Split mobiele airco koelt niet HE Freezz 1200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity90
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-05 15:47
Hallo Allemaal,

2de hands een mobiele split unit gekocht. Hij leek bij de verkoper prima te werken.
Afgelopen maandag de unit voor het eerst getest, maar hij verwarmt de ruimte alleen maar.
In een uur tijd de temperatuur van m'n slaapkamer van 23 graden naar 24,2.

De slang wordt tussen de binnen en buiten unit wordt wel warm, maar koelen ho maar.
Nu lees ik dat de unit alleen verticaal vervoerd mag worden, dit is dus niet gebeurt helaas :'(
Vervoer heeft hooguit een 20 minuten geduurd, en heeft daarna een paar dagen rechtop gestaan.
Wat is er mis, is het gas uit de unit verdwenen, zit het koelvloeistof op een plek waar het niet hoort te zitten?

Heb ik de boel gemold, of is nog te fixen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:22
Het gas is er waarschijnlijk uitgegaan tijdens de montage. Monteur erbij halen om de unit weer te vullen en verwacht dat die dan weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Circuleren die dingen nog steeds op Marktplaats? Poe.

De hele business van verkopers van 'werkende' units bestaat uit het opkopen van niet werkende units, bijvullen en verkopen.

Wellicht dat bij deze unit iets niet goed is gegaan en er bijvoorbeeld gas uit kon lekken. Even checken bij de verkoper geeft de beste kans.

Ik neem aan dat slang tussen de binnen en buitenunit niet is losgeweest.

* Rukapul heeft wel eens zo'n unit per ongeluk gesloopt. De slang is enigszins kwetsbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 15-07-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity90
Ik heb al contact met de verkoper, mochten we er niet uit komen. Laat ik er iemand naar kijken.
Ben idd bang dat het gas eruit is, hij koelt heel even. Maar daarna blaast ie net zo leuk opgewarmde lucht uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infinity90
Verkoper is langs geweest, en samen de boel open geschroeft.
Stekker verbinding naar de fan van de buitenunit zat los, deze in elkaar gezet en er een tyrip omheen gedaan.
En alles werkt weer prima >:)
Dus uiteindelijk simpel opgelost gelukkig