Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ik probeerde vanochtend een vlucht te boeken bij een buitenlandse luchtvaartmaatschappij.
In het betaalscherm vulde ik de gegevens van mijn creditcard in, waarna ik even later de melding "Credit card denial" kreeg.
Ik dacht dat ik niet snel genoeg in mijn app van ICS cards had gekeken, maar er stond geen opdracht tussen.
Twee pogingen later heb ik het opgegeven en de creditcardmaatschappij gebeld. Die konden zien dat er inderdaad 3x was geprobeerd om een betaling te doen, maar dat het niet is bevestigd door de app. Alles stond verder goed, dus ik hoopte dat het een glitch was bij de luchtvaarmaatschappij.
Zojuist heb ik het nogmaals geprobeerd, en ik krijg wederom dezelfde melding.

Ik heb de luchtvaartmaatschappij gebeld, maar die zeggen dat ze om kunnen gaan met creditcardmaatschappijen die zo werken.

In januari heb ik via dezelfde airline geboekt met mijn creditcard, en toen ging alles wel goed! Inmiddels is mijn creditcard vervangen en gedeblokkeerd/geactiveerd. Inmiddels weet ik nu niet hoe ik die betaling kan gaan doen. Zowel de airline als de CC-maatschappij geven aan dat het niet aan hun ligt.

Maar waar ik me ook aan erger is dat ik het nergens uit kan zetten.
Zijn er andere creditcards die niet zo'n achterlijk systeem hebben? Ik snap dat het voor je eigen veiligheid is, maar doe dat dan boven een X bedrag, of laat de gebruiker zelf kiezen.

Het is een buitenlandse maatschappij, dus je kan niet met iDeal of Paypal betalen. Alleen creditcard.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Wellicht lukt het wel met Revolut?

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:51

FreakNL

Well do ya punk?

Andere CC proberen? Wellicht van vrienden/familie?

Dit is overigens de reden dat ik 2 CCs heb, 1 MC en 1 Amex.

Overigens snap ik niet wat je wilt “uitzetten”?

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 14-07-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Heeft ISC speciale toestemming nodig voor buitenland betalingen, of betalingen boven een bepaald bedrag?

Beide heb ik een keer aan de hand gehad, met resp ING en een Visa card. Beide beweerden in eerste instantie dat het niet aan hun lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 21:51
Niet toevallig een adblocker die een benodigde pop-up tegenhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
FreakNL schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:47:
Overigens snap ik niet wat je wilt “uitzetten”?
Ik wil dat bevestigingsmechanisme waarbij je via de app opdracten moet bevestigen, al dan niet tijdelijk uit kunnen zetten :)
dragon2 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:47:
Heeft ISC speciale toestemming nodig voor buitenland betalingen, of betalingen boven een bepaald bedrag?

Beide heb ik een keer aan de hand gehad, met resp ING en een Visa card. Beide beweerden in eerste instantie dat het niet aan hun lag.
Volgens mij niet, ik heb ze ook al aan de lijn gehad en ze zeiden dat het aan de airline lag. Eerder kon het ook altijd, nu ineens niet.
Josk79 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:55:
Niet toevallig een adblocker die een benodigde pop-up tegenhoudt?
Dat was ook mijn eerste ingeving, maar in een schone browser zonder extensies doet hij het ook niet.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
ImNotnoa schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:44:
Wellicht lukt het wel met Revolut?
Is dat een online creditcard? Zou een optie kunnen zijn.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier001
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Met mijn gewone kaart ook gehad. Paar keer proberen en er kwam geen duidelijke foutmelding op. Dan zelf manueel gedaan en toen kwam er op dat het inderdaad boven de limiet lag en ik een extra bevestigen moest doen om het bedrag over te schrijven. Normaal kan je het limiet ook zien in je app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981489

Ook een andere browser geprobeerd?

Heb wel eens transacties gedaan met ICS vroeger op Safari die dan niet werkte maar met Chrome wel.

Anders zou ik de vraag uitzetten bij ICS en kijken of die meer weten. Anders ligt het toch aan de luchtvaartmaatschappij, en zou je misschien via een omweg bij ze kunnen boeken.

Revolut gebruiken zou kunnen maar afhankelijk van welke ICS kaart je hebt kan dat gevolgen hebben voor eventuele reisverzekeringen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Arjan A schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:30:
[...]

Ik wil dat bevestigingsmechanisme waarbij je via de app opdracten moet bevestigen, al dan niet tijdelijk uit kunnen zetten :)
Volgens mij kan je het niet als klant uitzetten, het is een verplichting vanuit de PSD2 richtlijn. Alleen de uitgever van de creditcard kan in bepaalde specifieke gevallen de 2e factor niet van toepassing is (maar dat is eigenlijk altijd voor lage transactie bedragen of lage risico, voor vliegtickets zal dat niet gelden).

Welke luchtvaartmaatschappij is het? Want dit niet ondersteunen voor creditcards is vrij brak,

[ Voor 7% gewijzigd door PolarBear op 15-07-2022 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Gebruik je een VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:18
Als eens geprobeerd je volledig voornaam te gebruiken?
Op mijn CC staat alleen maar mijn voorletter,
en bij boeken wordt ook gevraagd naar de gegevens zoals vermeld op de CC. Ik heb zelf ook al vaak ondervonden dat ik bij boeken toch de volledige voornaam moest gebruiken, anders ging de betaling fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ik heb het inmiddels op Windows in Chrome en Firefox geprobeerd en in Macos op Chrome, Firefox en Safari. Alles zonder VPN, met de CC-gegevens zoals ze op mijn kaart staan.
Uiteindelijk uit verveling ook maar eens op Android geprobeerd en, voilà, ik kreeg het schermpje voor de bevestiging te zien. Zowel op Macos als Windows heb ik Firefox voor dit soort dingen, zonder adblockers of andere plugins. Waarom het nu ineens op Android wel lukte weet ik niet, ik ga dat nog wel even verder bekijken want er staan nog wel meer online CC-betalingen op de rol.

Iedereen bedankt voor het meedenken, het is gelukkig opgelost (al is de oorzaak me nog niet helemaal duidelijk)

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Android via 4G of Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
dragon2 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:47:
ING (ICS?) heeft ook wel eens een storing gehad waardoor ik in de browser nooit het bevestigingsscherm kreeg en in de achtergrond de transactie faalde.

Heb een aantal keer gebeld met ING hierover en men kon elke keer wel zien dat er iets mis ging. Men gaf ook aan dat ik eventueel ook van tevoren zou kunnen bellen om op voorhand de transactie te autoriseren.

Uiteindelijk is het opgelost, maar de extra transactiebevestiging blijft een brak iets voor een creditcard omdat het er achteraf opgeplakt is en de gebruikerservaring het tegenoverstelde van wat het belooft (en was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981489

Rukapul schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:00:
[...]

ING (ICS?) heeft ook wel eens een storing gehad waardoor ik in de browser nooit het bevestigingsscherm kreeg en in de achtergrond de transactie faalde.

Heb een aantal keer gebeld met ING hierover en men kon elke keer wel zien dat er iets mis ging. Men gaf ook aan dat ik eventueel ook van tevoren zou kunnen bellen om op voorhand de transactie te autoriseren.

Uiteindelijk is het opgelost, maar de extra transactiebevestiging blijft een brak iets voor een creditcard omdat het er achteraf opgeplakt is en de gebruikerservaring het tegenoverstelde van wat het belooft (en was).
ING en Rabobank geven eigen creditcards uit.

Al het overige is van ICS (muv de fintechs).
Pagina: 1