Ervaring met slechte (kwaliteit) Bongio kranen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimcent
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 19:03
Sinds een paar maanden hebben we een compleet nieuwe badkamer met o.a. Alle kranen van het merk Bongio. We hebben witte uitvoeringen en soort zacht goud. En bij die kleur gaat het niet goed. Die kranen zijn mat goud, door het mat te laten lijken zit er dus een soort laminaat overheen. Probleem is dus dat na al een aantal maanden op bv de thermostaat knop en douchekop vocht onder het laminaat komt.
Je ziet dus lichte plekken wat er niet uitziet…nu wordt het wel omgeruild voor nieuwe opzetstukken, maar ik ben een beetje huiverig voor de toekomst of dit wel 10, 15 of 20 jaar meegaat. Zijn geen standaard kranen van een paar tientjes… Dus vroeg me af of er meer mensen zijn die daar ervaring mee heeft?
En ja ze worden alleen schoongemaakt met azijn of groene zeep en na het douchen worden de kranen ook droog gemaakt, maar dan nog. Het zijn kranen voor in een natte ruimte, die dagelijks gebruikt worden…
Ben eigenlijk nu al in staat om te zeggen dat ze die kranen kunnen ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
De fabrikant raadt aan om met ph neutrale middelen te reinigen. Je schrijft dat je met azijn schoonmaakt, dat is een zuur waar niet elk oppervlak even goed tegen kan, waaronder je dure kranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:22
Groene zeep is dan weer basisch en zit aan de andere kant verkeerd. Maar de Ph is 10, dus vrij zacht. Ajax is volgens mij een neutrale allesreiniger.

Azijn vreet ook gewoon chroom op, dus is inderdaad af te raden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Als de afwerking van de kraan goed is, dan hoef je helemaal geen middeltjes te gebruiken om ze schoon te maken. Droogmaken en opwrijven met een zachte doek na gebruik is dan voldoende.
Maar ja, nepgoud en plastic om het te beschermen is vragen om moeilijkheden.
Een "ouderwetse" verchroomde kraan van koper of brons is zo gek nog niet.

[ Voor 29% gewijzigd door JukeboxBill op 16-07-2022 00:09 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimcent
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 19:03
Bedankt voor de reacties. Het azijn gebeuren is ons zo verteld en volgens mij was het ook meer als vervanger voor een antikalk middel. Wordt ook niet dagelijks op die manier schoongemaakt, maar op een gegeven moment krijg je gewoon kalk en dan met name de douchekop. Voor de rest worden de kranen gewoon drooggemaakt..
dat er een laminaat overheen zit om het matte effect te krijgen, wist ik ook niet. Hoe dan ook, voor dat geld mag ik wel verwachten dat het x aantal jaren meegaat en dat betwijfel ik.
Maar goed we gaan het zien..als ik die nieuwe opzetstukken binnen hebt en het laat binnen een paar maanden weer los, dan moeten ze maar wat anders verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
Als ik de merknaam zoek in google zie je bovenaan reviews, waarvan de eerste met foto's... Het is vooral duur maar geweldig is het niet.
Pagina: 1