Knikarmscherm bomen en bos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:06
Ik wil graag een knikarmscherm van 4,5 meter breed met een uitslag van 3 meter. De prijzen verschillen zo enorm dat ik niet meer goed weet wat nou goed (genoeg) is.

Ik wil er graag een somfy IO motor in zodat ik het kan koppelen aan mijn velux active kix 300 hub.

Het liefst wil ik zelf vanuit Google home of home assistant wat slimme regels bedenken zodat met warm weer in de zomer het scherm automatisch uit gaat en in alle gevallen dat het bij regen of wind automatisch weer sluit.

1. Zijn de somfy IO wind en zonnesensoren handig?

2. Is een gesloten cassette sterk te prefereren boven semi gesloten?

3. Zou dit wat zijn? https://www.zonweringbest...-barca-cassette-standaard

4. Hoe kan ik het scherm het beste automatisch laten sluiten bij wind en regen? Met de somfy sensoren of vanuit home assistant? Laatste lijkt mij iets minder betrouwbaar.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:17
Dat scherm ziet er prima uit maar er staat niet bij welk merk doek erin zit.
Ook erg weinig keuze uit doekkleuren.
Zou zeker de somfy sensoren gebruiken vanwege de betrouwbaarheid.
Gesloten cassette is altijd beter.

[ Voor 9% gewijzigd door ron321 op 14-07-2022 15:10 ]

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 10:41
Je hebt hier diverse oplossingen voor zo heb je de windsensor Eolis 3D welke je plaatst in de voorlijst. Zodra het scherm te veel op en neer gaat zal deze dicht gaan. Je kan de gevoeligheid gemakkelijk instellen met een potmeter op de sensor.

Voor de Zon heb je de Somfy Sunis deze meet de licht sterkte en volgens mij ook de temperatuur waarna die het scherm uitdoet bij een bepaalde lichtsterkte. (Let op! Hier heb je ook een andere afstandsbediening voor nodig).

Deze sensoren zijn betrouwbaarder als hom eassistant inderdaad en communiceren ook direct met de motor.

Betreft Cassette of semi cassette is beide prima. Echter wordt de volledig cassette vaak als mooier ervaren omdat je de armen en het doek niet ziet wanneer het scherm gesloten is.

Of het wat zou zijn hangt geheel af van wat je eisen zijn kwa duurzaam en betrouwbaarheid. Het prijs verschil zit ergens in ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:07

Barrycade

Through the...

En als het niet anders is dan verleden jaar kan je van de winter op zijn vroegst mooi genieten van je scherm. Want levertijden zijn momenteel bizar. Ik heb gewoon een handmatige besturing genomen. Wij hebben m alleen uit in de middagen en hij helpt tegen avondzon.

Ik zou niet vertrouwen op Google. Vaak genoeg gezien dat google op de Hub zegt dat het regent, maar dat het zonnetje lekker schijnt en visa versa. Denk dat je dan beter op de Somfy / locale sensoren kan vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:18
Als je zelf je zonnescherm wilt ophangen kan ik de zonweringfabriek aanraden. Het is trouwens wel zwaar om het zelf te doen.
Wij hebben binnen 7 dagen een scherm binnen gehad wat een voorraad model was en wij zijn uitermate tevreden over de kwaliteit. Je kan ook kiezen voor verschillende motoren waaronder Somfy