WiFi streamer/receiver voor Airpulse a300 (Tidal Hifi plus)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiaz
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-07-2022
Goedenavond beste mensen,

Ik ben nieuw in de audio wereld en ik heb wat vragen waar jullie hoogstwaarschijnlijk de antwoorden wel op weten.

Onlangs heb ik een set van Airpulse model: a300 aangeschaft, in de eerste instantie omdat ik dan geen versterker nodig zou hebben.

Nu ben ik er achter dat de geluidskwaliteit rond uit slecht is via iPhone/Bluetooth. De speakers kunnen dan wel aptx aan maar Apple is er niet van.

Om beter geluid minimaal “lossless” audio te streamen (tidal hifi plus) heb ik naar mijn weten dus een WiFi streamer nodig maar welke?

Aangezien er WiFi streamers zijn met ingebouwde versterkers die veel beter zijn dan die van mijn speakers vraag ik me ook af waar ik daar verstandig aan doe.

Hopelijk kunnen jullie mij wat wijzer maken.

Bijvoorbaat dank,

C Tammer

Actieve speakers: Airpulse A300

Platform: Tidal hifi plus

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:35
Eerst een paar vragen:
- Waar luister je en wat staat daar verder aan apparatuur? Is dat helemaal standalone of bijv. bij een laptop of tv streamer?
- En moet het draadloos?

Als ik het snel bekijk zijn dit geen goedkope speakers en dan is het toch zonde als ze niet doen wat je wilt. Anders had je net zo goed passieve speakers met een compacte versterker/streamer kunnen nemen. Alleen dan met ondersteuning voor Airplay 2 of in dit geval direct voor Tidal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maertenr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 11:34
Kiaz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 00:20:
Goedenavond beste mensen,

Ik ben nieuw in de audio wereld en ik heb wat vragen waar jullie hoogstwaarschijnlijk de antwoorden wel op weten.

Onlangs heb ik een set van Airpulse model: a300 aangeschaft, in de eerste instantie omdat ik dan geen versterker nodig zou hebben.

Nu ben ik er achter dat de geluidskwaliteit rond uit slecht is via iPhone/Bluetooth. De speakers kunnen dan wel aptx aan maar Apple is er niet van.

Om beter geluid minimaal “lossless” audio te streamen (tidal hifi plus) heb ik naar mijn weten dus een WiFi streamer nodig maar welke?

Aangezien er WiFi streamers zijn met ingebouwde versterkers die veel beter zijn dan die van mijn speakers vraag ik me ook af waar ik daar verstandig aan doe.

Hopelijk kunnen jullie mij wat wijzer maken.

Bijvoorbaat dank,

C Tammer

Actieve speakers: Airpulse A300

Platform: Tidal hifi plus
Een beetje kort door de bocht, maar als je vooral Tidal gebruikt dan heb je het liefst een (kleine) streamer die Tidal connect ondersteunt zodat je gewoon de Tital app kan gebruiken. Jouw speakers hebben een digitale ingang, dus een streamer met een digitale uitgang en Tidal connect ondersteuning is dan waarschijnlijk het meest handig.

Dan is dit een relatief goede en goedkope oplossing: Wiim Mini (https://wiimhome.com/Overview.html)