Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felissa
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-08-2022
Mijn vraag

Is het mogelijk om met een opleiding Software Developer MBO 4 ook Linux erbij te leren?
Binnen mijn opleiding aan de LOI (geen aanrader) moet ik ook de module Comptia Linux afronden met een certificaat. Comptia zelf zegt dat het aanbevolen is om eerst 1 jaar ervaring te hebben als Linux systeembeheer.
Ik dacht zelf om mijn studie software developer te combineren met Linux systeembeheer maar ik kan geen stage vinden die dat kan aanbieden, bestaat zoiets wel?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb veel op google gezocht, ook op stagemarkt.nl maar kon niets vinden.

Hopelijk kan tweakers mij helpen voor advies. Alvast Dank!

Mvg,

Felissa

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:56

silverball

De wagen voor moderne mensen

Mijn ervaring is dat je dat zeker in het MKB het er vaak gewoon bij krijgt. Die werken niet met vernuftige CI/CD workflows en verwachten gewoon dat je zelf apache configureert om je website te tonen.

Linux basiskennis is imo ook niet zo moeilijk hoor. Probeer anders eens zelf een servertje op te zetten en kijk hoeveel moeite dat kost.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

silverball schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:04:
Mijn ervaring is dat je dat zeker in het MKB het er vaak gewoon bij krijgt. Die werken niet met vernuftige CI/CD workflows en verwachten gewoon dat je zelf apache configureert om je website te tonen.

Linux basiskennis is imo ook niet zo moeilijk hoor. Probeer anders eens zelf een servertje op te zetten en kijk hoeveel moeite dat kost.
Apache configureren zou ik niet bepaald als systeembeheer zien. Dat is werk voor een developer of eventueel, als je die hebt, een applicatiebeheerder. Bij mijn werkgever ben ik degene die dat doet. En ik ben geen developer noch systeembeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
downtime schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:09:
[...]

Apache configureren zou ik niet bepaald als systeembeheer zien. Dat is werk voor een developer of eventueel, als je die hebt, een applicatiebeheerder. Bij mijn werkgever ben ik degene die dat doet. En ik ben geen developer noch systeembeheerder.
Devops op veel plekken, dan doe je alles zelf, dus ook Apache configureren.