Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-10 12:59
Ik zoek een?
Simpelweg; een tablet.

Wat is je budget?
Ik heb niet echt een vast budget. Op dit moment houd ik rekening met de Samsung Galaxy Tab S8 + en houd ik rekening met zo'n 800 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tablet zal enerzijds worden gebruikt voor zaken als mailtjes, internetten en Netflix. Daarnaast wil ik hem graag 'zakelijk' gebruiken om snel wat te kunnen schetsen. Ik zal waarschijnlijk ook een toetsenbord case aanschaffen om hem als een soort light laptop te kunnen gebruiken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb tot nu toe eigenlijk alles Samsung; zowel mijn telefoon (S20) en smartwatch (Galaxy Watch 4). Hierdoor neigde ik in eerste instantie puur naar de Galaxy Tab S8. Ik heb deze bij de MediaMarkt ook even vast gehad en de Plus vond ik het fijnste formaat.

Na wat reviews te hebben gelezen zie ik ook voordelen om een iPad te kopen ipv een Samsung. Redenen hiervoor zijn dat men overtuigd lijkt dat een iPad meer compatible apps heeft, een fijnere OS en over het algemeen een beter apparaat zou zijn. Daar tegenover staat dat de Galaxy Tab S8+ het op de overige vlakken niet onder lijkt te doen en beter binnen mijn 'Samsung lock-in' past. Toch doet dit mij twijfelen.

Wellicht een belangrijke toevoeging is dat ik het gevoel heb dat veel reviewers bij voorbaat al een Apple voorkeur hebben en bepaalde Samsung features niet uitlichten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag willen weten met welke tablet ik de beste keuze maak en in welke mate ik mijn Samsung lock-in van invloed moet laten zijn op de keuze.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:24
Ik ben zelf Android minded, maar raadt best veel mensen een ipad aan.
Nu is het meestal de vergelijking met goedkope Android tablets. Maar het os werkt ook gewoon goed.

Overigens zelf een Surface Book 3 gekocht. Maar dat is vanwege de optie om ook een leuk spelletje te spelen. Ook die werkt goed, maar ruim duurder. Alhoewel je daar de pro varianten ook van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:26
Apple heeft heel constant tablets uitgebracht met lange software ondersteuning. Daardoor zijn veel programmas geoptimaliseerd voor die tablet.
Op Android raakte de tablet een tijdje uit de mode, maar is ondertussen op de weg terug. En Samsung heeft ook de update periode langer gemaakt alsmede ingezet op betere applicaties.

Ik zou zeggen, houd ook een iPad vast in de Mediamarkt en kijk wat je ervan vindt, beide zijn goede keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
Bedankt voor de reacties.

Inmiddels nog even zitten kijken en hoewel de prijzen dichtbij elkaar liggen, verandert dit wanneer ik de accessoires erbij optel. Voor het toetsenbord betaal ik bij Samsung door een actie nu tijdelijk 59 euro. Bij Apple betaal ik 339 euro (wat ik overigens sowieso bizar vind voor een toetsenbordje...). Daar komt nog bij dat ik de S-pen bij Samsung erbij krijg en bij apple deze ook nog aan moet schaffen voor €135,-. Op dit moment is er ook nog de actie dat ik bij Samsung gratis Galaxy Buds Pro krijgt.

Ik zal nog eens naar de Mediamarkt gaan, maar ik denk dat ik een prijsverschil van zo'n 450 euro tegenover mezelf niet kan verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 12:37
BrightSun schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:56:

Inmiddels nog even zitten kijken en hoewel de prijzen dichtbij elkaar liggen, verandert dit wanneer ik de accessoires erbij optel. Voor het toetsenbord betaal ik bij Samsung door een actie nu tijdelijk 59 euro. Bij Apple betaal ik 339 euro (wat ik overigens sowieso bizar vind voor een toetsenbordje...). Daar komt nog bij dat ik de S-pen bij Samsung erbij krijg en bij apple deze ook nog aan moet schaffen voor €135,-. Op dit moment is er ook nog de actie dat ik bij Samsung gratis Galaxy Buds Pro krijgt.

Ik zal nog eens naar de Mediamarkt gaan, maar ik denk dat ik een prijsverschil van zo'n 450 euro tegenover mezelf niet kan verantwoorden.
Gewoon doen die Samsung. Heb zelf de S7+, het is echt een hele goede tablet. Dat is de iPad trouwens ook. Alleen wat je zegt: je bent veel goedkoper uit met de Samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
BrightSun schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:56:

Prijsverschil is inderdaad enorm.
Nog een goede review over iPadOS 16 die ik tegenkwam (alleen voor M1 processors of beter grote verbeteringen).
Belangrijkste boodschap voor iemand die niet in het Apple ecosysteem zit is dat ze functies die Google/Microsoft hebben aan het inhalen zijn, en de super integratie met andere Apple producten zoals Facetime.
https://www.engadget.com/...ta-preview-193037237.html

Succes met vasthouden en of het je overtuigd in je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
Door de vrijdagmiddag spits werd ik 'gedwongen' om een tussenstop te maken bij de MediaMarkt. Met het prijsverschil, dat door het ontbreken van een sd card slot bij de iPad oploopt tot ruim 900 euro (meer GB nodig), in het achterhoofd heb ik besloten voor de S8 + te gaan.

Nog enkele vragen;
- Gebruiken jullie de keyboard cover met trackpad en zoja, hoe bevalt ie?
- Is het verstandig om nu al een sd card aan te schaffen of gaat het ook soepel werken als ik die aanschaf als ie bijna vol zit?
- Gebruiken jullie een screenprotector, zo ja welke?

Bedankt voor alle reacties tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Op mijn tablets gebruik ik geen screenprotector, en alleen een (bluetooth) keyboard, tablet apps zijn aanraak georiënteerd. Heb wel een pen gehad maar gebruik die in de praktijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
Gisteren heb ik bij Samsung de 128gb variant besteld met de gedachte om er een grote sd card bij te stoppen. Ik vraag me echter af of het niet beter is om de tablet aan de deur te weigeren en de 256 gb variant te bestellen. Zal dit efficiënter werken dan de 128 gb versie met een sd card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:56
Ja het werkt efficiënter, vraag is vooral wat het verschil in prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
99ruud99 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:34:
Ja het werkt efficiënter, vraag is vooral wat het verschil in prijs is.
Zo'n 40 euro voor een upgrade van 128 gb naar 256 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Sowieso doen dan, die vier tientjes ga je veel plezier van hebben!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1