Tweaker Awards

Pagina: 1
Acties:
  • 890 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Beste redactie,

Ik heb me zojuist net als vele andere tweakers door de Tweaker Awards geworsteld. Bij het uitbrengen van de stemmen viel mij een aantal dingen op welke ik met jullie wil delen (aangezien er geen reactie mogelijk is bij de awards):
- Logo Delta bij Internet provider NL is onjuist
- Sortering keuzes lijkt ad random, als je terug komt op een eerder uitgebrachte keuze is de sortering weer anders. Is het een idee om dit alfabetisch te doen?
- Geen mogelijkheid om zelf een antwoord te geven. Niet alle keuzemogelijkheden dekken de volledige lading

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:10
Alfabetisch sorteren is geen optie, omdat opties die eerder in het alfabet komen dan meer stemmen krijgen van mensen die lui invullen. Willekeurig sorteren is het beste, al zou het misschien mogelijk zijn om de willekeurige sortering wel hetzelfde te houden wanneer je later op die pagina terugkomt. (dus voor elke Tweaker een andere sortering, maar zonder dat de sortering steeds verandert)

De mogelijkheid om zelf een antwoord te geven lijkt me complex met het uitreiken van prijzen. Wanneer er een optie echt ontbrak, had je dat eerder bij de nominaties kunnen aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij is het logo van de internetprovider Delta nu juist, maar nu is die bij de voedingfabrikant delta onjuist. :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:28

Nox

Noxiuz

Ik mis een fabrikant van accesspoints, Ruckus / Commscope. Toch wel een vrij grote professionele speler, voor consumenten niet interessant maar als je Cisco, Aruba, HPE en zelfs sonicwall in de opties hebt staan mag deze niet ontbreken. In ieder geval is @Dion_B niet geraadpleegd voor het lijstje gok ik :+

[ Voor 13% gewijzigd door Nox op 19-07-2022 14:03 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
Nox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:03:
Ik mis een fabrikant van accesspoints, Ruckus / Commscope. Toch wel een vrij grote professionele speler, voor consumenten niet interessant maar als je Cisco, Aruba, HPE en zelfs sonicwall in de opties hebt staan mag deze niet ontbreken. In ieder geval is @Dion_B niet geraadpleegd voor het lijstje gok ik :+
Die hele lijst klopt van geen kant, is denk ik gemaakt door een stagiaire en daarna niet gecontroleerd.
Er komen namen terug van bedrijven die bijvoorbeeld helemaal niet dat product maken. Zo kan ik bij de SSD/ HDD kiezen voor Cisco? Nou de eerste Cisco SSD buiten hun eigen hardware moet ik nog tegenkomen.

Net als HPE kan kiezen bij een NAS? Dat is een heel ander kaliber dan een synology of een qnap en valt zelfs niet eens te vergelijken. Deze hele lijst is totaal ongeloofwaardig en de prijs daarmee ook.

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 25-07-2022 09:32 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

HKLM_ schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:32:
[...]

Die hele lijst klopt van geen kant, is denk ik gemaakt door een stagiaire en daarna niet gecontroleerd.
Er komen namen terug van bedrijven die bijvoorbeeld helemaal niet dat product maken. Zo kan ik bij de SSD/ HDD kiezen voor Cisco? Nou de eerste Cisco SSD buiten hun eigen hardware moet ik nog tegenkomen.

Net als HPE kan kiezen bij een NAS? Dat is een heel ander kaliber dan een synology of een qnap en valt zelfs niet eens te vergelijken. Deze hele lijst is totaal ongeloofwaardig en de prijs daarmee ook.
Oh, ik ben afgehaakt na de lijst met accesspoints.

Dat je een cisco/aruba/hp/lancom e.d. enterprises in de lijst ziet met AP's is een ding, maar maak hem dan compleet. Er zitten die hard security firma's die bekend zijn van IDS en Firewalls in de lijst die een accesspoint in het gamma hebben. En an sich is dat niet slecht, veel tweakers zijn zakelijk ook actief in de it/ict, dan heb je daar wel ervaring mee. Dat een HP dan in de lijst met nas'en staat vind ik niet zo heel vreemd, voor de MKB'er hebben ze al NAS'en.

Misschien eens denken over een zakelijke en particuliere markt waar bijvoorbeeld een ubiquiti zo'n beetje op de grens ligt van particulier/zakelijk.

SSD's van Cisco... ;w Da's wel echt een nobrainer, die zouden er gewoon niet in thuis horen. Is er iemand van de redactie die dit kan toelichten? :X

[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 25-07-2022 11:22 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Nox schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:04:
[...]

Dat je een cisco/aruba/hp/lancom e.d. enterprises in de lijst ziet met AP's is een ding, maar maak hem dan compleet. Er zitten die hard security firma's die bekend zijn van IDS en Firewalls in de lijst die een accesspoint in het gamma hebben. En an sich is dat niet slecht, veel tweakers zijn zakelijk ook actief in de it/ict, dan heb je daar wel ervaring mee. Dat een HP dan in de lijst met nas'en staat vind ik niet zo heel vreemd, voor de MKB'er hebben ze al NAS'en.

Misschien eens denken over een zakelijke en particuliere markt waar bijvoorbeeld een ubiquiti zo'n beetje op de grens ligt van particulier/zakelijk.

SSD's van Cisco... ;w Da's wel echt een nobrainer, die zouden er gewoon niet in thuis horen. Is er iemand van de redactie die dit kan toelichten? :X
Dat HPE een NAS heeft in het MKB segment is prima maar volgens mijn beleving richt deze hele lijst zich op consumenten hardware en geen zakelijke hardware. En daar gaat het mis kies A of B en geen mix want de belangen tussen thuisgebruik en zakelijk zijn totaal anders.

Een nas voor thuis heeft andere specificaties dat een nas voor de zakelijke markt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 25-07-2022 11:29 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

HKLM_ schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Dat HPE een NAS heeft in het MKB segment is prima maar volgens mijn beleving richt deze hele lijst zich op consumenten hardware en geen zakelijke hardware.

Een nas voor thuis heeft andere specificaties dat een nas voor de zakelijke markt ;)
Correct, als deze lijst voor thuisgebruik is mogen er heel wat vendors verdwijnen. Zitten ook servermoederborden in het assortiment. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ook jammer dat niemand van tweakers de moeite neemt om te reageren in het topic….

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:13

WoutF

Hoofdredacteur
Nitroglycerine schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:12:
Beste redactie,

Ik heb me zojuist net als vele andere tweakers door de Tweaker Awards geworsteld. Bij het uitbrengen van de stemmen viel mij een aantal dingen op welke ik met jullie wil delen (aangezien er geen reactie mogelijk is bij de awards):
- Logo Delta bij Internet provider NL is onjuist
- Sortering keuzes lijkt ad random, als je terug komt op een eerder uitgebrachte keuze is de sortering weer anders. Is het een idee om dit alfabetisch te doen?
- Geen mogelijkheid om zelf een antwoord te geven. Niet alle keuzemogelijkheden dekken de volledige lading
-Logo lijkt inmiddels gefixt?
-Dit is de bedoeling, zo speelt de positie op de pagina geen rol in het krijgen van stemmen
-Klopt. Daarom leggen we de lijst van tevoren altijd voor zodat gebruikers input kunnen geven.
Nox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:03:
HKLM_ schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:32:
[...]

Nox schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:04:
[...]

Je kunt wellicht begrijpen dat fabrikanten willen weten wat de regels zijn om op de nominatielijst de komen. Om dat zo objectief mogelijk te maken, pakken we als basis data uit de Pricewatch. Voor elke categorie kijken we welke fabrikanten binnen een bepaalde periode een product hebben uitgebracht. Die lijst vullen we vervolgens aan vanuit de redactie en ook jullie kunnen dan input geven: plan: Welk bedrijf nomineer jij voor de Tweakers Awards?

Dat betekent dat er inderdaad weleens gekke genomineerden tussen zitten. In de praktijk krijgen die dan ook vrij weinig stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Uiteindelijk is het gewoon een grote populariteits wedstrijd. Ziggo wint de award voor internet provider omdat die simpelweg de meeste klanten heeft. Vervolgens maakt Ziggo reclame dat ze een Tweakers award gewonnen hebben wat weer gratis reclame is voor Tweakers. En dat terwijl juist Ziggo veel klanten verliest. Maar een Freedom of een nog kleinere Netrebel zullen nooit winnen ook al zijn die misschien wel veel beter vanuit technisch oogpunt.

En zo met meer merken. Als je iets niet kent of niet meerdere merken kent hoe ga je dan vergelijken.

Blijkbaar zijn auto's sinds ze een elektromotor hebben ook opeens meegenomen in de wedstrijd. Aangezien de meeste mensen niet 10 elektrische auto's voor de deur hebben (en het grootste gedeelte er nog nooit in 1 gereden heeft) hoe ga je dan een "beste" waarderen? Zal dan vast volgens bovenstaande principe Tesla worden, zijn er simpelweg de meeste van verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een topic kicken uit 2022 lijkt mij niet nodig. Ik doe deze op slot.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.