Geen stroompunt op de ideale plaats voor mijn internetrouter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-09 11:42

ST10©DE

Dus.............

Topicstarter
Okay, sinds juni huur ik een appartement. Helemaal blij, in elke kamer is een UTP en coax aansluiting, goed geregeld dacht ik! Internet hier gaat via Vodafone Kabel, de enige mogelijkheid. Geen probleem verder. Nu ik redelijk ben gesetteld wilde ik het netwerk aanpakken. Op het moment staat router aangesloten via een coax outlet in 1 van de slaapkamers. Idealiter wil ik de coax aftappen van waar de coax de woning binnenkomt, dit is in de gang:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHvo3a-L3_ONkfqcukDCxDvi2N0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7oqPihz6fdQT0uuGT8lfObMh.jpg?f=user_large

Het mooie is dat bij de Coax verdeelkast ook de patchkast zit! Ideaal! Nu loop ik echter tegen een probleem op. Er zit geen stopcontact om de router te voeden......

Nu had ik verschillende oplossingen bedacht:
- stopcontact in meterkast laten maken . Ik heb echter geen flauw idee of dat kan en hoe duur dat is?
- DMV een POE powerinjector in een van de slaapkamers POE naar de patchkast laten sturen en daar middels een POE splitter stroom geven aan de router. Ik ben echter nog geen POE splitter tegengekomen met voldoende vermogen?
- De router in de slaapkamer laten en bij de patchkast een POE gevoedde switch ophangen (minst favoriete oplossing) welke gevoedt wordt dmv een POE injector in een slaapkamer.

Zie ik mogelijkheden over het hoofd en wat zouden jullie aanraden?

[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 12-07-2022 20:41 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Beste antwoord (via rens-br op 15-12-2022 11:40)

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Topicstarter
Doh!! Ik had nog een edgerouter X liggen. Blijkt dat die via POE gevoed kan worden 8)7 De oplossing was dus simpel en nog belangrijker, al in huis :F

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Ik zou je aan willen raden om gewoon een stopcontact daar aan te laten leggen, vooral omdat de meterkast in de buurt zit.

Daarnaast zit je al deels op de goede weg met je poe injector, dat is een helft van de hobby-bob oplossing. Je zou in de meterkast een poe extractor kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:09
Meterkast is juist de ruimte waar het eenvoudig is om een stopcontact aan te (laten) leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Topicstarter
Appel schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:45:
Ik zou je aan willen raden om gewoon een stopcontact daar aan te laten leggen, vooral omdat de meterkast in de buurt zit.

Daarnaast zit je al deels op de goede weg met je poe injector, dat is een helft van de hobby-bob oplossing. Je zou in de meterkast een poe extractor kunnen gebruiken.
Ik zei splitter en bedoelde het apparaat wat jij linkt, de extractor. Maar ook degene die jij linkt heeft te weinig vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Een foto van de meterkast met geopende deur geeft al weer meer informatie over wat er eventueel wel of niet mogelijk is.

Just saying....

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Topicstarter
Koffie-Verkeerd schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:57:
Een foto van de meterkast met geopende deur geeft al weer meer informatie over wat er eventueel wel of niet mogelijk is.

Just saying....
U vraagt, wij draaien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Li4w_CgIcAPcNvWdm6k86VbEnA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RD1T27qOk0HF5aWUDK5ar5wY.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:34
ST10©DE schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:39:
Ik ben echter nog geen POE splitter tegengekomen met voldoende vermogen?
ST10©DE schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:55:
Maar ook degene die jij linkt heeft te weinig vermogen.
Misschien is het handig als je even meldt welke spanning en vermogen je modem/router nodig heeft? Mocht je nuttige tips voor deze oplossing verwachten.

Maar ik zou gewoon een contactdoos aanleggen daar. Dom dat dit er niet zit.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:14
In de groepenkast is nog genoeg ruimte voor een din-rail stopcontact. Zo gepiept.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
JukeboxBill schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:05:
In de groepenkast is nog genoeg ruimte voor een din-rail stopcontact. Zo gepiept.
En dan het deurtje open laten staan?

Ik zou iets onder de groepenkast plaatsen, ook zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Xander schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:08:
[...]

Hmmmmmm, daar zeg je zoiets......
Had ik eerlijk gezegd helemaal niet aan gedacht.

+1 voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
ST10©DE schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:55:
[...]

Ik zei splitter en bedoelde het apparaat wat jij linkt, de extractor. Maar ook degene die jij linkt heeft te weinig vermogen.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik kwam net nog even deze tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:14
Xander schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:08:
[...]

Ik zou iets onder de groepenkast plaatsen, ook zo gepiept.
Kastje ziet er diep genoeg uit. Misschien past het niet met direct de adapter er in.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Hoe ver weg/waar is de meterkast?

Zo'n din stopcontact, 90 graden platte stekker, gaatje onderin de groepen kast, netjes een stekkerdoos bevestigen boven de patchkast zou moeten werken, mag dat van verhuurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Silent7 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:22:
Hoe ver weg/waar is de meterkast?

Zo'n din stopcontact, 90 graden platte stekker, gaatje onderin de groepen kast, netjes een stekkerdoos bevestigen boven de patchkast zou moeten werken, mag dat van verhuurder?
Waarschijnlijk slinger je ook zo een stukje YMVK door dat kunststof kanaal van de groepenkast naar waar dat patchpanel zit.

Wat is er mis met:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwdhuWqJ0bs0_mSMKOhGEa6ughg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AzdyYlJO3Yn3QvzwCpQZgETm.webp?f=user_large

Even nagaan wat er van de verhuurder mag is wel aan te raden uiteraard. Geen idee wat in Duitsland (?) gangbaar is qua zelf klussen in een huurwoning.

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 12-07-2022 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn ook PoE-gevoede routers, dan hoef je niet met splitters aan de haal te gaan. Kijk eens naar:

https://mikrotik.com/product/RB750Gr3

Gebruik het zelf (zij het dan zonder PoE want ik heb stopcontacten genoeg in de meterkast) en zeer tevreden. Let wel: Mikrotik heeft een bijzonder steile leercurve. Je moet flink thuis zijn in netwerken (en liefst ook Linux) om er goed mee overweg te kunnen - of in ieder geval bereid zijn dat te worden. Maar indien ja: mooie combo van krachtig, practisch en goedkoop.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
dion_b schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:00:
Er zijn ook PoE-gevoede routers, dan hoef je niet met splitters aan de haal te gaan. Kijk eens naar:

https://mikrotik.com/product/RB750Gr3
En dan nog een kabelmodem... ;)

TS schrijf wel "router" maar hij bedoelt natuurlijk een modem/router, aangezien hij het ding met coax aansluit.

[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 12-07-2022 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Xander schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:02:
[...]

En dan nog een kabelmodem... ;)

TS schrijf wel "router" maar hij bedoelt natuurlijk een modem/router, aangezien hij het ding met coax aansluit.
Tja, dat is andere koek inderdaad. En die zijn er naar mijn weten niet met PoE voeding. Welk type is het exact? Vaak zijn de voedingsblokjes overgedimensioneerd. Dat gezegd een DOCSIS 3.1 modem met WiFi zou zomaar 25W kunnen trekken :o

Dat kan (net) geleverd worden door een 802.3at PoE PSE, en anders kun je kijken naar 802.3bt waar tot 50W mee lukt.

TS, die 802.3... namen zijn wat je zoekt om vermogen PoE te bepalen. Jij zit ws alleen naar 802.3af apparatuur te kijken, dat idd max 15W kan leveren aan PD.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:00
Kabel via Vodafone klinkt mij als Duitsland, misschien handig om eerst de regels in zake elektra die daar gelden uit te zoeken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Topicstarter
Doh!! Ik had nog een edgerouter X liggen. Blijkt dat die via POE gevoed kan worden 8)7 De oplossing was dus simpel en nog belangrijker, al in huis :F

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ST10©DE schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:39:
Hoe los je het op met kabelmodem zonder stopcontact?

Oslik blyat! Oslik!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:26:
[...]

Hoe los je het op met kabelmodem zonder stopcontact?
Die blijft (voorlopig) op een slaapkamer. Maar het WLAN van de router kan ik nu uitschakelen en de Unifi AP weer gebruiken.

Pagina: 1