Verzoek tot bemiddeling Unique93 - Vincent.kui

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent.kui
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-09 23:57
Op 30 Juni reageer ik op dit vraag en aanbod artikel
Vraag en aanbod Unique93

Het ging om een witte playstation 3 met 80GB opslag, in de advertentie werd al vermeld dat het om de 60 GB opslag versie ging. Ik vroeg of de playstation 3, 4 USB poorten had en playstation 2 spellen kon afspelen, en dat had de playstation volgens Unique93. er werd me ook verteld dat als me iets niet bevalt ik hem ook terug kan sturen.

op 30 Juni heb ik het overeen gekomen bedrag 145 euro incl verzendkosten, overgemaakt naar Unique93. Unique93 zou hem de volgende dag 1 juli op de post doen zodat ik hem 2 juli binnen heb.

30 juni, vlak nadat ik het geld heb overgemaakt valt het me op dat de fotos van internet zijn gehaald maar volgens unique93 is het niks geks en krijg ik de playstation 3 gewoon binnen.

zaterdag 2 juli krijg ik het bericht dat het gisteren niet gelukt is om de playstation op de post te doen omdat de kantoren al gesloten waren na zijn werk en verzekerd me dat hij het die dag zou opsturen en dat ik hem dan dinsdag zou moeten hebben. ik vraag om een track en trace nummer wanneer ie werd opgestuurd. dat geeft namelijk toch wel een gevoel dat hij uiteindelijk onderweg is. en stelt je een beetje gerust.

maandag 4 juli krijg ik het bericht dat ik de track en trace code dinsdag zou krijgen en dat de playstation ook dinsdag zou krijgen.

dinsdag 5 juli krijg ik het bericht dat er in zijn privé leven iets is voorgevallen en verteld me dat hij hem zometeen nog op de post gaat doen als het lukt. hij verteld me ook dat hij als goedmaker ook 2 spellen bij heeft gedaan. ik geef aan dat ik het vervelend om te horen vind, maar als hij hem zometeen niet op de pos kan doen dat ik dan liever mijn geld terug heb.

woensdag 6 juli krijg ik het bericht dat het op de post is gedaan en dat hij me wat extras heeft mee gestuurd omdat hij zich schuldig begon te voelen. hij zou me ook vanmiddag de track and trace sturen maar zou hem de volgende dag in huis moeten hebben.

woensdag 6 juli en donderdag 7 juli stuur ik berichten of hij de track en trace voor mij heeft, en zo niet dat ik dan mijn geld terug Wil.

vrijdag 8 juli heb ik nog steeds niks gekregen geen playstation of bericht en vertel hem dat ik aangiften ga doen vanwege oplichting. en geef de tweaker een review en vertel dat het om een oplichter gaat.

zaterdag 9 juli krijg ik toch de playstation 3 binnen alleen blijkt het de 80gb versie te zijn met 2 usb poorten en kan hij geen playstation2 spellen afspelen maar kreeg wel 2 extra spellen :)

ik stuur dat ik hem binnen heb gekregen en bedank hem hiervoor maar wijs unique93 er wel op dat het niet het model is wat hij adverteerde. Hij stuurt mij dat hij hier niet van bewust is en niet wist dat er meerdere playstation 3 modellen zijn ((maar ondertussen wel een advertentie maken van een 80gb versie en zeggen dat het om 60gb gaat)) ik krijg zondag 10 juli een review terug waar ik het niet echt mee eens ben omdat het een moment opname is in het verhaal en niet het hele verhaal.
ik geef aan dat ik mijn review aan wilde passen omdat ik de playstation toch heb gekregen.

ik zeg dat ik hem graag terug wil sturen maar hij zegt dat ik hem niet terug kan sturen als ik hem 1 ster review geef, ik vertel hoe het hele proces bij mij overkomt om hem een ander perspectief t laten zien. uiteindelijk wilt hij zijn review laten verwijderen als ik die van mij laat verwijderen. hier had ik in eerste instantie wel interesse in aangezien het grotendeels mis communicatie is vanaf het punt dat ik de playstation had ontvangen.

even later krijg ik het bericht van hem met de vraag of ik Elena ben op marktplaats met een mooi vocabulaire aan scheldwoorden.

ik was toen ook al in gesprek met andere tweakers en het valt me op dat Unique93 je vragen over producten met een ja beantwoord om het te verkopen. Voorbeelden: de iPhone zou een 256gb zijn maar blijkt een 128gb te zijn (vorige review op unique91 pagina). de playstation 3 zou 4 usb poorten hebben en playstation 2 spellen kunnen afspelen. maar heeft en kan dat niet. een andere tweaker had een vraag over de sensor en unique93 geeft hier verschillende antwoorden op om het product maar te verkopen en jou er mee op te zadelen en hij het geld heeft. voor mij is dit een oplichter

TDLR; ik krijg het product een week later en is anders dan afgesproken, ik gaf een negatieve review en krijg er eentje terug terwijl het niet van toepassing is met wat Unique93 heeft verteld.

graag zie ik dat de review van Unique93 op mijn profiel verwijdert wordt. normaal kan dit alleen via onderling akkoord maar omdat ik het nodige vocabulaire aan scheldwoorden heb gekregen denk ik dat er niet meer te communiceren valt met Unique93. vandaar het verzoek tot bemiddeling.

bijvoorbaat bedankt voor de moeite en tijd in het lezen van dit stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handsomekate
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 20:25
Ik kan hier ook wat aan toevoegen.

Ik had contact met deze tweaker over een Oculus Rift s (top staat) die deze verkoper te koop had.
Maar hij had bij de advertentie een standaard foto staan van het oude model de gewone Rift.
Dit kan natuurlijk gebeuren en ook gevraagd of het nou gaat om de Rift S of het oude model.

Het zou hier echt gaan om de nieuwere versie de Rift S. En de foto was een foutje.

Allemaal prima alleen tijdens het gesprek zat het me toch allemaal niet lekker dus (gelukkig) niet in zee gegaan met deze verkoper.

Toen zag ik een dag later de review van bovenstaande topic starter en heb ik hem hierna gevraagd.
Ik hoorde dus het bovenstaande verhaal dat hij wat anders had gekregen dan geadverteerd werd.

Verkoper bleek dezelfde spullen die hij op tweakers verkocht ook op marktplaats te hebben staan.
Waaronder dus deze Oculus Rift S.

Daar een maatje laten reageren en aangegeven dat hij de oude versie zoekt de Oculus Rift met losse sensoren maar dat het plaatje de oude is maar in de titel staan Oculus Rift S dus welke het nou was.

En tot mijn "verbazing" kreeg hij toen in 1x het antwoord dat het ging om de oude versie met losse sensoren en dat de titel een foutje was.

Hieruit bleek dus wel dat de verkoper verkoopt wat jij op dat moment zoekt.
Maar als ik hier op Tweakers de Oculus Rift S zou hebben gekocht dan zou ik deze waarschijnlijk nooit hebben gekregen maar in plaats daarvan de oude Oculus Rift.

Mocht een admin hier bewijzen van willen hebben dan mag een admin mij een PB sturen hierover.

Ik kan mij dus goed voorstellen dat de topic starter deze negatieve review van de verkoper verwijderd wil hebben.

Op tweakers ging het om de volgende advertentie:
V&A aangeboden: Oculus Rift S model (top staat)

[ Voor 142% gewijzigd door handsomekate op 14-07-2022 15:20 ]