Ziggo connectie problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:52
Ik heb sinds ongeveer een week of 2 ineens last van wegvallende verbindingen, zowel draadloos en bedraad.
Een tiental keer per dag wordt het internet uit het niets traag en vallen verbindingen ook regelmatig weg, zie ook bijgevoegde screenshot van een aantal pings naar Google tijdens zo'n periode. Op het interne netwerk blijft alles wel goed bereikbaar. Deze periodes houden zijn 5 - 10 minuten aan waarna het vanzelf weer beter gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbdjwx4nBxtHqOXy6NxfG8Iye0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXBNnxmJ1GwQqH2PTFlJh0Xl.jpg?f=fotoalbum_large
Ik de error logs van het modem is niets bijzonders te vinden. behalve gisteren waarbij er nadat er door dfs detectie van WiFi kanaal werd gewisseld er ineens tr069 dropped connecties tevoorschijn kwamen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7n8twOjD-K6pLMZRBn_SAGrEQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AlPZLfWU9sJwwZl6qpCF7tLp.jpg?f=fotoalbum_large
Er is nu al 2 maal een ziggo monteur langs geweest die het signaal hebben gecontroleerd en naar eventuele beschadigingen hebben gezocht, hier is niks bijzonders uitgekomen. Tweemaal hebben ze ook het modem (standaard ziggo connect box) vervangen zonder enige verbetering. Morgen komt er weer een monteur maar heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in.
Heeft er iemand een goed idee waar dit probleem vandaan kan komen? Voor de volledigheid hieronder de screenshot van de kanaal instellingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uuo-ctO0XiqMwuqwG6l0TZ70J8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6OW0QsXszpCcudmALT9hnQl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRB7uVavds2JYM44FEyNzzGU0l4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLafAosWCWvrIq4xaKkPYREr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD9t48bbRPLp2uE2ZRHGiyqf1jg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUD1dAbPJ5CfcgpSxVfIEGac.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0RK_nDpP_TJn3NMFV3ddSkA6W8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36QY1sdCPAECsFpnA1rRMN73.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:10
Heb je hetzelfde probleem op bedraad aangesloten apparaten?
Zijn er specifieke acties die lopen als je deze issues hebt? Denk bijvoorbeeld aan downloads met veel verbindingen open.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
Raymond P schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:02:
Heb je hetzelfde probleem op bedraad aangesloten apparaten?
Zijn er specifieke acties die lopen als je deze issues hebt? Denk bijvoorbeeld aan downloads met veel verbindingen open.
Het probleem doet zich voor op zowel bedraad aangesloten apparaten als apparaten die via de WiFi zijn aangesloten.
Ik heb tot dusver nog geen logica kunnen ontdekken wat de problemen triggered.
Het lijkt er wel op dat de problemen zich niet voordoen als het modem net is gereboot.

[ Voor 8% gewijzigd door Jurre-r op 12-07-2022 20:06 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:54
Meest waarschijnlijke is een Ziggo probleem.
Laat een pingplotter lopen dan kun je zien wanneer gaat mis gaat en doorgeven aan de Ziggo helpdesk.
Gewoon blijven bellen tot ze het oplossen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:09
Ze kunnen ook een meter in de ziggo wijk kast hangen en dan de boel in de gaten houden. Kan best wezen dat er iemand anders in de buurt het veroorzaakt met iets en de signaal in de wijk onderuit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:13

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Sinds ik verhuis ben had ik ongeveer hetzelfde. Niet dat mijn modem opnieuw startte, wel dat al mijn externe verbindingen ineens weg waren. Intern was alles nog prima. Reboot van het modem, en weer opgelost voor een paar dagen.

Dat is uiteindelijk pas opgelost toen ik mijn modem heb laten bridgen en uit de achterste, onderste verhuisdoos (altijd die, natuurlijk) mijn Ubiquity-spullen heb getrokken. Niet echt een oplossing die je zoekt waarschijnlijk, maar wellicht wel de moeite om het eens te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:54
popie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:30:
Ze kunnen ook een meter in de ziggo wijk kast hangen en dan de boel in de gaten houden. Kan best wezen dat er iemand anders in de buurt het veroorzaakt met iets en de signaal in de wijk onderuit haalt.
Daar hoeven ze uiteraard geen meter voor in een kast te hangen, alles is remote te monitoren tot en met jouw modem.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
Bastiaan schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:51:
Sinds ik verhuis ben had ik ongeveer hetzelfde. Niet dat mijn modem opnieuw startte, wel dat al mijn externe verbindingen ineens weg waren. Intern was alles nog prima. Reboot van het modem, en weer opgelost voor een paar dagen.

Dat is uiteindelijk pas opgelost toen ik mijn modem heb laten bridgen en uit de achterste, onderste verhuisdoos (altijd die, natuurlijk) mijn Ubiquity-spullen heb getrokken. Niet echt een oplossing die je zoekt waarschijnlijk, maar wellicht wel de moeite om het eens te testen.
Dit is ook het probleem wat ik heb, op de ene keer na dat het hele mogen ermee stopte. Het klopt ook dat het na het resetten van het modem een tijdje weg is, al is een paar dagen mij niet gegund, hooguit een halve dag. :(
Net tijdens weer is een tijdje slecht internet getracht in te loggen op het modem, maar deze reageerde ook zeer zeer traag.
Bedankt iedereen voor het meedenken, heb iig wat dingen die ik de monteur morgen kan meegeven. Hopelijk vinden we de oplossing deze keer wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je mist in je kanaaloverzicht de kanalen tussen 754 en 826MHz. Dat zijn de kanalen waarop 4G/LTE interferentie binnenkomen. Ziggo kan die kanalen maskeren als problemen optreden - maar in zeer ernstige gevallen raakt het ook de kanalen er omheen.

Feit dat die kanalen niet gebruikt worden, geeft aan dat er sowieso een probleem is in de coaxbekabeling naar je modem toe. Dat kan in het netwerk van Ziggo zitten buitenhuis, maar veel waarschijnlijker zit het tussen je AOP en je modem.

Kun je beschrijven wat er exact tussen AOP en modem in zit (splitters naar TV etc)? Als het goed raak is - en niemand al te dringend TV kijkt - zou het interessant zijn om te kijken wat er gebeurt als je de modem direct op AOP aansluit met een enkele, voorgegoten kabel (die Ziggo zelf meeleverde), dus met alle overige coax binnenhuis er tussenuit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
het tv gedeelte kan zeker storing geven op de kanalen van je modem dus inderdaad eerst proberen direct op het AOP

hoe zit het modem op het AOP aangesloten btw toch niet ook nog op een versterker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister8th
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 21:36
Jurre-r schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:04:
[...]

Het probleem doet zich voor op zowel bedraad aangesloten apparaten als apparaten die via de WiFi zijn aangesloten.
Ik heb tot dusver nog geen logica kunnen ontdekken wat de problemen triggered.
Het lijkt er wel op dat de problemen zich niet voordoen als het modem net is gereboot.
Zelf heb ik ongeveer 1.5 a 2 weken last van dit zelfde probleem. Begin van de week Ziggo gebeld, die zouden nieuwe kabels opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
dion_b schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:54:
Je mist in je kanaaloverzicht de kanalen tussen 754 en 826MHz. Dat zijn de kanalen waarop 4G/LTE interferentie binnenkomen. Ziggo kan die kanalen maskeren als problemen optreden - maar in zeer ernstige gevallen raakt het ook de kanalen er omheen.

Feit dat die kanalen niet gebruikt worden, geeft aan dat er sowieso een probleem is in de coaxbekabeling naar je modem toe. Dat kan in het netwerk van Ziggo zitten buitenhuis, maar veel waarschijnlijker zit het tussen je AOP en je modem.

Kun je beschrijven wat er exact tussen AOP en modem in zit (splitters naar TV etc)? Als het goed raak is - en niemand al te dringend TV kijkt - zou het interessant zijn om te kijken wat er gebeurt als je de modem direct op AOP aansluit met een enkele, voorgegoten kabel (die Ziggo zelf meeleverde), dus met alle overige coax binnenhuis er tussenuit.
Dat de 4g kanalen zijn gemaskeerd is op zich wel logisch, ik woon naast de lokale KPN telefooncentrale inclusief 4g antenne's.
Tussen het AOP en het modem zit 1 splitter voor de TV en daarna de Ziggo voorgegoten kabel. Zowel de splitter als de kabel zijn aan het begin van deze ellende al is vervangen om dit uit te sluiten. Nergens in het huis zitten versterkers of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:58
Vorig jaar heb ik een soortgelijke situatie gehad met Ziggo. Ze hebben van alles gedaan: AOP vervangen, nieuw modem, andere kabels etc. Niets hielp en ik wist zeker dat het in hun spullen zat.

Uiteindelijk, na meerdere monteurs over de vloer, kwam de monteur die er de eerste keer ook was. Hij gaf aan dat er een hele kleine kans was dat het nieuwe modem waarmee mijn oude modem vervangen was, kapot was. Dus hij ging even een nieuw modem halen om dat uit te sluiten.

Et voila: dat was de fix. Hun 'nieuwe' modems zijn blijkbaar in sommige gevallen oude modems die mensen terug hebben gestuurd en die kapot kunnen zijn.

Leg dit bij de monteur voor om in ieder geval dat uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jurre-r schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:06:
[...]

Dat de 4g kanalen zijn gemaskeerd is op zich wel logisch, ik woon naast de lokale KPN telefooncentrale inclusief 4g antenne's.
Dan ligt dit inderdaad heel erg voor de hand als oorzaak voor de problemen.
Tussen het AOP en het modem zit 1 splitter voor de TV en daarna de Ziggo voorgegoten kabel. Zowel de splitter als de kabel zijn aan het begin van deze ellende al is vervangen om dit uit te sluiten. Nergens in het huis zitten versterkers of iets dergelijks.
Wat zit er aan de andere aftakking van de splitter? Als dat een lekke kabel is, of vast zit aan lekke contactdoos elders in huis., fungeert het als mooie grote antenne voor stoorsignalen die alsnog in je modem terecht kunnen komen.

Ik zou toch kijken wat er gebeurt als je direct met voorgegoten kabel op AOP gaat zitten. Heb bij mijn wijlen moeder ook eens een keer zoiets gehad. 6 monteursbezoeken en nog niet gefixed. Bleek het aan de kabel tussen WCD en splitter te liggen...
Sito schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:13:
Vorig jaar heb ik een soortgelijke situatie gehad met Ziggo. Ze hebben van alles gedaan: AOP vervangen, nieuw modem, andere kabels etc. Niets hielp en ik wist zeker dat het in hun spullen zat.

Uiteindelijk, na meerdere monteurs over de vloer, kwam de monteur die er de eerste keer ook was. Hij gaf aan dat er een hele kleine kans was dat het nieuwe modem waarmee mijn oude modem vervangen was, kapot was. Dus hij ging even een nieuw modem halen om dat uit te sluiten.

Et voila: dat was de fix. Hun 'nieuwe' modems zijn blijkbaar in sommige gevallen oude modems die mensen terug hebben gestuurd en die kapot kunnen zijn.

Leg dit bij de monteur voor om in ieder geval dat uit te sluiten.
Kan, maar is onwaarschijnlijk. Een modem kan op exact een manier goed werken en op oneindig veel verschillende manieren kapot zijn. Het zou wel heel toevallig zijn als zowel oude als vervanging op exact zelfde manier kapot zijn, en dan ook nog eens exact zelfde storingsbeeld geven als je zou verwachten van instraling op de kabels, als ook nog eens een 4G mast pal voor de deur staat.

Let wel mbt 4G: signaalsterkte neemt kwadratisch af met afstand. Al zendt die mast buiten nog zo hard, een mobiele telefoon binnen staat veel dichterbij. Je kunt er doorgaans vanuit gaan dat er meer signaal op je apparatuur en kabels terecht komt van telefoons binnen dan van die zendmast buiten.

Dan nog: als het zin heeft de monteur ergens in te sturen is het wel te wijzen op de 4G mast en de ontbrekende kanalen rond 800MHz. Doorgaans ligt het lek binnenhuis, maar het kan ook aan Ziggo-zijde liggen als een connector in de straatkast niet goed vast zit, bijvoorbeeld. Als alles binnenhuis al twee keer door monteurs nagelopen is kan het geen kwaad te kijken of daar iets mis is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:58
dion_b schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:46:
Kan, maar is onwaarschijnlijk. Een modem kan op exact een manier goed werken en op oneindig veel verschillende manieren kapot zijn. Het zou wel heel toevallig zijn als zowel oude als vervanging op exact zelfde manier kapot zijn, en dan ook nog eens exact zelfde storingsbeeld geven als je zou verwachten van instraling op de kabels, als ook nog eens een 4G mast pal voor de deur staat.
Het is zeker onwaarschijnlijk, maar dat was uiteindelijk bij mij wel de conclusie en de oplossing van het probleem: nóg een nieuw modem. Dus hoe je het went of keert is het zeker iets om uit te gaan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Zelfde issues hier gehad in de afgelopen weken cq maanden.
Probleem was ontstaan na een aangekondigde "upgrade" van het netwerk in de wijk.

Mijn gebridge modem leek online, maar de eigen router gaf veel WAN-DHCP issues weer in de logs en een doorlopende ping ging 4 van de 16sec goed.
Weken achter elkaar met de support desk gebeld, na het bellen en wat aanpassingen leek het stabieler, maar dat was echter voor korte periodes.

AOP en modem zijn +- 4 weken geleden vervangen en sindsdien lijkt het te werken.
Monteur gaf aan dat mijn AOP een verouderd model was welke een ander/smaller signaal filter had.
Verder dan dat kwam de beste man technisch ook niet.

Heb wel ALLE andere apparatuur van het coax deel verwijderd.
Als we al TV kijken is het nu via de app op de TV.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
dion_b schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:46:
[...]

Wat zit er aan de andere aftakking van de splitter? Als dat een lekke kabel is, of vast zit aan lekke contactdoos elders in huis., fungeert het als mooie grote antenne voor stoorsignalen die alsnog in je modem terecht kunnen komen.

Ik zou toch kijken wat er gebeurt als je direct met voorgegoten kabel op AOP gaat zitten. Heb bij mijn wijlen moeder ook eens een keer zoiets gehad. 6 monteursbezoeken en nog niet gefixed. Bleek het aan de kabel tussen WCD en splitter te liggen...
Na de splitter zit er een kabel die door een loze leiding naar een contactdoos in de woonkamer loopt, daarna zit hij aan de ziggo box. Geen idee wat voor kabel er in die loze leiding ligt (deze lag er al toen ik er kwam wonen), maar bij de installatie is die doorgemeten en waren destijds geen gekke dingen te zien.

Als vandaag er geen oplossing komt ga ik zeker proberen om direct op het AOP aan te sluiten.
Sito schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:12:
[...]

Het is zeker onwaarschijnlijk, maar dat was uiteindelijk bij mij wel de conclusie en de oplossing van het probleem: nóg een nieuw modem. Dus hoe je het went of keert is het zeker iets om uit te gaan sluiten.
Het modem is dus al 2x vervangen, sinds 2 weken nu 3 modems gehad die dezelfde problemen geven.

Heeft iemand ervaring dat een ander type modem zin heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door Jurre-r op 13-07-2022 10:01 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Jurre-r Een ander type modem is mogelijk een oplossing.
Het ligt er geheel aan hoe je je modem belast of de oorzaak van je issues daar ligt.

Je hebt geen zware belasting nodig om een modem met Puma chip op z'n gat te trekken. Een enkele torrent client die ruim is ingesteld kan het gedrag veroorzaken wat je noemt.
Ervaring daarmee is ruim aanwezig in het Ziggo topic, maar dat betekent niet direct dat dit ook (de oorzaak van) jouw probleem is.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 14:36
Ik had hetzelfde in mijn huidige woning. Af en toe uitvallen. Toen met de eerste lockdown had ik langer dan 2 maanden geen fatsoenlijk internet. Viel om de minuut weg.
Ook hier een nieuwe modem en drie monteurs over de vloer gehad.
De hoofdaansluiting was hier vervangen. Vervolgens de andere monteur die keek even in de centrale kast van de straat om de coax stekker te vervangen. Hij had de boel gemeten en was ook in orde. Ze konden niets vinden.

Op de service desk werken er een hoop vervelende mensen die niet mee willen denken maar gelijk wijzen naar mijn eigen apparatuur die erachter hangt. Terwijl ik duidelijk aangeef dat het probleem zich voortdoet als ik met mijn laptop rechtstreeks op de modem hang.

De laatste monteur gaf zelfs als tip om het op Tweakers forum te vragen. Het is voor hun lastig om een storing op te sporen terwijl op dat moment alles naar behoren werkt. Hij gaf aan dat het mogelijk kan komen door een storing van een apparaat van een van mijn buren die op hetzelfde coax netwerk zitten. Maar dat is pas te sporen op het moment dat de storing plaatsvindt.

Moet je maar eens op het moment dat je verbinding wegvalt snel inloggen op je Ziggo modem en screenshots maken van je up en downstream. Bij mij viel regelmatig de upstream volledig weg. Was ook te merken wanneer de upstream wegviel ik ongeveer een halve minuut op Teams of op Discord mensen hoorde praten, maar de rest mij niet kon horen en daarna viel hij pas weg.

Gelukkig kreeg ik eind vorig jaar een folder van T-mobile en Dutchfiber dat ze glasvezel gaan aanleggen en sindsdien ben ik van alle internetproblemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jurre-r schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:56:
[...]

Heeft iemand ervaring dat een ander type modem zin heeft?
Ja: als je modemtype specifiek problemen geeft. Uitval van DOCSISconnectiviteit klinkt niet als type-specifieke issue.

Weet je trouwens zeker dat je niet al een andere type hebt gehad? Ziggo heeft meerdere Connectboxen met verschillende fabrikanten en chipsets. Alleen wit kastje zegt dus weinig. Hoogstwaarschijnlijk heb je een Compal CH7465LG of Arris TG2429LG, maar grote kans dus dat je ondertussen beide gehad hebt.
com2,1ghz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:17:
Ik had hetzelfde in mijn huidige woning

[...]

Moet je maar eens op het moment dat je verbinding wegvalt snel inloggen op je Ziggo modem en screenshots maken van je up en downstream. Bij mij viel regelmatig de upstream volledig weg. Was ook te merken wanneer de upstream wegviel ik ongeveer een halve minuut op Teams of op Discord mensen hoorde praten, maar de rest mij niet kon horen en daarna viel hij pas weg.
Pas op met alles op een hoop gooien. Jij had niet hetzelfde. Bij jou viel de upstream weg bij TS algehele uitval, waarbij frequentieoverzicht sterke vermoeden geeft van downstreamproblemen.

Dat is een relevant verschil, want upstream is gedeeld met tientallen zo niet honderden buren. Als op een van de aansluitingen iets mis is, heeft iedereen een probleem. Grote kans dat probleem niet in eigen huis zit dus. Downstreamsignaal heeft daarentegen geen last van interferentie op andere aansluitingen, waarbij juist wel grote kans op probleem in eigen huis.

[ Voor 47% gewijzigd door dion_b op 13-07-2022 10:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 15-05 14:36
dion_b schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:19:
[...]

Ja: als je modemtype specifiek problemen geeft. Uitval van DOCSISconnectiviteit klinkt niet als type-specifieke issue.

Weet je trouwens zeker dat je niet al een andere type hebt gehad? Ziggo heeft meerdere Connectboxen met verschillende fabrikanten en chipsets. Alleen wit kastje zegt dus weinig. Hoogstwaarschijnlijk heb je een Compal CH7465LG of Arris TG2429LG, maar grote kans dus dat je ondertussen beide gehad hebt.

[...]

Pas op met alles op een hoop gooien. Jij had niet hetzelfde. Bij jou viel de upstream weg bij TS algehele uitval, waarbij frequentieoverzicht sterke vermoeden geeft van downstreamproblemen.

Dat is een relevant verschil, want upstream is gedeeld met tientallen zo niet honderden buren. Als op een van de aansluitingen iets mis is, heeft iedereen een probleem. Grote kans dat probleem niet in eigen huis zit dus. Downstreamsignaal heeft daarentegen geen last van interferentie op andere aansluitingen, waarbij juist wel grote kans op probleem in eigen huis.
Vreemde reactie. Ik geef alleen aan wat bij mij het probleem was en dat TS zelf kan kijken hoe het met zijn up/downstream is op het moment dat het probleem zich voortdoet. De Connectbox logt downen upstream problemen niet. Ik had precies dezelfde symptomen.

Heb hier 3 modems in totaal gehad. Monteur had zelf ook 1of 2 modems mee om het probleem te kunnen reproduceren.
Dat ik problemen met de upstream had dat werd pas later duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

com2,1ghz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:38:
[...]

Vreemde reactie. Ik geef alleen aan wat bij mij het probleem was en dat TS zelf kan kijken hoe het met zijn up/downstream is op het moment dat het probleem zich voortdoet. De Connectbox logt downen upstream problemen niet. Ik had precies dezelfde symptomen.
Je zegt nota bene dat je in calls anderen nog hoorde praten maar zij jou niet hoorden. Dat is anders dan trage verbinding gevolgd door totale uitval waar TS het over heeft.

Wat bij troubleshooting niet helpt is alles dat globaal op elkaar lijkt op een hoop gooien. Dat maakt het alleen maar moeilijker om een oorzaak en vervolgens een oplossing te vinden.
Heb hier 3 modems in totaal gehad. Monteur had zelf ook 1of 2 modems mee om het probleem te kunnen reproduceren.
Tja, als de monteur niets anders kan dan modem vervangen, dan doet hij dat. Haalt alleen erg weinig uit als probleem ergens anders zit. Ik vermoed dat er veel meer modems vervangen worden dan dat er daadwerkelijk problemen hebben...
Dat ik problemen met de upstream had dat werd pas later duidelijk.
Toch is het gelijk uit je omschrijving van je symptomen duidelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 13-07-2022 10:47 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
dion_b schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:19:
[...]

[...]

qua gebruikte chipset intel puma 6 voor de non giga dus de compal en arris zijn die gelijk alleen de fabikrant is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hebben ze ook gekeken naar andere gebruikers tijdens de metingen? Bij een kennis van mij had hij problemen omdat er gebruikers in de buurt waren die een oude modem gebruikte.

Pas na het vervangen van de modems van andere gebruikers waren zijn problemen opgelost.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

muisje1997 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:57:
[...]

qua gebruikte chipset intel puma 6 voor de non giga dus de compal en arris zijn die gelijk alleen de fabikrant is anders
WiFi chipset is anders, Ethernetswitch is anders. Firmware die fabrikant erop gezet heeft (#1 plek waar bugs zitt4en) is anders. Genoeg zaken die kunnen verschillen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
de plek waar de latency meestal vandaan komt is de intel puma 6 chipsrt en doe is geheel identiek tussen de 2 fabrikanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

muisje1997 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:09:
de plek waar de latency meestal vandaan komt is de intel puma 6 chipsrt en doe is geheel identiek tussen de 2 fabrikanten
Klopt. Maar we hebben het niet over latency, we hebben het over trage en dan uitvallende verbinding. Laten we het alsjeblieft een beetje on-topic houden.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 13-07-2022 11:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@dion_b Imho kan je dat nog niet helemaal uitsluiten, een 900ms round trip zoals uit de startpost kan wel degelijk resultaat zijn van een trottelende puma chipset in een poging niets te droppen. Mja die test is via wifi gedaan.

De tr069 is toch gewoon remote management?
Dat het modem Docsis 3.0 draait zegt wel iets, het is aannemelijk dat er een hoop niet lekker zit in die wijk.

Mja wellicht is TS continue de allernieuwste Debian release aan het seeden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Raymond P schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:46:
@dion_b Imho kan je dat nog niet helemaal uitsluiten, een 900ms round trip zoals uit de startpost kan wel degelijk resultaat zijn van een trottelende puma chipset in een poging niets te droppen. Mja die test is via wifi gedaan.

De tr069 is toch gewoon remote management?
Dat het modem Docsis 3.0 draait zegt wel iets, het is aannemelijk dat er een hoop niet lekker zit in die wijk.

Mja wellicht is TS continue de allernieuwste Debian release aan het seeden.
alle non giga connectboxen draaien op docsis 3.0 omdat die geen 3.1 aankunnen dat kan alleen de giga en de ubee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@muisje1997 Ah. :+ Heb ik ook weer wat geleerd.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:16
Vanaf het begin hebben wij al problemen met onze aansluiting. Tijdens online meetings valt video weg en audio kwaliteit vermindert. Tijdens het dagelijks gebruik komt het regelmatig voor dat ik websites meerdere malen moet herladen voordat ze fatsoenlijk bereikbaar zijn.

Nu draai ik al een tijd diverse test en iedere keer dat het probleem zich voordoet zie ik in mijn 3e en/of 4e hop een verhoging van de latency van +/- 400ms of hoger. Dit is binnen AS33915 en AS9143 (beide Vodafone/Ziggo). Het enige wat Ziggo wil doen is een monteur sturen om mijn modem te controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
KoBolD54 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:11:
Vanaf het begin hebben wij al problemen met onze aansluiting. Tijdens online meetings valt video weg en audio kwaliteit vermindert. Tijdens het dagelijks gebruik komt het regelmatig voor dat ik websites meerdere malen moet herladen voordat ze fatsoenlijk bereikbaar zijn.

Nu draai ik al een tijd diverse test en iedere keer dat het probleem zich voordoet zie ik in mijn 3e en/of 4e hop een verhoging van de latency van +/- 400ms of hoger. Dit is binnen AS33915 en AS9143 (beide Vodafone/Ziggo). Het enige wat Ziggo wil doen is een monteur sturen om mijn modem te controleren.
open topic op de ziggo community daar krijg je betere hulp dan hier of bij de gewone ziggo klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20
Hier hezelfde op de connectbox van ziggo.
Wel wifi, maar geen internet.
Na een x-aantal minuten is de verbinding er weer.

Woonplaats Eindhoven hier

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
Monteur toch ruim een uur hier binnen geweest, deze keer kwam er een monteur van Ziggo zelf ipv een onderaannemer.
Hij heeft het binnenkomende signaal nog is bekeken, hier (nog steeds) niks vreemd te vinden, er was ook geen schade op de kabel te zien. Hij heeft tevens vanaf de splitter het huis in gemeten om te kijken of hier verstoringen op het signaal vandaan komen, ook hier geen gekke dingen gevonden.
Het AOP is vervangen, het leek erop dat er net iets contact was tussen de kabel shielding en de ader. Dit zou de ellende kunnen veroorzaken maar dit verklaart niet direct waarom het uit het niets een probleem zou zijn.
Het modem is vervangen voor een connectbox giga in de hoop dat het docsis 3.1 connectie ook verbetering brengt.
Al met al kon ook deze monteur niet direct verklaren waardoor de ellende nou komt en hij durfde ook niet zijn hand in het vuur te steken of dit de oplossing was. We wachten af in de hoop dat alles nu stabieler blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassefras69
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
Herkenbaar. Hier dezelfde problemen, altijd gehad. Als ik ziggo bel, meten ze door en ziet het er allemaal goed uit. Of ik moet alle kabels vervangen, of andere oorzaken bij mij. Helaas heb ik er zelf te weinig verstand van om te weten waar het écht inzit. Ik ben er klaar mee en hang de vlag uit (op zijn kop) als de glasvezel geinstalleerd wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337LutZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10-2024
Had exact hetzelfde issue een aantal jaar terug. Bij mij lag het er aan dat door teveel devices een bepaalde table vol zat en de modem herstartte zichzelf daardoor. Daarna heeft Ziggo het modem in bridge mode gezet en was het probleem voor altijd weg.
Nu zit ik inmiddels bij KPN met mijn eigen modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geelmans
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 17:52
Klinkt als een bij mij bekend probleem.
Heb ook regelmatig vast lopers en signaalverlies op de kabel en wireless
Ben al driekwart jaar bezig om hier ook een oplossing voor te vinden.
Al meerdere malen een monteur voor geweest, en alle kabels, AOP, en splitter vervangen, echter geen oplossing.
Kwamen nu met het geweldige id om wireless punten aan te bieden om het probleem op te lossen. Dit is natuurlijk geen optie. (Ook nooit gekregen trouwens)

Ikzelf denk dat het in de wijkcentrale zit, echter zijn de medewerkers van Ziggo hier niet van te overtuigen.
Mocht er bij jou een oplossing zijn hou ik me aanbevolen.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Laatst online: 05-05 15:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik zie in 1 van je screenshots dat er connectie wordt gemaakt via TR069 dat is een protocol om van buitenaf je modem te beheren.

Heb je toevallig een eigen (vrij recente, ivm de netwerkveiligheid) router bij de hand? Dan helpdesk vragen om de modem in bridge te zetten en je eigen router er achter te hangen.
Dat IP adres wat ik als src zie is van google en dat lijkt me heel vreemd (ik kijk naar de complete netwerkhistory in je screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kabouterplop01 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:09:
Ik zie in 1 van je screenshots dat er connectie wordt gemaakt via TR069 dat is een protocol om van buitenaf je modem te beheren.
TR.069 werkt niet van buitenaf. Een apparaat stuurt zelf informs naar een ACS server. Als ACS in de modemlog vermeld staat, is het zelf contact aan het opnemen via TR.069 met een ACS, vermoedelijk die van Ziggo.
Heb je toevallig een eigen (vrij recente, ivm de netwerkveiligheid) router bij de hand? Dan helpdesk vragen om de modem in bridge te zetten en je eigen router er achter te hangen.
Dat IP adres wat ik als src zie is van google en dat lijkt me heel vreemd (ik kijk naar de complete netwerkhistory in je screenshot)
Hij was Google aan het pingen. Niet raar toch dat hij antwoord krijgt van Google...

Sowieso, IP is layer 3, maar de foutmeldingen in de log zijn layer 2. Als het op layer 2 al mis gaat maakt het niet uit wat er op 3 of hoger gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

TR.069 werkt niet van buitenaf. Een apparaat stuurt zelf informs naar een ACS server. Als ACS in de modemlog vermeld staat, is het zelf contact aan het opnemen via TR.069 met een ACS, vermoedelijk die van Ziggo.
Als die port dichtstaat van buitenaf dan is er zeker iets vreemds aan de hand. Kijk even in die screenshot.
Als dat te maken heeft met pingen ben ik een ei (inkoppertje :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kabouterplop01 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Als die port dichtstaat van buitenaf dan is er zeker iets vreemds aan de hand. Kijk even in die screenshot.
Als dat te maken heeft met pingen ben ik een ei (inkoppertje :P )
Eeh... dat "IP van google" is letterlijk een ping naar google.com

En de melding mbt TR.069 probleem is tussen modem en CMTS, dus layer 2. Daar gaat het mis, dat is mijn punt juist.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Ahh ik ben een EI. Ik zag even niet waarom dat de ping was, dank.
En nu zie ik met inzoomen inderdaad dat het op L2 al fout gaat idd tussen de cmts en het modem, het zijn de zelfde mac adressen
dus idd Ziggo bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurre-r
Al met al lijkt het erop dat de problemen (in iedergeval tijdelijk) zijn opgelost. De laatste 24 uur geen enkele storing meer gehad.
dion_b schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:54:
Deze kanalen zijn nu niet meer gemaskeerd en werken gewoon. Vermoedelijk was er toch af en toe contact tussen de shielding en de kern in het AOP.

Fingers crossed dat hat probleem nu ook weg blijft.
Bedankt iedereen iig voor het meedenken.
Pagina: 1