Buitenunit panasonic CU-Z25UBEA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-05 19:49
Hoi allen, ik heb een panasonic CS-Z25UFEAW binnenunit met een CU-Z25UBEA buitenunit. Nu valt mij sinds vandaag op dat de buitenunit ventilator 2 snelheden lijkt te hebben. Heel erg hard, of uit. Is dat normaal? Als ik bv de thermostaat op 1 graden onder de kamertemperatuur zet, dan gaat de buitenunit als een dolle draaien, en na enige tijd uit. Ik heb het idee dat ie voorheen veel rustiger draaide, maar zeker weten doe ik het niet. Iemand een idee hoe dit normaal hoort te werken?

Groeten,

Cor

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:46
Mijn airco (Cooper en Hunter) had hetzelfde gedrag en toen bleek kort erna dat het hele koelen stopte, oorzaak een minuscuul lekje waardoor gas heel langzaam wegliep, en de unit harder moest werken, tot er te weinig in zat en het koelen helemaal niet meer werkte. Nadat de monteur de boel gerepareerd had en airco bijgevuld, was het probleem weg en maakte hij ook geen lawaai meer van constant maximaal, maar wisselde het weer qua snelheid en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-05 19:49
Dank voor je response. Ik ga in de gaten houden of ie minder gaat koelen. Klinkt zeker een als logische verklaring.