Doorlopende reisverzekering vs verzekering van reisaanbieder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrasnop
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-03 13:58
Goede dag,

ik heb doorlopende reisverzekering van Aegon voor al lange tijd. Aegon vergoed maximaal 5K als ik moet mijn reis annuleren. In polisvoorwarden ik zie het volgende:
U heeft bij ons een verzekering afgesloten. Misschien heeft u voor hetzelfde ook een andere verzekering afgesloten of is er een andere regeling van toepassing. Of uw verzekeringen overlappen elkaar. En als zo’n verzekering of regeling de schade vergoedt als u deze verzekering niet zou hebben afgesloten? Dan vergoeden wij geen schade.
Nu ik heb een reis bei TUI Deutschland voor 10K voor 4 personen geboekt met "TUI Protect", die ziet al binnen en ik kan niet reis zonder deze optie boeken. In de voorwaarden ik zie volgende:
Keine Erhebung von Stornierungskosten (bis zu 1.500 EUR pro Person) im Falle einer behördlich angeordneten individuellen Quarantäne bei Infektion oder bei Verdacht auf eine Infektion mit dem SARS-COV-2 Virus ab 14 Tage vor der Anreise, sofern sie nicht durch andere Stellen (z.B. Versicherung) übernommen werden.
Voor de bestemming ik moet een negatieve PCR test hebben. Mijn vraag is wat zul de compensatie zijn als mijn test is positief en reis kan niet doorgaan. Moet ik tijdelijk mijn risico bij Aegon verhogen of beide kunnen deze 10K betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Daar heb je geen reisverzekering maar een annuleringsverzekering voor nodig.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 21:14

Barrycade

Through the...

Volgens mijn Google Translate: krijg je geen annuleringskosten doorberekend (a 1500 pp) als je Covid hebt maar aangenomen met 4 personen levert dit alsnog schade op (namelijk de reissom). Dan ben je alsnog je 10k kwijt. Maar je zal even moeten nazoeken of de rest van het reisgezelschap dan wel wordt geacht te gaan of niet.

En zo te lezen zal je je annuleringsverzekering ook dus moeten ophogen en vooraf goed zoeken of Covid een officiële annuleringsgrond is. Duitse deel lijkt dus geen annuleringsverzekering te zijn maar een soort verzekering tegen extra annuleringskosten

Ah ze adviseren zelf ook om een annuleringsverzekering en ziektekostenverzekering er bij af te sluiten. Want ze claimen dat niet als een een verzekering dient te worden gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Barrycade op 13-07-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkrasnop
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-03 13:58
Barrycade schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:51:
Volgens mijn Google Translate: krijg je geen annuleringskosten doorberekend (a 1500 pp) als je Covid hebt maar aangenomen met 4 personen levert dit alsnog schade op (namelijk de reissom). Dan ben je alsnog je 10k kwijt. Maar je zal even moeten nazoeken of de rest van het reisgezelschap dan wel wordt geacht te gaan of niet.

En zo te lezen zal je je annuleringsverzekering ook dus moeten ophogen en vooraf goed zoeken of Covid een officiële annuleringsgrond is. Duitse deel lijkt dus geen annuleringsverzekering te zijn maar een soort verzekering tegen extra annuleringskosten

Ah ze adviseren zelf ook om een annuleringsverzekering en ziektekostenverzekering er bij af te sluiten. Want ze claimen dat niet als een een verzekering dient te worden gezien.
TUI zegt dat als ik annuleer 1 dag voor de reis dan het kost 80% van de prijs. Als ik annuleer dan ik krijg 1.5K * 4 = 6K terug van TUI Protect en ben 2K kwijt. Kan ik deze 2K van Aegon claimen of niet, omdat wat zij zeggen is
U heeft bij ons een verzekering afgesloten. Misschien heeft u voor hetzelfde ook een andere verzekering afgesloten of is er een andere regeling van toepassing. Of uw verzekeringen overlappen elkaar. En als zo’n verzekering of regeling de schade vergoedt als u deze verzekering niet zou hebben afgesloten? Dan vergoeden wij geen schade.
Nog een vraag is waar moet ik eerst claimen, bij TUI Protect of bij Aegon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:43
pkrasnop schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:54:
[...]

TUI zegt dat als ik annuleer 1 dag voor de reis dan het kost 80% van de prijs. Als ik annuleer dan ik krijg 1.5K * 4 = 6K terug van TUI Protect en ben 2K kwijt. Kan ik deze 2K van Aegon claimen of niet, omdat wat zij zeggen is

[...]

Nog een vraag is waar moet ik eerst claimen, bij TUI Protect of bij Aegon.
Jij hebt 2K schade die niet door TUI wordt vergoed. Die kun je claimen bij Aegon.
De voorwaarden willen zeggen dat 8K kan claimen bij Aegon.

Het wordt lastig als TUI net zoiets zegt.

TheS4ndm4n#1919