IPTV-verbinding eigen modem loopt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvandam
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-07-2022
Ik maak gebruik van het volgende:
* routed IPTV en VDSL met een eigen modem
* twee tv-decoders
* VLANS
* een switch

Het probleem is dat IPTV niet altijd wil updaten, of eigenlijk dat het heel soms update.

De decoders zitten rechtstreeks op het modem. En de pc zit aan een switch.

Een van de decoders heeft een of twee keer een volledige update kunnen doen met mijn eigen modem. Na een volledige update kan ik wel tv kijken. Voorheen viel de tv af en toe weg. Nu lijkt het erop dat dat niet meer zo is. Als er een nieuwe update komt bij budget-alles-in-1, dan denk ik dat ik weer update-problemen krijg.

Budget-alles-in-1 zegt dat ik de decoders op een ander lan moet zetten. Ik gaf aan dat dat niet zo eenvoudig is omdat ik de lan's voor iptv heb geprogrammeerd.

Wat betreft internet is het zo dat deze voorheen regelmatig uitviel, maar wel weer terug komt. Als ik de modem opnieuw opstart komt internet direct weer terug. Voorheen viel internet na een nieuwe opstart van het modem ook weer weg. Nu lijkt internet niet meer weg te vallen.

De volgende foutcodes krijg ik bij IPTV:
foutcode 301 laden van software op tv-ontvanger mislukt
foutcode 846 laden van sofware op tv-ontvanger lukt niet
foutcode 562 opvragen instellingen mislukt
foutcode 840 en stb-nmc-400

Iemand een idee waar het aan ligt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 06:59
ICMP op switch uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Heeft IPTV een eigen VLAN?

Staat IGMP snooping aan op dat VLAN?

Staat IGMP snooping aan op je switches?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:16
Waarom mag je niet pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48
Heb je geen modem van hun? Dan even die aansluiten. Dan heb je een volledig door hun ondersteunde configuratie.

In je eigen apparatuur kan natuurlijk wat mis zitten, zowel kwa config als een bug oid. Als het met hun modem wel werkt weet je dat je het in je eigen apparatuur moet zoeken. IGMP snooping kan een optie zijn, maar zonder te weten hoe die boxen hun info ophalen is dat lastig.
T kan zijn dat er een apart vlan is voor alles, maar t kan ook best een routed multicast oplossing zjin waarbij de EPG en ACS enz gewoon OTT gedaan wordt over je eigen verbinding en alleen de streams via een dedicated multicast vlan gaan.

Maar dat is later uitzoekwerk, eerst verifieeren dat het bij de bron goed binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvandam
Met modem van ISP werkt het wel.
Voor beide decoders apart VLAN.
IGPM snooping aan op switch en modem. Maar de decoders hangen aan het modem.
Routed IPTV.

Welke verzoek-om-informatie-vraag (of vragen) zou ik budget-alles-in-1 kunnen stellen?

[ Voor 6% gewijzigd door jvandam op 14-07-2022 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:29
Als het met hun eigen modem wel werkt heb ik zo'n vermoeden dat je provider gewoon een lijst met instellingen geeft met de melding "succes er mee". Verwacht daar niet al te veel hulp van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:13
Zitten de IPTV kastjes in je lokale netwerk op een eigen VLAN? Dat kan namelijk voor problemen zorgen als je het niet correct inricht. Je hoeft je IPTV kastjes niet in een eigen VLAN te zetten voor het correct werken van IPTV.

Je kunt het natuurlijk wel doen maar dan moet je ervoor zorgen dat je het IPTV verkeer EN het internet verkeer voor je IPTV kastjes naar het juiste VLAN routeert. Verder kan het zijn dat je kastjes een IPv6 adres hebben en dat er daar in de routering iets mis zit.

Met de beperkte informatie is het echter lastig om een goede analyse te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvandam
@luxan Waarom ook IPTV in eigen VLAN? Dient geen enkel doel. De andere apparatuur uiteraard wel. Ik haal ze eruit. Dat is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:13
jvandam schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:28:
@luxan Waarom ook IPTV in eigen VLAN? Dient geen enkel doel. De andere apparatuur uiteraard wel. Ik haal ze eruit. Dat is het proberen waard.
ik heb geen idee waarom jij je IPTV ook in een apart VLAN wil hebben, ik heb geen idee wat jou situatie is. Ik vermoed echter dat je VLAN setup een storende factor is dus als je geen behoefte hebt aan een VLAN configuratie, haal al die VLAN's weg dan.
Pagina: 1