Okay, sinds juni huur ik een appartement. Helemaal blij, in elke kamer is een UTP en coax aansluiting, goed geregeld dacht ik! Internet hier gaat via Vodafone Kabel, de enige mogelijkheid. Geen probleem verder. Nu ik redelijk ben gesetteld wilde ik het netwerk aanpakken. Op het moment staat router aangesloten via een coax outlet in 1 van de slaapkamers. Idealiter wil ik de coax aftappen van waar de coax de woning binnenkomt, dit is in de gang:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7oqPihz6fdQT0uuGT8lfObMh.jpg?f=user_large)
Het mooie is dat bij de Coax verdeelkast ook de patchkast zit! Ideaal! Nu loop ik echter tegen een probleem op. Er zit geen stopcontact om de router te voeden......
Nu had ik verschillende oplossingen bedacht:
- stopcontact in meterkast laten maken . Ik heb echter geen flauw idee of dat kan en hoe duur dat is?
- DMV een POE powerinjector in een van de slaapkamers POE naar de patchkast laten sturen en daar middels een POE splitter stroom geven aan de router. Ik ben echter nog geen POE splitter tegengekomen met voldoende vermogen?
- De router in de slaapkamer laten en bij de patchkast een POE gevoedde switch ophangen (minst favoriete oplossing) welke gevoedt wordt dmv een POE injector in een slaapkamer.
Zie ik mogelijkheden over het hoofd en wat zouden jullie aanraden?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7oqPihz6fdQT0uuGT8lfObMh.jpg?f=user_large)
Het mooie is dat bij de Coax verdeelkast ook de patchkast zit! Ideaal! Nu loop ik echter tegen een probleem op. Er zit geen stopcontact om de router te voeden......
Nu had ik verschillende oplossingen bedacht:
- stopcontact in meterkast laten maken . Ik heb echter geen flauw idee of dat kan en hoe duur dat is?
- DMV een POE powerinjector in een van de slaapkamers POE naar de patchkast laten sturen en daar middels een POE splitter stroom geven aan de router. Ik ben echter nog geen POE splitter tegengekomen met voldoende vermogen?
- De router in de slaapkamer laten en bij de patchkast een POE gevoedde switch ophangen (minst favoriete oplossing) welke gevoedt wordt dmv een POE injector in een slaapkamer.
Zie ik mogelijkheden over het hoofd en wat zouden jullie aanraden?
[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 12-07-2022 20:41 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.