Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-10-2023
Mijn vraag

Mijn JBL 5.0 zit in de eARC HDMI van mijn Sony Bravia en alhoewel er gewoon geluid door de speaker komt valt deze gewoon na 10 minuten in stand-by\uit.

Als ik de HDMI er uit haal en optisch gebruik blijft hij het wel doen.

Ik kan het geluid niet met mijn Logitech AB bedienen maar alleen met de originele AB van de JBL. De Logitech kent de JBL wel maar geluid kan niet worden bediend.

Hoe los ik dit op?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Sony Bravia
Tele2 tv decoder
JBL 5.0
Logitech AB en HUB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Enorm veel instellingen op de tv, niets lijkt te helpen.
De tele2 decoder output staat op max
Op de Sony kan ik geen HDMI output verhoging vinden
De JBL heeft geheel geen opties.
...

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 17:41
Staat HDMI-CEC aan op je TV?
Dwz als je je tv aanzet gaat je JBL ook automatisch aan, en je kan het volume via je TV afstandsbedieding bedienen.

Sony noemt het Bravia Sync volgens mij.

[ Voor 39% gewijzigd door Bazvv op 13-07-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Bazvv schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:20:
Staat HDMI-CEC aan op je TV?
Dwz als je je tv aanzet gaat je JBL ook automatisch aan, en je kan het volume via je TV afstandsbediening bedienen.

Sony noemt het Bravia Sync volgens mij.
Ik ga dit morgen proberen, geen idee met alle opties die ik gezien heb of ik dat geprobeerd heb. Fijn dat je even aangeeft dat CEC gelijk staat aan sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:42
Ik heb soortgelijks gehad met een LG soundbar i.c.m. een LG tv. Dit was opgelost na een firmware update van de soundbar. Heb je al gekeken naar een update van de JBL?

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Harmsen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:18:
Ik heb soortgelijks gehad met een LG soundbar i.c.m. een LG tv. Dit was opgelost na een firmware update van de soundbar. Heb je al gekeken naar een update van de JBL?
In de beschrijving staat dat deze bar zelf update. Dat zag ik ook bij wifi aansluiten. Denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:46

FeaR

In GoT we trust

Nieuw device? Contact opnemen met JBL of eventueel laten wisselen door de winkel als defect. Google geeft mij modellen van JBL met een zelfde soort issue. Lijkt alsof de JBL denkt geen signaal te krijgen aangezien de handleiding stelt dat in dat geval de unit in stand-by gaat na tien minuten. Helaas geen optie om die tijd te verlengen (voor eventueel testen) danwel geheel uit te zetten. Als je de minuten daarvoor wel geluid hebt dan is de kabel ook niet defect en lijkt het een issue in de JBL zelf. Work-around is natuurlijk S/PDIF gebruiken maar dan heb je geen Dolby Digital Plus (en daarmee geen Atmos van diensten als Netflix, Disney+, etc.).

Aanvullend:
Het niet kunnen bedienen met de Logitech is ook apart. Mogelijk dat HDMI CEC een oplossing biedt maar dat is niet waar je een Logitech voor koopt. Persoonlijk zou ik met de HDMI CEC optie ook geen genoegen nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 14-07-2022 09:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Ik had gisteren even de tijd wat uit te proberen van jullie adviezen. Kan nu al vertellen dat het nog steeds niet is gelukt met HDMI.

De Sony heeft HDMI 1, 2, 3 ARC, 4 eARC.
Ik kan nergens vinden of 3 ARC of ook eARC is en de instellingsuitleg op tv doet je geloven dat het eARC is, maar voor nu zeg ik ARC. Ik heb in HDMI4 normaal de Tele2 decoder.

Ik heb alle HDMI-stekkers uit de tv getrokken en ben naar Bravia Sync gegaan.
Nu heb ik in HDMI4 de JBL gedaan en die wordt zichtbaar in de lijst. Er is een knop in het scherm met iets van registreer die je dan moet aanklikken. De tekst "er word een signaal naar het apparaat gestuurd" komt in beeld verder niets.

Ik stop de Tele2 Decoder in HDMI3 en die wordt ook gedetecteerd en nu heb ik diverse beschrijvingen op het internet lees ik dat ik de twee regels moet kunnen registreren of opslaan als actief met de afstandsbediening, dit lukt me niet. Ik kan nergens een sync-knop op de AB vinden.

Zodra ik dit menu verlaat valt en daarna weer er in ga, is de decoder regel verdwenen, de JBL is er nog wel.

Als ik nu tv wil kijken heb ik geluid via de tv-speakers en zie ik de melding dat er een communicatiefout is met de externe speaker.

Ik heb ook de HDMI-kabels omgedraaid 4 decoder, 3 JBL, maar blijft gelijk.

Dus heb ik de HDMI van de JBL er maar weer uit getrokken en gebruik ik maar weer de optische kabel.

Onderstaand mijn AB, ik heb geen idee welke knop ik dan moet gebruiken om de 2 regels te syncen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1A1RUAVOyrja9quaJskpXmzE3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hPpnmQlJsFKJMwNqn9CjECwE.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1