Kan dat bedelen eens ophouden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.457 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmertHerm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-07-2022
Hi Tweakers,

Ik denk dat de boodschap wel overgekomen is bij de meeste mensen die nog ads blokkeres, niet? Ik kan niet voor de rest spreken, maar ik wens niet beinvloed te worden door de hordes psychologen die er rondlopen bij de marketingafdelingen van grote corperaties.

Ik zap me steeds een ongeluk als ik met een nieuwe browser met Ublock, decentreleyes en privacybadger aankom, vooral het gebedel is echt vervelend.

Gooi de site gewoon op slot als je de engagement niet wenst van de gebruikers die geen ads willen zien, maar ga niet proberen te forceren met een verhaal over tracking dat de eigenlijke ellende, 'de kleine man' tegen de vernuftige marketingafdelingen, hiermee verholpen is.

Het gaat veel mensen niet om tracking maar om de beinvloeding. En het constante gebedel middels meerdere domeinen staat goedkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:38
Niemand dwingt je tweakers te bezoeken? Ze moeten ergens inkomen van hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door Orion84 op 14-07-2022 15:20 . Reden: Offtopic ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

Dennahz

Life feels like hell should.

Huh? De advertenties hier op T.net vallen wel mee toch?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Zijn een paar banners tussen de nieuwsberichten dan echt zo ongelofelijk vervelend? De harde waarheid is volgens mij dat Tweakers ook gewoon geld moet verdienen. En tracking vrije banners op gratis nieuwsberichten is dan volgens mij nog best wel een goede deal. De plaatsing bovenaan is misschien wat ongelukkig, daar kan je een discussie over voeren. Maar het tonen van advertenties in het algemeen, niks mis mee toch?

[ Voor 21% gewijzigd door n9iels op 14-07-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
Volgens mij mag de site niet eens op slot? Of vergis ik me hierin?

En eerder aangehaald, de advertenties vallen hier wel mee hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

Dennahz

Life feels like hell should.

n9iels schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:43:
Zijn een paar banners tussen de nieuwsberichten dan echt zo ongelofelijk vervelend? De harde waarheid is volgens mij dat Tweakers ook gewoon geld moet verdienen. En tracking vrije banners op gratis nieuwsberichten is dan volgens mij nog best wel een goede deal. De plaatsing bovenaan is misschien wat ongelukkig, daar kan je een discussie over voeren. Maar het tonen van advertenties in het algemeen, niks mis mee toch?
Ik vind het dikke prima. Liever dat, dan alles achter een paywall zoals bij veel kranten het geval is. Tweakers is een bedrijf met personeel. Bedrijven moeten geld verdienen om te kunnen overleven.

Hell, we mogen zelfs 3 premium artikelen per maand gratis lezen. En de rest van de content is gewoon helemaal gratis.

Mooi toch dat dat mogelijk is door het geld van adverteerders?

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:12
Arunia schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:45:
Volgens mij mag de site niet eens op slot? Of vergis ik me hierin?
Het staat ze vrij om een pure betaalmuur in te voeren. De grijze gebieden komen in beeld wanneer je bijvoorbeeld het betalen voor een abbo tegenvoer het opgeven van privacy zet, wat voorheen gebeurde. Of dit mag is eigenlijk nog steeds niet helemaal helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmertHerm
n9iels schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:43:
Niets mis mee om ze te proberen te tonen, maar ik wil ze niet zien. Bij een gemiddelde multinational lopen dozijnen zoniet honderden marketingpsychologen rond die er hun bestaan van gemaakt hebben mensen zoals jou en mij te overtuigen iets te doen. Ik bescherm mezelf daar het liefst zoveel mogelijk tegen.

Ik vind het niet erg dat ik 1x de boel speciaal voor tweakers apart moet blokkeren, maar iederen keer weer is teveel gevraagd. Erken gewoon dat een bezoeker die met 4 privacy plugins aan komt zetten je ads niet wil zien. Als je hun engement niet wil, redirect2google. Wil je dat wel, laat je ze door en ga je niet met een fake-chat popup nogmaals vragen om een uitzondering te maken in je beleid.

Met de huidige setup van Tweakers moet je al een uitzondering maken in het default beleid van Ublock en de overige plugins, dus Tweakers vraagt niet om een uitzondering. Er werken genoeg mensen bij Tweakers die snappen dat het blocken van ads op Tweakers nu een actieve handeling vereist, waarom dan nog dat gebedel met die fake chat popup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Waar ik mij altijd dood aan irriteer is het volgende, en dit komt echt heel erg vaak voor (miss niet bij tweakers, maar wel elders).

- Advertenties laden wel, maar filmpjes soms niet (leuk, eerst ads kijken, en er dan achter komen dat het filmpje niet werkt)
- Wanneer de pagina gerenderd is, schiet de hele rotzooi ineens omlaag omdat er buitenbeeld een ad geladen wordt

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Oh de reden dat jij (en anderen) telkens die pop-up krijgen is omdat je de ads (en cookies) blokkeert. Als je dat niet doet krijg je die melding niet zo geregeld als nu.
Ook krijg je dan de standaard tracking vrije ad's welke niet zo onmeunig traag zijn.

#ervaringsdeskundige.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Je kan ook de popup blokkeren in je content blocker. Daar is hij nou eenmaal voor bedoeld... Elementen op pagina's blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmertHerm
True schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:11:
Oh de reden dat jij (en anderen) telkens die pop-up krijgen is omdat je de ads (en cookies) blokkeert. Als je dat niet doet krijg je die melding niet zo geregeld als nu.
Ook krijg je dan de standaard tracking vrije ad's welke niet zo onmeunig traag zijn.

#ervaringsdeskundige.
Ik heb op mijn hoofd-PC alles nu weg, en blijvend weg. Maar ik wissel vaak van PC/VPN/Browser vanwege werk, en als je met je basisinstellingen + privacytools aankomt, blijven ze zeuren. Herken dat, en laat het voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:19
SmertHerm schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:13:
[...]

Ik heb op mijn hoofd-PC alles nu weg, en blijvend weg. Maar ik wissel vaak van PC/VPN/Browser vanwege werk, en als je met je basisinstellingen + privacytools aankomt, blijven ze zeuren. Herken dat, en laat het voor wat het is.
Idd, het lijkt dan logisch als tweakers in zo'n geval gewoon een scherm toont met: Helaas pindakaas, jij mag de website niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmertHerm
True schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:11:

#ervaringsdeskundige.
Ik filter zelfs de BBG weg, nu Tweakers corporate is zie ik dat gewoon als een ad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UtRYAGWPy8EftmIGvddl8fTLXk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mgndjY0iQDuQ6PkTwype54ls.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmertHerm
Smobbo schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Idd, het lijkt dan logisch als tweakers in zo'n geval gewoon een scherm toont met: Helaas pindakaas, jij mag de website niet op.
Zou ik een betere aanpak vinden dan me toch toelaten en constant handje ophouden ja, dat staat zo... desperate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-05 13:10
SmertHerm schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:04:
Hi Tweakers,

Ik denk dat de boodschap wel overgekomen is bij de meeste mensen die nog ads blokkeres, niet?
Ik heb het idee dat de boodschap bij jou nog niet helemaal is overgekomen. Mensen bij Tweakers moeten ook eten; dus vandaar de vraag om ads niet te blokkeren. Je kunt ook lidmaatschap nemen of er voor kiezen Tweakers niet te bezoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 15:12
SmertHerm schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:04:
Het gaat veel mensen niet om tracking maar om de beinvloeding. En het constante gebedel middels meerdere domeinen staat goedkoop.
"Beste bakker, houd nou eens op met iedere keer dat ik een brood koop te vragen hoe ik wil afrekenen, ik wil gewoon m'n brood en daarmee uit. Dat ik iedere keer geen portemonnee bij me heb is toch voldoende indicatie dat ik gewoon niet wil betalen voor dat brood, dat hele gedoe met geld de hele tijd is mij veel te commercieel."

Ik ben ook geen fan van ads, maar daarom wel abonnee geworden. Uiteindelijk moet t.net - net zoals de bakker in bovenstaand voorbeeld - toch ergens van leven.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmertHerm
Josk79 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:19:
[...]

Ik heb het idee dat de boodschap bij jou nog niet helemaal is overgekomen. Mensen bij Tweakers moeten ook eten; dus vandaar de vraag om ads niet te blokkeren. Je kunt ook lidmaatschap nemen of er voor kiezen Tweakers niet te bezoeken.
Klopt, en Tweakers kan ook kiezen. Sommige gebruikers, ook degenen die geen ads zien, leveren engagement op. Op het forum, in de reacties, etc. Het is voor Tweakers de afweging, willen wij die er wel of niet bij hebben.

Ik breek geen wetten door Tweakers te bezoeken zoals ik zelf prettig vind. Dus vrij van ads. Zolang dat het geval is, en Tweakers gewoon corporate ads blijft serveren van multinationals, heb ik geen enkel probleem met het blokkeren.

Het constante gezeur om dat ongedaan te maken, terwijl Tweakers weet dat je actief moet blokkeren in de huidige setup, is gewoon een doorn in het oog en daar wilde ik even over zeuren. Bij deze.

Edit: ook sturen wij weleens linkjes door bijvoorbeeld, naar andere gebruikers, die dan de ads wel zien. Zelfs wij brengen via-via nog wel wat cash op. En dat weet Tweakers ook wel, het is immers 2022. Waarom dan ons niet erkentelijk zijn en maar blijven vragen om geld.

[ Voor 26% gewijzigd door SmertHerm op 14-07-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmertHerm
Freeaqingme schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:20:
[...]

"Beste bakker, houd nou eens op met iedere keer dat ik een brood koop te vragen hoe ik wil afrekenen, ik wil gewoon m'n brood en daarmee uit. Dat ik iedere keer geen portemonnee bij me heb is toch voldoende indicatie dat ik gewoon niet wil betalen voor dat brood, dat hele gedoe met geld de hele tijd is mij veel te commercieel."

Ik ben ook geen fan van ads, maar daarom wel abonnee geworden. Uiteindelijk moet t.net - net zoals de bakker in bovenstaand voorbeeld - toch ergens van leven.
De bakker vraagt me hoe ik iets wil doen. De marketingafdeling vertelt me zonder mij te kennen dat ik iets nodig heb. Weg ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:17

MsG

Forumzwerver

SmertHerm schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Ik filter zelfs de BBG weg, nu Tweakers corporate is zie ik dat gewoon als een ad.

[Afbeelding]
Ze zijn al decennia corporate. Die sentimentele hang naar die enkele jaren dat Femme het in z'n eentje bolwerkte heb ik nooit zo gesnapt (destijds al meteen met een commerciele insteek, kan ik me herinneren uit een interview).

Het is economisch ongelofelijk simpel. Tweakers heeft met pijn en moeite, en met vermoedelijk vast wel wat adverteerders die nu zijn weggerend, alles cookieloos gemaakt, omdat cookies voor vele Tweakers (totaal niet voor mij), een enorm concern was met tracking en dergelijke (daar hoorde je vroeger nooit iemand over, ook toen kon je al in browsers cookies blokkeren) vreselijk eng is.

Als dan naderhand blijkt dat alsnog iedereen die ads blokkeert, want nu is opeens het argument dat men hun tere ogen wil beschermen tegen het kapitalisme, is het cookieloos/trackingsloos gaan van advertenties een beetje voor niks geweest. Vandaar deze goodwill-actie de hele tijd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SmertHerm schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Goed, en hiermee is het wel duidelijk dat je niet geïnteresseerd bent in een constructieve discussie. Doe jezelf een lol en zet lekker heel tweakers.net in je filter :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.