Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik zoek een?
Kleine bluetooth speaker met helder geluid

Wat is je budget?
€ 40

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Voornamelijk op laag volume muziek en podcasts luisteren in slaapkamer en badkamer.

Wat heb je zelf al gevonden?
JBL Go 3, Sony SRS-XB13

Welke vragen heb je hier nog over?
Bovenstaande speakers heb ik geprobeerd maar geven op laag volume een onevenwichtig geluid (veel gerommel van lage tonen en weinig mid/hoog). Ook de in mijn telefoon ingebouwde equalizer geeft weinig verbetering (het doet wel iets, maar het wordt nooit echt acceptabel). Plus als ik teveel rommel met de EQ, klinkt het daarna in de auto weer waardeloos.

Het valt me op dat veel speakers worden geadverteerd met hoe hard ze kunnen en hoeveel bass erin zit, maar dat is juist niet waar het mij om gaat. Ik lig 20 cm naast de speaker en ik wil op laag volume juist een helder geluid. Het klinkt raar, maar mijn mobiele telefoon klinkt nog beter (maar die heb ik liever niet in de badkamer...).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Beste antwoord (via SeatRider op 15-07-2022 08:01)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
De Tribit Xsound Go is een van de betere bluetooth speakers in het budget segment, biedt een goede prijs/ kwaliteit verhouding en frequency response (in depth review).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik ben fan van de JBL Charge: waterdicht, kan erg zacht en ook redelijk hard en blijft relatief helder, gaat uuuren mee op een lading en kan ook dienstdoen als powerbank, maar die is 3x jouw budget (de Charge 4 kost zo'n 110 euro, Charge 5 doet daar nog een paar tientjes bovenop).

[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 14-07-2022 08:16 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-05 15:18
Het probleem in deze vraagstelling is inderdaad het budget.

Zonder hier ca. €50,00-€100,00 aan toe te voegen blijf je hangen in het ondersegment met matige kwaliteit.
Zo zijn de B&O, duurdere JBL en Sonos Roam speakers een stuk beter maar dus ook een stuk prijziger.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:17

FeaR

In GoT we trust

CodeCaster schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:14:
Ik ben fan van de JBL Charge: waterdicht, kan erg zacht en ook redelijk hard en blijft relatief helder, gaat uuuren mee op een lading en kan ook dienstdoen als powerbank, maar die is 3x jouw budget (de Charge 4 kost zo'n 110 euro, Charge 5 doet daar nog een paar tientjes bovenop).
Als we dan toch boven budget aan gaan raden dan zou ik eerder naar de Soundcore Motion+ van Anker kijken. Was laatst in de sale voor €69,99 en komt in diverse tests er beter uit dan de JBL Charge, zelfs toen de Anker nog een slag duurder was. Nu de prijs is gezakt is de prijs/kwaliteit nog beter. Voordeel van Anker is de EQ (via app) en het zijn van stereo versus mono van de JBL Charge.

@SeatRider
Mogelijk een merk om naar te kijken, Soundcore (van Anker). Onbekend maar wel met kwaliteit, kleinere speakers zitten ook in het assortiment. Ik snap wat je bedoelt qua geluid. Ik had even de LG XBOOM Go PL2. Ook lekker klein maar het geluid wat er uit komt is dat ook. Vooral proberen veel volume met "laag" er uit te krijgen waardoor het algemene geluidsbeeld letterlijk onvoldoende wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 14-07-2022 09:59 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Als de eisen niet hoog zijn, zeker niet wat betreft maximaal volume, dan komt er uit zo'n JBL Go 3 een prima geluid... enige (grote) nadeel van die speaker is de heel kleine accu en het trage opladen. Wat dat laatste betreft zou de Sony de betere keuze zijn, die houdt het flink langer vol op een volle accu én laadt sneller op (relatief naar accuduur bedoel ik), maar ik heb die speaker nog nooit gehoord dus kan niets zeggen over de geluidskwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:00
En voor dat budget een tweede kans van een duurdere uitvoering ergens op de kop tikken in plaats van een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik weet dat die duurdere JBL's fantastisch klinken, hard genoeg voor in de tuin of om een huiskamer te vullen, maar dat is dus niet waar ik hem voor nodig heb :)

Ik overweeg grappig genoeg nu een nog goedkoper ding te kopen. Als ik het geluid uit mijn telefoon al beter te pruimen vind dan zo'n mini boomboxje dan zit het hem dus zeker niet in het vermogen. Amazon heeft ook speakertjes onder de € 10, probeer dat wel een keertje :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
De Tribit Xsound Go is een van de betere bluetooth speakers in het budget segment, biedt een goede prijs/ kwaliteit verhouding en frequency response (in depth review).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aanvullend: maak een keer een afspraak bij de huisarts om je oren uit te laten spuiten. Je zult je er over verbazen wat dat kan doen voor je gehoor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:04:
Aanvullend: maak een keer een afspraak bij de huisarts om je oren uit te laten spuiten. Je zult je er over verbazen wat dat kan doen voor je gehoor :)
Ja goeie, heb ik toevallig vorige maand laten doen, was ook wel nodig, en daardoor hoor ik nu erg goed het verschil tussen dof en helder geluid :+

Pagina: 1