Macbook start niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy1978
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-07-2022
Mijn vraag
Mijn macbook start niet op.
Heb alle codes al geprobeerd. Bij de ene krijg ik een mapje met vraagteken maar het volgende werkt niet en bij de andere moet ik inloggen op mijn netwerk waar hij iedere keer aangeeft dat mijn pw verkeers is wat niet kan.

Wie kan mij helpen?
Waarschijnlijk iets belangrijks gewist want wou hem formatteren voor verkoop.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi @Cindy1978, welkom op GoT :)

Toen je je topic opende kreeg je een template met een aantal vragen, zoals welke relevante hardware (welke MacBook precies? Een MacBook uit 2006? 2012?) en software (macOS) je gebruikt, wat het probleem precies is, hoe het zo gekomen is en wat je allemaal al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen. Het is handig om deze informatie in te vullen, want op die manier kunnen we je het beste helpen, en komen we ook niet met oplossingen die je al hebt geprobeerd.

Je zegt dat je 'm wilde formatteren voor verkoop: hoe heb je dit gedaan (heb je een stappenplan gevolgd)? Op welk punt ging het mis in dit proces? Daarnaast zeg je dat je 'heb alle codes al geprobeerd': welke codes zijn dat precies?

[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 14-07-2022 21:08 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy1978
Macbook 2006. Ik heb waarschijnlijk de drive verwijderd. Codes command r en alle andere werken niet. Stappenplan gevolgd die zei dat ik die drive moest verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je inderdaad de harde schijf volledig hebt geformatteerd, dan is er ook geen recovery partitie meer. Deze generatie van MacBook's had ook nog geen internet recovery, dus de enige manier om Mac OS X opnieuw te installeren is via DVD of een USB stick. Je zou de boel kunnen herstellen met de DVD die met de machine kwam.

Als je die niet meer hebt, moet even kijken welke MacBook het precies is. Als het een mid 2006 met een 1.83 GHz Intel Core Duo is, dan is er geen (legale) download voor Mac OS X, en zul je ergens een DVD van Mac OS X 10.6 Snow Leopard moeten halen (eBay, Marktplaats etc.). Als het een betere/nieuwere MacBook is, dan kun je Mac OS X Lion downloaden en een bootable USB stick maken, en hiermee de machine opnieuw installeren.

Dat gezegd hebbende: dit is een behoorlijk oud beestje, en wellicht alleen voor de liefhebber. Waarschijnlijk voegt het weinig waarde toe om Mac OS X opnieuw te installeren, en kan de liefhebber dit prima zelf.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Cindy1978 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:40:
Mijn macbook start niet op.

Wie kan mij helpen?
Waarschijnlijk iets belangrijks gewist want wou hem formatteren voor verkoop.
Cindy1978 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:21:
Macbook 2006. Ik heb waarschijnlijk de drive verwijderd.
Een MacBook uit 2006 is de tijd en moeite niet waard qua € die je er nu insteekt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy1978
Sorry 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy1978
geprobeerd, hij download en dan krijg ik een foutmelding " er heeft zich een fout voorgedaan bij het voorbereiden van de installatie. voer dit programma opnieuw uit " wat ik al 4 keer gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Cindy1978 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:06:
geprobeerd, hij download en dan krijg ik een foutmelding " er heeft zich een fout voorgedaan bij het voorbereiden van de installatie. voer dit programma opnieuw uit " wat ik al 4 keer gedaan heb
Dan zul je op een andere Mac een bootable USB moeten maken en daarvandaan opstarten en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Dit soort fouten willen ook nog wel eens optreden als de klok niet goed staat ingesteld. Je kunt dan vanuit de installer een terminalvenster openen en daar de datum/tijd even correct instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:06
Ik denk inderdaad dat je met een ander macbook een recovery USB dient te maken. Ik wil je eventueel wel helpen. Alleen waar kom je vandaan?
Pagina: 1