Vanmorgen heeft de BAM in opdracht van Liander zowel de (slimme) elektrameter als gasmeter vervangen. Hoewel ik mij afvraag waarom deze vervangen zijn, altijd een beetje huiverig dat de nieuwe meter meer verbruik doorgeeft dan werkelijk (maar dat kan natuurlijk ook de andere kant op) Met 850m3 gas op een gezin van 5 in een twee-onder-1 kap woning (houten skelet met 14cm isolatie naar Deens principe) uit 1994 valt het verbruik best mee. Verwarming gaat in het najaar niet hoger dan 19,5-20 graden en door glaspui aan de oostkant slaat de verwarming (indirecte hetelucht) vanaf halverwege maart tot oktober niet meer aan (op tapwater na).
Maar ik dwaal wat af. Bij de installatie van de nieuwe gasmeter is er dus lucht in gasleiding. Mijn Vaillant EcoTec Plus zal wanneer de luchtbel bij de CV ketel komt wel gaan flippen en in beveiligingmodus raken.
Ik kook zelf op inductie dus de CV ketel is de enige verbrander hier in huis. Is de via de waakvlam de enige wijze om deze lucht uit de leiding te krijgen? Ik las elders dat bij een vergelijkbare situatie als die van mij er toch echt wel een monteur langs dient te komen om wat handelingen te doen aan de CV. De BAM monteur gaf aan dat de CV-ketel dit allemaal zelf regelt en een reset dmv 10 minuutjes het stroom eraf voldoende moet zijn.
Jullie enig idee of het nodig is een monteur langs te laten komen?
Maar ik dwaal wat af. Bij de installatie van de nieuwe gasmeter is er dus lucht in gasleiding. Mijn Vaillant EcoTec Plus zal wanneer de luchtbel bij de CV ketel komt wel gaan flippen en in beveiligingmodus raken.
Ik kook zelf op inductie dus de CV ketel is de enige verbrander hier in huis. Is de via de waakvlam de enige wijze om deze lucht uit de leiding te krijgen? Ik las elders dat bij een vergelijkbare situatie als die van mij er toch echt wel een monteur langs dient te komen om wat handelingen te doen aan de CV. De BAM monteur gaf aan dat de CV-ketel dit allemaal zelf regelt en een reset dmv 10 minuutjes het stroom eraf voldoende moet zijn.
Jullie enig idee of het nodig is een monteur langs te laten komen?