Download speed van steam zeer traag.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Smit
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-12-2022
Mijn vraag:

Ik probeer al een langere tijd games te downloaden via steam, helaas gaat dit proces erg traag.

Ik kan geen fotos bijvoegen dus ik probeer het zo goed mogelijk te omschrijven.

Bij de download speed is het rond de 0b/s tot 33mb/s, 99% van de tijd is het 0b/s en dan spiked hij als het ware naar ongeveer 8mb/s voor een paar seconde. Vervolgens gaat de download speed weer naar 0, waardoor games maar niet willen downloaden. Me disk usage is rond de 6-10mb/s, en voor wie bekend is met de steam download outlay; de networkstaafjes pieken dus en daarna is er helemaal niks.+ de disk usage (groene lijn) is dan wel steady.

Wat ik heb geprobeerd;

Ik heb al geprobeerd Steam te bereiken maar helaas krijg ik geen response.

Ook heb ik al me download cache geleegd, heb ik voldoende storage en ben ik van download region veranderd. Voor de rest is alles netjes geupdate. Voor de rest heb ik normaliter prima internet verbinding via de wifi/internetkabel.

Wie zou hier wellicht de oplossing van weten? Ik hoor het graag!

(LENOVO LEGION imh05h)

[ Voor 1% gewijzigd door Mike-Smit op 14-07-2022 18:01 . Reden: extra info ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Niks bijzonders, iedereen op Steam heeft dit 'probleem'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:09
M!chel schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:01:
Niks bijzonders, iedereen op Steam heeft dit 'probleem'.
Waarom trek ik dan games binnen op steam met 90-99MB/sec(1Gbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:09:
[...]

De ene game gaat wel snel, andere soms traag. Ik heb het zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
wissel je regio eens naar engeland of duitsland, dan krijg je een andere server waar je vanaf binnenhengelt. download binnen, regio weer terugzetten.
(heb ik zelf in het verleden succes mee gehad)
als je zoals je omschrijving geen verschil merkt dan kom je toch snel uit bij eigen hardware.
zit je ondertussen te gamen en gooit ie de download in de hold?

download je naar een harde schijf (en niet maar een SSD) dan kan t ook zijn dat je de write speed van je schijf als bottleneck tegenkomt.

[ Voor 45% gewijzigd door dyrc op 14-07-2022 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Op welke tijden doet zich dit voor? Ik merk bijv. Bij modern warfare dat tijdens de "spits" ik amper vooruit te branden ben, en daarbuiten 200mbit haal. Mijn verbinding is 750mbit

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Smit
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-12-2022
Heb idd ook van region veranderd maar dat werkt helaas niet, nog steeds duurt ark in dit geval nog wel 5/6 uur.
Dit komt trouwens altijd voor maakt niet uit welke tijd. Verder snap ik niet hoe het aan de HDD ligt, die bij andere game launchers wel normaal functioneert. Maar als het echt door de steam servers komen moeten we helaas naar een alternatief kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 18:10
Mike-Smit schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:51:
Maar als het echt door de steam servers komen moeten we helaas naar een alternatief kijken.
Gewoon door laten lopen?

Maar het komt vaker voor. Kan helaas zoals vermeld vele oorzaken hebben waar jij vaak geen controle over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:57
mad-dog schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:09:
[...]

Ik heb vandaag mijn hele steam library opnieuw binnengeharkt. Consequent 80+mb/s gehaald op 40 verschillende games.
De CDN van steam werkt of werkt niet in mijn ervaring. Traag/niet traag moet echt bij jezelf of de provider liggen lijkt me.
Disk usage kan een bottleneck zijn bij kleinere files wellicht? Heb je een HDD of SSD?
Deel je je netwerk met andere mensen? Windows updates die bezig zijn? Er zijn heel veel factoren namelijk.
Steam zelf kun je uitsluiten in mijn ervaring. (Zelfs bij 'drukte' moet je gewoon dik meer dan 0 halen, dan is er echt een verbindingsprobleem)

[ Voor 6% gewijzigd door KirovAir op 14-07-2022 19:04 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Heb ik ook gehad toen mijn oude Ziggo verbinding van 200 naar 500 ging maar mijn download bleef achter. Op steam zeggen ze dat provider het kan knijpen. Alles met SSD getest. Op orgin en uplay had ik wel maximale snelheden.

Weg

Pagina: 1