Wij hebben een grondwaterput van 8 meter diep, water begint bij +/- 4 meter. (deze put zat er al bij de aanschaf van het huis) Nu heb ik van de week geprobeerd of de put nog werkte, hier komt helder water uit, echter heb ik dit opgevangen in een flesje en na een dag water heel erg bruin. Roest dus...
Omdat onze tuiin +/-400m² is lijk het me wel verstandig om te bewateren met grondwater, kosten technisch. maar ik vraag me ook nog af of ze bewateren met drinkwater niet gaan verbieden.
Nu heb ik zitten kijken en je vindt water ontroestigers voor enkelen honderden euro's, maar hier ben ik niet zo van overtuigd.
2 huizen verder zitten ze op +/- 23 meter, waarbij ze wel goed water hebben.
Nu vroeg ik me af of het ontijzeren van de huidige put zinvol is, of ik er beter voor kan kiezen om een dieperen put te laten slaan?
Omdat onze tuiin +/-400m² is lijk het me wel verstandig om te bewateren met grondwater, kosten technisch. maar ik vraag me ook nog af of ze bewateren met drinkwater niet gaan verbieden.
Nu heb ik zitten kijken en je vindt water ontroestigers voor enkelen honderden euro's, maar hier ben ik niet zo van overtuigd.
2 huizen verder zitten ze op +/- 23 meter, waarbij ze wel goed water hebben.
Nu vroeg ik me af of het ontijzeren van de huidige put zinvol is, of ik er beter voor kan kiezen om een dieperen put te laten slaan?