Advies nodig voor gaming pc build

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBubble
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-07-2022
Mijn vraag: Ik ben al heel lang aan het kijken voor een gaming pc en heb nu via computer-bestel.nl een build gemaakt waar ik graag wat "professioneel" advies over zou hebben eerdat ik het geld eraan geef.

Hier is de samenstelling:

*knip* printscreens en linkjes naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch
Hier ook nog uitgeschreven moest de link niet werken:

Behuizing: Sharkoon RGB Slider
Moederbord: Gigabyte B550 AORUS ELITE V2
Processor: AMD RYZEN 5 5600X - 3,7GHz
Geheugen: Corsair Vengeance 16GB(3600Mhz)
Opslag #1: Samsung 970 EVO Plus 1TB (M.2)
Opslag #2: 1000GB Harde schijf
Videokaart: NVIDIA RTX 3060 12GB
Processor Koeling: AMD Wraith Prism RGB
Processor Boost: Processor Boost(5% - 15%)
Case Koeling: Corsair SP120 RGB Elite
Voeding: Cooler Master MWE 650 (650Watt)

Zou dit goed zijn voor meeste games op high settings smooth te spelen? Enkele aanpassingen die ik kan maken of andere tips?

Heel erg bedankt! :)

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 12-07-2022 21:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies.

Vul dit dus nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:24
Zo te zien mik je op een 1080p gaming systeem? Dan zou ik eens de recente Desktop Best Buy Guide Juli 2022 1080p-game-pc bestuderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBubble
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-07-2022
Aanvullende informatie:

Het doel van dit nieuwe systeem is vooral dagelijks gebruik en gamen. Ik multitask wel veel dus het moet wel wat aankunnen. Games als 'Ark Survival Evolved' en 'Sea of Thieves' zouden op hoge instellingen smooth moeten kunnen werken. Voor de rest zal het systeem ook voor programmeren gebruikt worden dus hij moet ook snel projecten kunnen laden in 'Visual Studio'. Buiten dat is het alleen huis tuin en keuken surfen en mailen.

Budget: De volledige PC mag maximum (ongeveer) 1400 euro kosten (exclusief verzendkosten, assemblage etc.)

Er zijn geen componenten of randapparatuur die ik al heb om mee te nemen naar het nieuwe systeem.

Voor geheugen en case koeling kies ik liefst voor Corsair, daar heb ik al een headset en muis van waar ik heel tevreden mee ben en het zou heel handig zijn de RGB met 1 software (iCUE) op elkaar te kunnen afstellen. Voor de rest gaat qua videokaart mijn voorkeur naar Nvidia en qua processor naar AMD Ryzen.

Ivm grootte, geluidsniveau en energieverbruik heb ik niet per se bepaalde eisen/wensen. Hoe stiller hoe beter natuurlijk maar dat is geen must.

Ik ga zeker niet veel overklokken omdat ik denk dat de standaard instellingen van het systeem voldoende zullen zijn voor mijn gebruik. Zou wel fijn zijn moest het een optie zijn.

Wat verwacht ik?
Ik wil graag gewoon even checken of de samenstelling die ik gestuurd heb mijn wensen zal vervullen volgens jullie en ofdat er bepaalde dingen zijn die ik over het hoofd zie en makkelijk kostenbewust kunnen verholpen of verbeterd worden.

Kort gezegd: zeggen jullie "druk maar snel op de bestelknop" of "Wacht eens even... ik zou toch dit verbeteren/aanpassen"?