setjes voor deze kleine ruimte leveren al vaak meer dan genoeg vermogen dus daar gaat het niet om. De soundbar keuze is puur praktisch, plaatsing, ruimte vandaar dat ik die richting op zoek en met een 2.1 setje wat ik hiervoor gebruikte had ik ook geen surround.
Xanaroth schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:06:
Toevallig loop ik met exact dezelfde vraag en eenzelfde prijspunt. Dus kom beetje meelurken ipv eigen draadje starten voor exact hetzelfde.
Dat zijn ook mooie keuzes die je op het oog hebt.

De LG heb ik zelf overwogen maar laten gaan, er stond een zelfde soort (of dit) model al een paar keer op iBood die ik had opgezocht op internet en daar waren mensen niet heel erg blij mee. Die is ook wel wat groter ten opzichte van sommige andere, deze viel dus voor mij af.
De Razer mooi apparaat alleen al die kleuren etc. waren niet voor mij weg gelegd maar die kunnen mogelijk wel uitgezet worden dus is een optie net als de Katana, alleen zou ik dan de v2 nemen.
De JBL zou kunnen maar dan zit ik wel met aansluiten aangezien mijn scherm is aangesloten via DP op mijn PC en deze heeft zo te zien een input voor HDMI en S/PDIF, dus zou het S/PDIF moeten worden.
De Samsung heeft hetzelfde probleem als de JBL en heeft ook beperkte aansluitingen.

Sommige soundbars zijn ook best groot en breed en dat zou ik voor onder een monitor niet heel handig vinden, wel voor onder de televisie.

Vanwege de vakantie en dat ik een kortingscode van 10% heb gevonden die geen idee nog hoe lang werkt heb ik toch de keuze doorgehakt en ben op dit moment voor de Teufel gegaan. Voordeel ook is dat ik deze 8 weken mag testen https://support.teufel.de...-het-product-uitproberen-. Bijkomend voordeel in deze voor mij zelf is dat de subwoofer draadloos is en ik deze in de andere hoek van de kamer kan plaatsen. De reden hiervoor is simpel dicht bij het scherm onder het bureau staat de PC, de meeste soundbars of 2.1 setjes hebben met kabels de subwoofer aangesloten dus die moet dan achter de PC geplaatst worden. Ervaring met de vorige 2.1 in deze opzet merkte ik dat de warmte bij elkaar achter waar de PC ook alles uitblaast niet handig is plus veel meer last van stof. Het is daardoor dan ook moeilijker met stofzuigen en schoonmaken. Voor mij is het eigenlijk makkelijker om de subwoofer aan de andere kant te plaatsen en dan ook achter een klein 3 ladenkastje waardoor je de subwoofer ook niet ziet staan en er geen last van hebt.

Ik zal laten weten wanneer het geleverd is en of het bevalt zodat ik hopelijk daar anderen ook mee kan helpen. Dank in ieder geval allemaal voor het meedenken en de kritische vragen, ze hebben mij wel aan het denken gezet en twijfelen over monitor speakers. Toch nog even gekeken om de opstelling aan te kunnen passen maar dat gaat gewoon niet zo makkelijk gezien het raam en de deur. Hoe ik het bureau ook zou plaatsen of het raam of de deur zitten in de weg, hoe ik het nu heb opgezet is dan nog de beste keuze.

De kortingscode gebruikt en die voor mij werkte was: R74-L24-7F

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Findail schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:54:
Alhoewel ik denk dat een echt 5(.1) setje wel beter is als een soundbar, denk ik ook dat een soundbar heel wat beter kan werken in gaming dan stereo.

En dan heb ik het niet alleen over dat er in de soundbar verschillende speakertjes zitten die een bepaalde kant op richten om de illusie van 5(.1) te simuleren, maar vooral over dat je eigen (voorspellende) brein, zéker na een paar uren/ dagen spelen, vanzelf die geluiden vanuit dat speakertje gaat identificeren met geluid wat van links/rechts achter komt. Wat je volgens mij toch een stuk minder met een stereo set kan doen.

Maar ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen :)
Die zal ik delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
RGAT schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:22:
[...]

Dit ben ik ook zeker wel met je eens maar heeft denk ik te maken met de ruimte en plaatsing etc. misschien had ik het punt van bureau etc. iets duidelijker moeten maken.
Voor de TV beneden en de woonkamer hebben we dan ook een 5.1 set staan met grote fronts die voor stereo ook gebruikt kunnen worden en een subwoofer voor de BANG tijdens de films. Maar goed ik heb de PC daar niet aangesloten en geen xbox of Playstation dus gamen op de PC in een kleine ruimte blijft het bij. Prima en helemaal happy mee verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryButsers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-05-2024
Een soundbar koop je om het geluid uit de tv of monitor wat te verbeteren , meer moet je er niet van verwachten.

Bizar dat sommigen denken dat een soundbar beter is dan een stereo installatie om het even of het nu gebruikt word om te gamen , films of laat staan muziek luisteren.

Uit een soundbar (zonder rear speakers) komt geluid zonder enige dimensie (het “stereo” effect is niet veel breder dan de bar breed is) , uit een goed opgezette stereo installatie komt een holografische soundstage.

Maar ook een soundbar met aparte rear speakers en atmos en wat allemaal nog meer zal het nooit voor elkaar krijgen een holografisch geluid weer te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel_76
Hierbij even een update.

Ik heb uiteindelijk na veel moeite en problemen met de bezorging door UPS de soundbar en subwoofer ontvangen. Helaas ook de subwoofer doos enorm beschadigd door UPS en daarbinnen ook heeft de houten kast van de woofer een paar deuken opgelopen.

Ik heb vanavond ook even getest maar toch is het niet mijn ding, anders dan sommige zouden denken was het luisteren van muziek in de ruimte prima te doen, films en series waren ook prima te doen. Echter gaming viel mij enorm tegen, ik miste de achtergrond geluiden, de boom van sommige zaken ook enorm. Als game had ik even Far Cry 6 getest, die op een hoofdtelefoon gewoon beter klinkt.

Staat het mooi en is het klein? Zeker weten, het past prima onder de monitor. Het is makkelijk in gebruik met afstandbediening, toetsen op de soundbar zelf. De subwoofer geeft ook een aardige bang al hoor ik die meer van ver af dan dat ik achter het bureay zit terwijl de woofer eronder staat.

De subwoofer (met eerste deuk):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uP-xZVzljYGnqvNhrMSytVmB0b4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOFmYV2poaER7ebjuhXNfDrm.jpg?f=fotoalbum_large

De soundbar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zym-gbuHBENKZXcr_gAfeKk6Org=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DV19od1atHCFRW7o5qsBcUES.jpg?f=fotoalbum_large

@RGAT Jij had gelijk over virtual surround. Dat klinkt leuk in een film maar is totaal voor spellen niet geschikt, in stereo vallen veel geluiden al weg zoals achtergrond maar in virtual surround worden die versterkt maar klinkt de rest voor geen meter meer. Bij spellen iig.

Dus morgen maar contact zoeken vertellen over de slechte bezorging en beschadiging en gelijk de handel kosteloos terugsturen... Niet geschoten altijd mis, daarmee vallen andere ook per direct voor mij af.

@Hulleman Jij had het over Monitor speakers, heb je toevallig een idee over een paar goede die niet al te breed zijn. Mogelijk dat ik nog een klein beetje kan schuiven, als 1 speaker een beetje voor het raam staat heb ik er niet heel erg veel last van.

@Findail Helaas, ik vond de soundbar dus in gaming enorm tegenvallen maar in serie/film en met muziek kwam hij wel ruimte vullend over.

Mocht iemand anders een idee hebben of een goed 2.1 setje wat soms smallere speakers heeft dan wil ik daar ook wel eens even over gaan lezen en reviews gaan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Ik had wel eerder voor ik richting soundbar ging deze in mijn wishlist staan:

Audioengine A2+ (zijn redelijk smal en niet al te hoog, maar ik weet niet of het geluid goed zou zijn)
Pioneer DM-50D (valt nog mee m.b.t. breedte, ik gok wel goed geluid)
Pioneer DM-40D-BT (zijn iets smaller, scheelt 3cm per speaker dacht ik maar hebben ook minder vermogen)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@marcel_76, die audio engine die je op het oog hebt schijnen leuke speakers te zijn.

Ook een mooie speaker is de JBL MK2 305p. Dat is een studio monitor speaker die andere aansluitingen kent dan je wellicht gewend bent. Met zoiets aan te sluiten.

Voordeel van die A2 is dat je er ook nog een normale actieve subwoofer aan kan hangen. Aan te sluiten via de line ingang en dan de crossover op de subwoofer zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
@Hulleman Dank je wel voor je reactie, die JBL zijn inderdaad ook mooi. Voordeel wel van die Pioneer vind ik dat de volume knop aan de voorkant zit. Die subwoofer tip is wel een goede,

https://www.bax-shop.nl/s...e-studiomonitor-set-van-2

Ben je bekend met deze? Ik zag dat ze zelfs van het eigen merk ook een Subwoofer hebben. Andere voordeel is wel dat ook de power knop aan de voorkant zit, ik weet niet of Monitor speakers standaard in een standby stand gaan als er geen geluid binnen komt.

Ten aanzien van de A2 zag ik ook dat ze de HD3 hebben, die wel iets duurder is maar ook volume aan de voorkant heeft. Bijkomend voordeel is dat de Audioengine en de Pioneer ook in Wit komen, mijn vrouw vond wel dat Wit beter zou staan en werd daar vrolijk van. Vandaar dat ook de Sounbar wit was ;-) maar uiteraard moet het ook wel goed klinken.

Happy wife, happy life 😎

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marcel_76
Update:

Ik ben uiteindelijk tock ook voor monitor speakers van Audioengine gegaan. Op basis van het advies van @Hulleman en een collega welke toevallig de A2 heeft. Echter ben ik zelf voor een model hoger gegaan omdat deze iets meer power hebben en volgens de vele reviews komt er een wat voller geluid uit. Dit omdat ze grotere drivers hebben maar nog steeds enorm compact zijn plus dat volume (met aan/uit) aan de voorkant zit. Ja, in de toekomst zou er op deze een subwoofer aangesloten kunnen worden, maar vooralsnog vind ik dat eerlijk gezegd overbodig.

Uiteinde gekozen voor de Audioengine HD3 met daarbij de siliconen voetjes van Audioengine. Hierdoor staan de speakers net iets schuin waardoor ze meer naar de oren staan gericht. Dit helpt enorm en het geluid wat hieruit komt is standaard echt enorm goed. Omdat de Audioengine HD3 nog steeds niet heel breed zijn past het net door het bureau iets verder naar voren te schuiven en 1 van de speakers achter net een klein stukje schuin over het bureau te plaatsen.

Zit ik dichter op het scherm klinken stemmen van een serie/film alsof deze uit het scherm komen, zit ik iets verder dan heb ik een goed stereo beeld. Bij spellen komen alle geluiden naar voren en niets tot op heden is overheersend, ik heb even Far Cry 6 getest net als met de Teufel Soundbar en een wereld van verschil. Muziek luisteren klinkt ook goed en een oudje zoals Snap! - The Power geeft een mooi stereobeeld weer.

Deze speakers zijn nu aangesloten via USB waardoor Windows ze automatisch herkent zodra je het volume aanzet, voordeel is ook dat zodra je de speakers uitzet Windows automatisch wisselt naar ingebouwde geluidskaart waar een hoofdtelefoon op aangesloten zit. Ideaal voor in de avond als onze dochter al op bed ligt.

Hierdoor alles wel even moeten verplaatsen en uiteindelijk later zal ik wat andere keuzes moeten maken door laptop te verplaatsen etc. maar daar heb ik ook al een idee of wat voor.

Wat mij betreft mag het topic dicht tenzij iemand nog vragen heeft? Zijn er nog vragen over de Audioengine HD3 kun je altijd even een berichtje sturen. Ik ga ze even inspelen volgens de 40 a 50 uur die opgegeven is en genieten van de vakantie daarna zal ik een wat uitgebreidere review plaatsen waar hopelijk anderen ook iets aan hebben.

Hoe ziet het er nu uit (kabels heb ik later wat verder weg gewerkt)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phv5xuJpRfAQZ4xddu_e7AEK9PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0M1ddPrRMlalbhkRDSIxls77.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
marcel_76 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:17:
Update:

Ik ben uiteindelijk tock ook voor monitor speakers van Audioengine gegaan.

Hoe ziet het er nu uit (kabels heb ik later wat verder weg gewerkt)?

[Afbeelding]
Mooi geheel zo! Veel plezier er mee. Wat voor scherm heb jij daar staan als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
@Hulleman

Dank je wel.

Ik heb de LG 34GP950G-B staan, vorig jaar oktober gekocht en zie dat hij nu aardig goedkoper is 😱. Maar goed iets met early adopters en ik was al dik 1,5 jaar aan het kijken en sparen voor een groter scherm.

Kan niet anders zeggen dan dat ik heel erg blij ben met deze keuze, de led ring en kleuren werken ook goed al moet ik eerlijk bekennen dat ik dit niet gebruik in spelletjes etc. Meer een soort van gimmick factor tijdens een film.

https://tweakers.net/pric...0g-b-zwart/specificaties/

De foto is niet zo lang geleden maar het geeft een indruk van het beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGQD2E79yTt99BVRpVfknJQ9bUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kkKDNppjnQoUcAgTVw9Qing.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@marcel_76,
Ben me een beetje aan het oriënteren op een ultrawide als vervanging van 2 24” monitoren. Gaat puur om kantoorwerk. Maar vind t nog lastig of 34” groot genoeg is om 2 24” schermen te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
@Hulleman
Ik snap je helemaal en ik heb lang gewerkt op enkel een 24" IPS maar vond dat op een gegeven moment te klein worden. Al voldeed dat altijd prima met af en toe thuiswerken. Sinds corona en continue thuiswerken wilde ik toch langzaam groter gaan maar niet overstappen op twee schermen. Aangezien ik het scherm multi gebruik (eigen PC en werk) wilde ik er wel eentje die ook geschikt was voor gaming. Ik wilde ook omdat ik gewend was aan IPS perse een IPS of beter scherm en geen VA (ahum wat dat betreft weet ik wel een beetje wat ik wil, eigenwijze tweaker soms dus 🤣).

Ik kan dus enkel zeggen dat het een prima keuze voor mij geweest is, ik heb de laptop van het werk er nu nog naast staan maar is puur voor de webcam. Echter ben ik op zoek naar een eigen webcam en dan is het doel de laptop onder het bureau te plaatsen.

Ten aanzien van werk weet ik niet wat voor werk je doet maar zelf is mijn werk een combinatie van Lead Engineer/Architect en varieert het van o.a. VScode met PowerShell scripts tot aan (multi) RDP sessies of Excel/Powerpoint naast elkaar. Verder veel meetings en dan o.a. mee werken aan designs maakt het makkelijk om een teams sessie half neer te zetten en daarnaast een document door te nemen of outlook open te hebben Dit gaat allemaal prima en voor mij kan dit scherm perfect twee 24" schermen vervangen en meer. Ik moet nu zelfs wennen als ik een dag op kantoor ben aan de 2x24" schermen omdat dit voor mij kleiner voelt (trouwens ook voor collega's die ook een 34" hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
marcel_76 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:34:
@Hulleman
Dit gaat allemaal prima en voor mij kan dit scherm perfect twee 24" schermen vervangen en meer. Ik moet nu zelfs wennen als ik een dag op kantoor ben aan de 2x24" schermen omdat dit voor mij kleiner voelt (trouwens ook voor collega's die ook een 34" hebben).
Dat klinkt goed! Ik zat naar 49" te kijken, omdat die een 32:10 (in feite 2x 16:10) formaat hebben. Meeste ultra wides zijn 21:9 en dat is dus geen 2x 16:10. Maar 49" is 1,20m breed (wel erg groot) en ook weer erg prijzig. Dus goed om te horen dat 34" prima voldoet.

Ik werk niet met geavanceerde software of iets dergelijks. Veelal office software en teams. Ik heb wel graag applicaties naast elkaar open om op 2 schermen te kunnen werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 01-08-2022 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
Hulleman schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:20:
[...]

Dat klinkt goed! Ik zat naar 49" te kijken, omdat die een 32:10 (in feite 2x 16:10) formaat hebben. Meeste ultra wides zijn 21:9 en dat is dus geen 2x 16:10. Maar 49" is 1,20m breed (wel erg groot) en ook weer erg prijzig. Dus goed om te horen dat 34" prima voldoet.

Ik werk niet met geavanceerde software of iets dergelijks. Veelal office software en teams. Ik heb wel graag applicaties naast elkaar open om op 2 schermen te kunnen werken.
Helpt dit? Ik vind dit prima te lezen en werken zelf. Daarnaast een voorbeeld van de LG software die je ook screen split mogelijkheden geeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiDHz4Tg_sZn9HmDCKG8Q39M-mA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yHIeSr26UzfkBrg5enqTkJbh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cB1CXNFoi4MQ-WNn1wObVuy6cH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LY9lj2c9gGWNrxWWXzFb9IlC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
marcel_76 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:15:
[...]

Helpt dit? Ik vind dit prima te lezen en werken zelf. Daarnaast een voorbeeld van de LG software die je ook screen split mogelijkheden geeft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thnx dat ziet er inderdaad prima werkbaar uit!

Pagina: 1