Sinds ik door Corona veel ben gaan thuiswerken verkoop ik 'regelmatig' iets op Marktplaats. Maar de hoeveelheid en periode verschilt enorm, soms verkoop ik een half jaar niets en dan een paar weken wel weer wat. Wat ik verkoop wisselt enorm; een paar elektrische tandenborstels, telefoons, luchtreinigers, fitness zooi etc.
Nu begin ik mij af te vragen wanneer ik over mijn opbrengsten belasting zou moeten gaan betalen. Waar zit die grens ergens. Ik heb geen zin dat ik wel belasting over mijn opbrengsten zou moeten betalen en dat de belastingdienst over een paar jaar ineens op mijn stoep staat om vervolgens alles over de afgelopen jaren door te gaan spitten.
Maar ik wil ook geen belasting betalen als het ook niet hoeft.
Heeft iemand hier meer kennis en ervaring over?
Ik vraag me daarbij soms ook wel eens af of en wanneer Marktplaats of de bank transactie activiteit aan de Belastingdienst gaan doorgeven als het voor hun 'verdacht' is. Dus dat het geen particulier verkoop meer is.
Nu begin ik mij af te vragen wanneer ik over mijn opbrengsten belasting zou moeten gaan betalen. Waar zit die grens ergens. Ik heb geen zin dat ik wel belasting over mijn opbrengsten zou moeten betalen en dat de belastingdienst over een paar jaar ineens op mijn stoep staat om vervolgens alles over de afgelopen jaren door te gaan spitten.
Maar ik wil ook geen belasting betalen als het ook niet hoeft.
Heeft iemand hier meer kennis en ervaring over?
Ik vraag me daarbij soms ook wel eens af of en wanneer Marktplaats of de bank transactie activiteit aan de Belastingdienst gaan doorgeven als het voor hun 'verdacht' is. Dus dat het geen particulier verkoop meer is.
BlaBlaBla