-
[ Voor 100% gewijzigd door Knuspikop op 05-08-2022 15:34 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Knuspikop op 05-08-2022 15:34 ]
Ik heb al een portfolio website met een aantal projecten erop. Ik ben al bezig met dit aan te vullen / verbeteren.the-edge schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:45:
Is het een idee om een soort portfolio of showcase te maken zodat je mensen kunt laten zien wat je kunt. Zeker als front-end developer heb je visuele voorbeelden van gemaakt werk. Als je dit maakt per framework, of een categorie per framework, dan kun je iets overdragen.
Men mag dan zelf beslissen of het professioneel genoeg is of niet.
Zo werkt het niet. Je moet zelf kansen creeeren. Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten. Ik heb toen wat vrijwilligerswerk gedaan voor stichtingen en heb daarna aan een bedrijf de vraag gesteld of ze wat werk voor me hadden zodat ik ervaring kon opdoen. Uiteindelijk heeft dit bedrijf me een baan aangeboden.Knuspikop schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:42:
Maar als niemand mij de kans geeft houdt het een beetje op.
Wat heb je bij je vorige werk wél gedaan dan?Knuspikop schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:42:
Ik heb ongeveer 3 jaar werkervaring als frontend developer. Helaas heb ik tijdens mijn voorgaande banen niet met Javascript frameworks gewerkt waardoor ik hier geen professionele ervaring mee heb.
I have stability. The ability to stab.
Ik weet niet of het aan mijn CV of aan mij als persoon ligt. Heb namelijk al een aantal gesprekken gehad waar ze wel positief waren. Alleen had ik dus te weinig ervaring in een specifieke framework. Ik reageer meestal op vacatures waar ze vragen om 1 tot 3 jaar ervaring. Misschien moet ik dan alleen maar reageren op vacatures waar ze juniors zoeken.HenkEisDS schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:46:
Welkom op tweakers!
Er is heel veel vraag naar technische mensen, dus dat je niet aan een baan komt doet me vermoeden dat er iets is aan je CV of aan je persoon dat bedrijven/recruiters afschrikt. En het gebrek aan framework werkervaring lijkt me geen punt. Je moet dan niet gaan solliciteren op medior/senior rollen natuurlijk.
Je mag je CV sturen dan kan ik eens kijken of ik verbeterpunten zie.
[...]
Zo werkt het niet. Je moet zelf kansen creeeren. Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten. Ik heb toen wat vrijwilligerswerk gedaan voor stichtingen en heb daarna aan een bedrijf de vraag gesteld of ze wat werk voor me hadden zodat ik ervaring kon opdoen. Uiteindelijk heeft dit bedrijf me een baan aangeboden.
Ik heb voornamelijk gewoon gewerkt met vanilla javascript in combinatie met html/twig/php/scss. Mijn portfolio website staat sowieso vermeldt op mijn CV. Dus die kunnen ze gewoon bekijken als het nodig is. Meestal als ze vragen naar werk of voorbeelden die ik heb gemaakt verwijs ik inderdaad naar mijn portfolio/github.Accretion schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:02:
[...]
Wat heb je bij je vorige werk wél gedaan dan?
Als ze vragen: "Maar heb je gewerkt met framework X"
Dan kun je toch wat hobby projecten laten zien en/of een portfolio daarvan; en daarnaast de vraag afbuigen naar je 3 jaar professionele ervaring met Y en dat de concepten daarvan wel bekend zijn bij jou?
Daarnaast zijn er wellicht bedrijven die een soort 'traineeship' bieden? Of kun je kijken naar wat officielere cursussen i.p.v. 'hobbyen'.
Nee ik heb tijdens mijn pauze gewoon projecten gedaan in verschillende frameworks dus basiskennis is geen probleem. Misschien dat ik inderdaad alleen maar op junior vacatures moet reageren.Oon schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:12:
Heb je in de periode dat je gewerkt hebt echt helemaal niet geknutseld in je vrije tijd? Dat sluit je sowieso al uit bij veel werkgevers, want iemand die zelf geen moeite doet om bij de tijd te blijven voegt buiten capaciteit weinig toe aan een team.
Daarnaast zou iemand met 3 jaar ervaring in front-end development in een weekendje de belangrijkste frameworks moeten kunnen leren kennen. Professioneel niveau is een tweede, maar de basiskennis stelt niks voor als je gewoon bekend bent met de modernere methodiek op het web. Als je echt zo ver achterloopt dat dat niet lukt, dan moet je je misschien afvragen of je niet te hoog zoekt. Een junior developer heeft vaak geen bestaande kennis nodig, en dat is wel de categorie waar je dan al heel snel in terecht komt.
Voornamelijk vanilla javascript met twig/php/scss.RBH schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:15:
Als je al 3 jaar ervaring hebt in front-end development, zou ik aanraden om drie Udemy cursussen aan te schaffen waarbij je de basis leert van Angular, Vue en React. Dan heb je voldoende basis-kennis om aan de slag te gaan bij een werkgever. Vaak maak je met die cursussen ook direct een project, kun je die ook weer toevoegen op je portfolio.
Waar heb je eigenlijk wel mee gewerkt tijdens die 3 jaar?
Ik heb inderdaad al een aantal hobbyprojecten op mijn portfolio staan. Ehh, tijdens sollicaties zorg ik inderdaad voor dat ik enthousiast ben, ik laat ze ook altijd weten dat ik erg leergierig ben en gewoon wil doorgroeien.Sanny1987 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:23:
Eens met de antwoorden van hierboven. Laat zien wat je wel kunt en hebt geleerd, en hoe jij dat denkt toe te kunnen passen in (het leren van) een ander framework.
Welke studie heb je gedaan, en met welke frameworks heb je ervaring? Dat kan bepalend zijn voor de opties die je hebt.
Het kan geen kwaad om cursussen of hobbieprojecten te doen in een van de veelgevraagde frameworks zoals Angular of Vue, dan laat je ook zien dat je wilt leren.
Er zijn verder ook (vooral consultancy) bedrijven die masterclasses aanbieden waarna je aan je eerste consultancy opdracht kunt beginnen (bijvoorbeeld https://quintor.nl/masterclass/).
Voor sollicitaties is het belangrijk dat je enthousiast bent en laat zien dat je erg graag zou willen leren.
Nou nee, dat doe ik juist niet. Ik heb zelf al een aantal hobby projecten gemaakt in React/Vue. Ik geef altijd eerlijk aan hoeveel ervaring en kennis ik heb (en hoe graag ik me verder zou willen ontwikkelen). Vervolgens geef ik voorbeelden in hoe mijn werkervaring me erg helpt met het oppakken van nieuwe dingen etc.wuzzy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:00:
je komt over alsof je vooral focust op wat je niet kan. Probeer dat om te draaien naar wat je allemaal wel kan. Als je 3 jaar vanilla JS ervaring hebt, moet je zonder problemen makkelijk een React of Vue op kunnen pakken. Verdiep je eens in de theorie en als ze dan vragen: "Heb je ervaring met React?", kan jij zeggen "Nee, maar ik heb mij er wel in verdiept en met mijn JS kennis weet ik dat ik het zo op kan pakken."
Hoe je je profiel hier schetst moet je prima aan een baan kunnen komen in deze markt.
[ Voor 5% gewijzigd door Bigs op 13-07-2022 15:21 ]
Even specifiek hierop reageren: persoonlijk doe ik helemaal niks aan bijleren/cursusssen/hobbyprojecten in mijn vrije tijd. Als mijn werkgever wil dat ik een framework ga leren, gebeurt dat gewoon onder werktijd.Oon schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:12:
Heb je in de periode dat je gewerkt hebt echt helemaal niet geknutseld in je vrije tijd? Dat sluit je sowieso al uit bij veel werkgevers, want iemand die zelf geen moeite doet om bij de tijd te blijven voegt buiten capaciteit weinig toe aan een team.
[...]
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Ik heb een beetje een vermoeden dat dit het doorslaggevende probleem is....Knuspikop schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:42:
Daarbij heb ik ook een aantal gaten in mijn cv dus ik ben niet de beste kandidaat.
[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 13-07-2022 15:34 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Door gewoon te blijven proberen. Het is niet anders dan dat. Bedrijven nemen gewoon een risico met iedere nieuwe developer die ze aannemen, en dat je dit soort ervaring niet hebt is gewoon een rode vlag. Dus; blijf aan de slag met trainingen e.d. en blijf solliciteren.Knuspikop schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:42:
Dus mijn vraag is, hoe kom ik überhaupt aan een baan als frontend developer als ik nergens de kans krijg wegens gebrek aan ervaring?
https://niels.nu
Het gaat hier niet om een bestaande werkgever, maar om een nieuwe werkgever.edie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:20:
Even specifiek hierop reageren: persoonlijk doe ik helemaal niks aan bijleren/cursusssen/hobbyprojecten in mijn vrije tijd. Als mijn werkgever wil dat ik een framework ga leren, gebeurt dat gewoon onder werktijd.
Vrije tijd is voor mij heilig; ik ga dat niet opofferen zodat de werkgever meer winst kan maken. Zo ben ik buiten werktijd ook niet bereikbaar voor werkzaken. Bij een werkgever die eist dat ik in mijn vrije tijd bezig ga met kennis opdoen van frameworks/technologien oid wil ik niet eens werken.
Ik denk dat het gewoon een opstapeling van factoren is. Te veel rode vlaggen en een werkgever durft het risico niet te nemen. Je bent vaak beter af zonder developer dan met een slechte.RM-rf schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:31:
Ik heb een beetje een vermoeden dat dit het doorslaggevende probleem is....
Compleet niet relevant voor OP. Als je skills niet matchen met de arbeidsmarkt is dat gewoon een probleem dat jij (OP in dit geval) op moet lossen. Een potentiele werkgever is hier niet verantwoordelijk voor.edie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:20:
Even specifiek hierop reageren: persoonlijk doe ik helemaal niks aan bijleren/cursusssen/hobbyprojecten in mijn vrije tijd.
Er is op dit moment juist een te kort aan goede developers. Zeker aan mensen die goed Nederlands kunnen, wat bij sommige bedrijven nog steeds een sterke pré is.Knuspikop schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:42:
Hi allemaal,
Na een pauze in mijn carrière (vanwege persoonlijke omstandigheden) wil ik graag weer beginnen met werken. Ik ben sinds april weer begonnen met solliciteren maar het lukt me niet om een baan te vinden.
Ik heb ongeveer 3 jaar werkervaring als frontend developer. Helaas heb ik tijdens mijn voorgaande banen niet met Javascript frameworks gewerkt waardoor ik hier geen professionele ervaring mee heb. Zelf heb ik daar hobbymatig het een en ander mee gedaan.
Maar dat lijkt dus niet genoeg. Bijna alle vacatures vragen namelijk om 1 tot 3 jaar ervaring in een bepaalde framework. Verder heb ik ook al een sollicitatie gehad met een bedrijf. Die waren heel enthousiast over mij totdat ze erachter kwamen dat ik geen professionele ervaring had met een bepaalde framework (alleen basis kennis was vereist..). Van de week ook contact gehad met een recruiter die niks voor mij kon betekenen door mijn gebrek aan professionele frameworks ervaring. Daarbij heb ik ook een aantal gaten in mijn cv dus ik ben niet de beste kandidaat.
Dus mijn vraag is, hoe kom ik überhaupt aan een baan als frontend developer als ik nergens de kans krijg wegens gebrek aan ervaring? Ik probeer in mijn vrije tijd gewoon projecten te doen met frameworks om er beter in te worden. Maar als niemand mij de kans geeft houdt het een beetje op. Er zijn ook vrij weinig frontend banen waar frameworks ervaring niet worden gevraagd. Maar zelfs als ik zo'n baan zou accepteren dan zou ik nog steeds niet de mogelijkheid krijgen om frameworks ervaring op te doen. Dus hoe kom ik uit deze vicieuze cirkel?
Dankjewel!
[ Voor 6% gewijzigd door majoh op 13-07-2022 16:34 ]
Je steekt die tijd ook niet in de winst van je werkgever, maar in het zelf interessant blijven voor andere werkgevers. Je carrière gaat niet vooruit als je stil blijft staan, en je werkgever gaat niet investeren in jouw toekomst als ze zelf die technologieën niet gebruiken.edie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:20:
[...]
Even specifiek hierop reageren: persoonlijk doe ik helemaal niks aan bijleren/cursusssen/hobbyprojecten in mijn vrije tijd. Als mijn werkgever wil dat ik een framework ga leren, gebeurt dat gewoon onder werktijd.
Vrije tijd is voor mij heilig; ik ga dat niet opofferen zodat de werkgever meer winst kan maken. Zo ben ik buiten werktijd ook niet bereikbaar voor werkzaken. Bij een werkgever die eist dat ik in mijn vrije tijd bezig ga met kennis opdoen van frameworks/technologien oid wil ik niet eens werken.
Stuur mij een DM als dit regio Rotterdam betreft, wellicht kan ik je koppelen.Knuspikop schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:42:
Hi allemaal,
Na een pauze in mijn carrière (vanwege persoonlijke omstandigheden) wil ik graag weer beginnen met werken. Ik ben sinds april weer begonnen met solliciteren maar het lukt me niet om een baan te vinden.
Ik heb ongeveer 3 jaar werkervaring als frontend developer. Helaas heb ik tijdens mijn voorgaande banen niet met Javascript frameworks gewerkt waardoor ik hier geen professionele ervaring mee heb. Zelf heb ik daar hobbymatig het een en ander mee gedaan.
Maar dat lijkt dus niet genoeg. Bijna alle vacatures vragen namelijk om 1 tot 3 jaar ervaring in een bepaalde framework. Verder heb ik ook al een sollicitatie gehad met een bedrijf. Die waren heel enthousiast over mij totdat ze erachter kwamen dat ik geen professionele ervaring had met een bepaalde framework (alleen basis kennis was vereist..). Van de week ook contact gehad met een recruiter die niks voor mij kon betekenen door mijn gebrek aan professionele frameworks ervaring. Daarbij heb ik ook een aantal gaten in mijn cv dus ik ben niet de beste kandidaat.
Dus mijn vraag is, hoe kom ik überhaupt aan een baan als frontend developer als ik nergens de kans krijg wegens gebrek aan ervaring? Ik probeer in mijn vrije tijd gewoon projecten te doen met frameworks om er beter in te worden. Maar als niemand mij de kans geeft houdt het een beetje op. Er zijn ook vrij weinig frontend banen waar frameworks ervaring niet worden gevraagd. Maar zelfs als ik zo'n baan zou accepteren dan zou ik nog steeds niet de mogelijkheid krijgen om frameworks ervaring op te doen. Dus hoe kom ik uit deze vicieuze cirkel?
Dankjewel!
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
[ Voor 70% gewijzigd door Lethalis op 13-07-2022 20:10 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Klopt. Ook al werk ik al een eeuwigheid voor dezelfde werkgever, kijk ik regelmatig naar de markt en wat gevraagd wordt. Zelfs al zou het voor mijn eigen werk niet vereist zijn, introduceer ik dan toch samen met collega's die nieuwe technieken / frameworks.Hydra schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:25:
[...]
Compleet niet relevant voor OP. Als je skills niet matchen met de arbeidsmarkt is dat gewoon een probleem dat jij (OP in dit geval) op moet lossen. Een potentiele werkgever is hier niet verantwoordelijk voor.
Ik zou zeggen, laat het zien, ik ben bezig met frameworks en heb een aantal projecten, maar in dit deel van het land kom ik niet aan de bak, omdat onzettend veel aannames doet en discriminerend, met andere woorden ik kan zo'n rond de 150+KM reizen voor de redenen hierboven.SmurfLink schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:08:
Wat heb je wel? Aan studie, diploma's, certificaten, relevante werk ervaring? Focus daar op.
Met ook maar een beetje relevante ervaring kan je al bij veel detacheerders aan de slag.
Dat is zeker in deze tijd echt niet waar hoor. Ik wil je positieve bericht niet in de grond boren want je hebt groot gelijk, maar ik zie echt diverse sollicitanten voorbij komen die zijn uitgenodigd omdat er simpelweg niemand anders solliciteerde. Als je het voor het kiezen hebt zou je deze mensen niet eens uitnodigen, maar in deze tijd is het karig. Het kost je een uur aan tijd nu terwijl je eigenlijk weet dat het waarschijnlijk niets wordt. Maar om toch positief te eindigen, soms zit er toch een kandidaat tussen die zonder motivatie en een karig CV met allerlei rode vlaggen tijdens een gesprek toch ineens veel beter past dan gedacht.Bigs schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:19:
Je schrijft dat je al op gesprekken bent geweest, daar ben je op basis van je CV op uitgenodigd dus ze waren enthousiast over je CV.
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Dat laatste is wel erg negatief. Je kunt als team ook gewoon nieuwe frameworks introduceren op het werk, omdat het simpelweg de productiviteit kan verhogen. En dan werk je er effectief ook mee.Knuspikop schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:42:
Maar als niemand mij de kans geeft houdt het een beetje op. Er zijn ook vrij weinig frontend banen waar frameworks ervaring niet worden gevraagd. Maar zelfs als ik zo'n baan zou accepteren dan zou ik nog steeds niet de mogelijkheid krijgen om frameworks ervaring op te doen. Dus hoe kom ik uit deze vicieuze cirkel?
In de randstad zou het altijd moeten lukken zou je denken. Woon je in een gehucht in Drenthe ofzo, dan is het misschien een ander verhaal.Vos schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:28:
In welke regio speelt dit zich af?
[ Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 13-07-2022 21:48 ]
Nuja, als er iemand uitgenodigd wordt betekent dat zeker dat men een kans ziet dat de kandidaat geschikt kan zijn...Tys schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:38:
[...]
Dat is zeker in deze tijd echt niet waar hoor. Ik wil je positieve bericht niet in de grond boren want je hebt groot gelijk, maar ik zie echt diverse sollicitanten voorbij komen die zijn uitgenodigd omdat er simpelweg niemand anders solliciteerde.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
[ Voor 39% gewijzigd door Furion2000 op 14-07-2022 09:07 ]
Prima skillset, zeker vanilla JavaScript kunnen is gewoon fijn, genoeg developers die daar al moeite mee hebben.Knuspikop schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:28:
[...]Ik heb voornamelijk gewoon gewerkt met vanilla javascript in combinatie met html/twig/php/scss.
Thanks heb al een aantal dingen gebouwd en ben deze ook al aan het verbeteren na feedback van een senior developer 🙃. Ben nu ook nog bezig met het bouwen van andere dingen om er beter in te worden.Ed Vertijsment schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:56:
[...]
Prima skillset, zeker vanilla JavaScript kunnen is gewoon fijn, genoeg developers die daar al moeite mee hebben.
Zoals eerder gezegd: focus je op wat je wel kan. Bouw evt een testcase in het framework dat gevraagd wordt (simpele case moet te doen zijn met vanilla js als basis).
Ik vond het ook jammer en een beetje vreemd dat hij niks voor mij kon betekenen. Had namelijk ook uitgelegd dat ik zelf persoonlijke projecten had gedaan. Maar hij zei dat de bedrijven een harde eis hebben dat je minimaal zoveel jaren kennis hebt. It is what it is. Ik focus me op het verbeteren van mijn skills meer kan ik niet doen.Sunn0))) schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:25:
Met gedegen kennis van vanilla JavaScript heb je al een hele goede basis. Dan zou het gebrek aan ervaring van een framework niet heel erg uit moeten maken. En je schreef zelf al dat je privé al met meerdere reactive frameworks had gewerkt. Dat zou voor mij al een pluspunt zijn.
Het is wel zo dat er soms te veel naar ervaring met een framework wordt gekeken. Zeker recruiters gaan voornamelijk gewoon het lijstje af en kijken wat matcht met het profiel die ze hebben gekregen. Het ligt er misschien dan ook wel aan of je een gesprek hebt met een algemene recruiter hebt of iemand die wat meer verstand heeft van development. Iemand die zich niet blind staart op frameworks, maar naar je algemene kennis kijkt en of die toepasbaar is binnen het bedrijf, waar ze dan toevallig met framework x werken. Maar of je nou Vue, Angular of React hebt gebruikt. Als je een beetje snapt hoe die frameworks werken, dan zou het overschakelen naar een ander geen enorm groot probleem moeten zijn.
Ik moet zeggen dat ik best wel zelfverzekerd ben tijdens interviews. Als ik geen ervaring heb met iets geef ik dat aan maar leg ik wel uit dat ik daar in mijn privé tijd aan heb gewerkt. Ook leg ik uit dat ik in een omgeving heb gewerkt waar ik snel nieuwe dingen heb moeten oppakken etc. En dat dat voor mij zonder moeite moet lukken. Ook geef ik aan dat leren voor mij een heel belangrijk onderdeel is. Ik ben erg leergierig en wil mezelf door ontwikkelen.RM-rf schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:49:
[...]
Nuja, als er iemand uitgenodigd wordt betekent dat zeker dat men een kans ziet dat de kandidaat geschikt kan zijn...
Het betekent zeker dat men niet bij voorbaat uitsluit dat men die persoon kan aanemen op basis van het CV.
Ook als daarin gaten staan, of ook als die persoon misschien niet direkt proffessionele toepassingservaring heeft van frameworks...
Juist dan is echter héél belangrijk in hoeverre die persoon een vertrouwen wekt snel bij te kunnen leren, zich verder te ontwikkelen en/of zich in het team in te leven.
Als dan een kandidaat eerder een uitstraling van weinig zelfvertrouwen heeft, of zelf heel erg negatief praat over zichzelf, zal dat vertrouwen ook bij het bedrijf ontbreken, maar juist zoiets merk je pas in een persoonlijk gesprek en gaat dan eerder over karaktereigenschsppen.
Voor een bedrijf kan het juist een gouden greep ok zijn een jong leerbereid persoon aan te stellen die in een functie kan groeien
Ik vind het zelf fijner om al in een omgeving te zitten waar men al kennis heeft van bepaalde dingen. Zodat ik ook wat begeleiding / feedback krijg op hetgeen wat ik aan het doen ben. Maar dat is mijn voorkeur.Lethalis schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:51:
[...]
Dat laatste is wel erg negatief. Je kunt als team ook gewoon nieuwe frameworks introduceren op het werk, omdat het simpelweg de productiviteit kan verhogen. En dan werk je er effectief ook mee.
[ Voor 100% gewijzigd door Knuspikop op 05-08-2022 15:35 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Knuspikop op 05-08-2022 15:37 ]
Dankjewel! Ja, ik kon niet meer zoveel relevante vacatures vinden (zonder te veel eisen) . Daarom dacht ik dat het handiger was om met een recruiter te praten. Ik blijf proberenEd Vertijsment schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:37:
Nog 2 tips: spendeer de tijd die je hebt even aan wat demo projecten in bijvoorbeeld react, geef je bij je volgende gesprek aan dat je wat met react hebt gewerkt. Moet niet zo’n probleem zijn. Verder, direct solliciteren, geen recruiters. Recruiters maken je heel duur voor de werkgever dus die willen dan minder risico lopen, zelf solliciteren is dan vaak beter.
Bedankt voor je verhaal! De frameworks snap ik al op een basisniveau (ongeveer dezelfde logica idd) . Ik probeer die kennis nu te vergroten zodat ik ook complexere projecten zou kunnen doen. Zou best kunnen dat ik oplichterssyndroom heb. Zeker als er staat dat het veel voorkomt bij vrouwen 🥲.com2,1ghz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:40:
Als developer heb ik destijds een hoop met frontend gedaan, maar voornamelijk backend met Java. Inmiddels zijn die frameworks verouderd en sommigen zelfs niet meer relevant. Denk aan libraries als jQuery, jQTouch, AngularJS, GWT.
Afgelopen 4 jaar niets met frontend gedaan en alleen backend werk. Wel een cursus React ernaast voor de leuk
Mijn huidig opdracht vroeg naast Java ook Angular. Daar heb ik helemaal niets in gedaan. Alleen een tutorial ooit voor een simpel applicatie. Mocht gelijk de eerste week knallen met Angular![]()
Uiteindelijk lijken die frameworks allemaal op elkaar. Je moet zaken begrijpen als data binding, templating, styling, web components. Voor de rest is het alleen maar een ander sausje
Het is belangrijk dat de opdrachtgever/werkgever overtuigd is dat je de boel snel kan oppakken. Ze willen het liefst een heel afdeling vervangen door 1 persoonHet gaat er immers om dat je snel kan schakelen en de boel kan oppakken.
Stiekem denk ik dat je lijdt aan het oplichterssyndroom. Komt veel voor in ons vak.
Een ander requirement was Kubernetes waar ik vrijwel niets direct mee heb gedaan. Nu zit ik opeens in de lead van een Azure migratie waar we de boel in Kubernetes moeten inrichten en verplaatsen
Ik weet niet hoeveel sollicitaties je hebt gehad, maar blijf doorgaan. Ik heb zelf 12 jaar ervaring. Ben in februari nog afgewezen na een intake. Ze hadden liever iemand die beter was
Ik heb zelf op Github een hoop half afgemaakte projecten, maar heb nooit meegemaakt dat hier om werd gevraagd.
Vriend van me zit in dezelfde situatie die heb ik ook aangeraden om een junior positie te nemen. Ja het is wellicht wat vervelend qua titel en salaris maar beter doe je dat een jaar of 2 zodat je daarna stappen kan maken in je carrière. Er zit maar mijn idee veel verschil tussen junior en medior positie. Een medior zou zonder al te veel hulp al snel toegevoegde waarde kunnen leveren aan het bedrijf, junior mag\moet alles vragen, maakt veel fouten en krijgt veel feedback. Geen enkel probleem, daar is die positie voor. Maar qua solliciteren maakt dat veel verschil.Knuspikop schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:48:
[...]
Ik ben zelf rond de 30. Heb een HBO ICT opleiding afgerond. Ik solliciteer alleen bij vacatures waar ik 80% van de requirements heb die ze vragen. Ik ga niet zitten solliciteren op vacatures waar bijvoorbeeld x aantal jaar Vue/angular /react wordt gevraagd en waar ook staat dat het een harde eis is.
Maar ik realiseer me nu dat ik gewoon alleen op junior vacatures moet reageren. Lijkt me een stuk beter.
[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 15-07-2022 07:57 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dat idee heb ik dus ook. Een tekort aan medior en senior developers maar niet aan juniors hahaha. Maar goed ik ben al een stuk wijzer door alle input. Inderdaad richten op junior posities en blijven werken aan mijn zelfkennis. 😊MrVegeta schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:56:
[...]
Vriend van me zit in dezelfde situatie die heb ik ook aangeraden om een junior positie te nemen. Ja het is wellicht wat vervelend qua titel en salaris maar beter doe je dat een jaar of 2 zodat je daarna stappen kan maken in je carrière. Er zit maar mijn idee veel verschil tussen junior en medior positie. Een medior zou zonder al te veel hulp al snel toegevoegde waarde kunnen leveren aan het bedrijf, junior mag\moet alles vragen, maakt veel fouten en krijgt veel feedback. Geen enkel probleem, daar is die positie voor. Maar qua solliciteren maakt dat veel verschil.
Tevens is er veel vraag naar developers, maar helaas is dat allemaal medior plus. Junior posities zijn er niet heel veel.
zelfverzekerd 'zijn' en als zelfverzekerd overkomen (op de juiste manier) in een interview zijn twee verschillende zaken.Knuspikop schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:55:
[...]
Ik merk dus dat mijn post een beetje negatief overkomt alsof ik geen zelfvertrouwen heb. Dat klopt niet helemaal hahha. Ik ben best wel zelfverzekerd tijdens gesprekken 🙃
[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 15-07-2022 11:33 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq