garage adviseerd startonderbreking te demonteren. is legit?

Pagina: 1
Acties:

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
ik kwam deze advertentie op marktplaats tegen.

Deze garagehouder verkoopt auto(s) die niet willen starten gezien er een startonderbreker dit blokkeert.
De auto(s) zijn dus onbruikbaar...
is dit legit? Dit ruikt ernaar dat meneer gestolen auto's probeert verkopen?

Ik heb niet veel verstand van startonderbrekers maar is het niet zo dat de sleutel de startonderbreker hoort de de-activeren? en als de sleutel kwijt is dan heeft de eigenaar toch een code om de startonderbreker handmatig te blokkeren?

ik vind het een raar verhaal.
Unieke Auto. Deze auto's zijn gekocht voor een auto share project, maar nooit gebruikt.
Ze zijn dus nieuw. We hebben er meerdere op voorraad.
De auto's zijn voorzien van een startonderbreking welke gedemonteerd moet worden. Het zijn dus nieuwe auto's voor een hele mooie prijs, maar de startblokkering verhinderd op dit moment dat de auto gebruikt kan worden.

Zal voor de handige mensen onder ons geen probleem zijn.
bron: https://www.marktplaats.n...volledig-electrische-auto

[ Voor 3% gewijzigd door tweakmember op 13-07-2022 16:59 ]

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:34
Wat ik me zou afvragen is als het legit zou zijn:
Waarom zou de garage die de advertentie erop heeft gezet niet zelf de startonderbreking eraf halen en het voertuig voor een hogere prijs verkopen?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:00

DataGhost

iPL dev

Een autobedrijf met B.V. in de naam, die aan Marktplaats aangeeft een particulier te zijn waardoor consumentenrecht niet van toepassing is, die splinternieuwe auto's verkoopt maar ze expliciet niet-werkend aflevert en volgens de beschrijving niet van plan is dat te gaan doen? Ja klinkt legit voor de zekerheid: sarcasme. Wtf denk je zelf?

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 13-07-2022 17:03 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
https://autobahn.eu/artik...utos-te-koop-bij-domeinen
https://autobahn.eu/artik...damse-deelautos-in-beslag

De naam staat in de advertentie :) "Share Ngo ZD"
Komen dus via de domeinen en daar worden ze "as is" verkocht dus die startonderbreker is dan wel verklaarbaar

Afbeeldingslocatie: https://thumbor.pijper.io/_bzROz2teIRJT1VcEOlcJCgePj0=/948x533/top/filters:format(webp)/https://cdn.pijper.io/2021/12/S3cF7O5aOUJaoF1639735006.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door arjants op 13-07-2022 17:07 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
tweakmember schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:57:

Ik heb niet veel verstand van startonderbrekers maar is het niet zo dat de sleutel de startonderbreker hoort de de-activeren? en als de sleutel kwijt is dan heeft de eigenaar toch een code om de startonderbreker handmatig te blokkeren?
Ik denk dat er 2 startonderbrekers zijn.
1 van uit de fabriek, die werkt omdat de sleutel in het contact zit vergrendeld.
En een 2 de die je via de app kan ontgrendelen, net als de deuren.
Nu het bedrijf er niet meer is, lijkt het dat de app en dus ontgrendelen niet meer werkt.

Heb ze ook in het wit op de overheidsveiling zien staan.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Startonderbrekers werken voorzover mij bekend altijd met een transponder in de sleutelbehuizing die de ECU vrijgeeft.
Alleen softwarematig te omzeilen, en dat geldt vermoedelijk ook voor dergelijke elektrische karretjes.
Niet onmogelijk, maar ook weer geen eitje.

[ Voor 27% gewijzigd door Keezx op 16-07-2022 00:21 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit is een partijtje zhidou d1
De opvolger is nog te koop:
https://www.zhidou-overseas.com/d2s/

Het lastige zal worden om de communicatiemodule (die de auto vrijgeeft) te omzeilen.

Meer leesvoer:
https://autobahn.eu/artik...utos-te-koop-bij-domeinen
https://nl-nl.facebook.com/SharengoNederland/

[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 16-07-2022 00:47 ]

Wise enough to play the fool

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:57

Blokker_1999

Full steam ahead

jack zomer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:09:
[...]

Ik denk dat er 2 startonderbrekers zijn.
1 van uit de fabriek, die werkt omdat de sleutel in het contact zit vergrendeld.
En een 2 de die je via de app kan ontgrendelen, net als de deuren.
Nu het bedrijf er niet meer is, lijkt het dat de app en dus ontgrendelen niet meer werkt.

Heb ze ook in het wit op de overheidsveiling zien staan.
En omdat het bedrijf niet meer bestaat is er ook 0 documentatie over hoe dit systeem werkt en waar het net geinstalleerd zit.of hoe je het veilig kunt verwijderen. En als de sleutel (met transponder) goed zijn vastgemaakt aan het contactslot wordt het ook een zeer interessante opgave om dat weer netjes en veilig te krijgen. Dat in combinatie met dat er geen enkele garagist vertrouwd is met deze karretjes maakt dat je er nog veel onderzoekswerk aan zult hebben.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
Keezx schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 00:19:
Startonderbrekers werken voorzover mij bekend altijd met een transponder in de sleutelbehuizing die de ECU vrijgeeft.
Alleen softwarematig te omzeilen, en dat geldt vermoedelijk ook voor dergelijke elektrische karretjes.
Niet onmogelijk, maar ook weer geen eitje.
Vermoed dat het onmogelijk is zonder schade de auto te openen als er geen echte sleutel mee geleverd wordt.
Eenmaal binnen is het mogelijk om de firmware te dumpen.
Mocht deze auto's toch met een hardware tag geopend kunnen worden is het mogelijk om met deze de "moedersleutel" te achterhalen.
Leuk projectje maar te weinig tijd, en vraag mijn af of de ruiten standaard zijn?

Het accupack is misschien leuk voor een tweaker die zonnepanelen heeft en van de rest van de auto een plantenbak maken?

edit:
Ken het model niet maar bedacht dat de ANWB standaard wel wat tools aan boord heeft om bij "vergeten autosleutels" de deur niet destructief te openen. Dacht aan een zakje dat tussen frame en deur geplaatst word
om bij de vergrendeling te komen? Kosten zijn dan voor lidmaatschap thuis

[ Voor 14% gewijzigd door onno oliver op 17-07-2022 05:24 . Reden: ANWB sleutels vergeten ]

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:33
Dat je de startonderbreker moet omzeilen is een ding, maar wat als je een keer schade hebt, of er moet een nieuwe ruit in. Zie maar eens aan onderdelen te komen…

Ik zou even doorsparen voor een Opel Rocks-E.
Heb je een nieuwe auto met garantie en werkende startonderbreker.

• gearmaker
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-06 11:19
Een startonderbreker is altijd een lastig probleem. Om even duidelijk te zijn : het openmaken van de deuren en toegang tot het interieur staat los van de startonderbreker. Het probleem is meestal complex en zelden zo simpel als een kapotte transponder of detectie spoel. Met de complexe huidige netwerken die in auto's worden gebruikt, kan het probleem zo groot worden dat garages er niet uitkomen vanwege gebrek aan kennis en/of dure vervangingsdelen. Diagnosedan (Nederlander) op YouTube had hiervan een heel mooi voorbeeld : YouTube: Dead Stolen Audi, can we fix it?

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Yucon

*broem*

De catch zit gewoon in de laatste regel. Het is voor handige mensen namelijk ook een probleem.

edit: lekker trouwens.
aanbieder: <naam garage> BV

Deze verkoper heeft aangegeven een particuliere verkoper te zijn. Hierdoor is consumentenrecht niet van toepassing.

[ Voor 51% gewijzigd door Yucon op 17-07-2022 08:37 ]

Pagina: 1