Mijn vraag
we hebben de laatste dagen ongelooflijk veel last van vliegen zodra de achterdeur open staat. Tijdens het typen van dit bericht zitten er alleen al 5 vliegen op de bank naast mij en soms op mijn arm/been, als ik straks met de vliegenmepper aan de slag ga dan zullen er zeker 20 lijken ontstaan. Dit doe ik nu al enkele avonden achter elkaar, voordat ik ga slapen zijn we geen vliegen meer beneden.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- de achter tuin is volledig betegeld drie maanden geleden
- er staat een zwembad in de achtertuin met warmtepomp/zandfilterpomp/chloor waar de vliegen verder niet te zien zijn
- de vuilnis containers hebben we paar dagen geleden al maar voren gezet om te zien of dit invloed heeft
- de vliegen komen echt vanuit buiten
- de buren aan de ene kant hebben geen last van vliegen met de achterdeur open
- de buren aan de andere kant zijn momenteel op vakantie. Hebben wel twee konijnen en planten/bomen in de tuin, maar als ik over de schutting gluur vallen mij nergens (veel) vliegen op
- ramen zijn gewassen met azijn
- bakjes met azijn neergezet
- vliegenvanger opgehangen gisterochtend
- elektronisch ding in de muur wat vliegen met geur zou weren
- vliegenval achterin de tuin wat vliegen zou moeten lokken en doden
- spuitbus tegen vliegen gebruikt
- geen planten, fruit of andere etenswaren in de woonkamer
Ik begin redelijk gefrustreerd te worden, omdat de overlast niet minder woord. Dus: wat nu?
- https://www.vliegengordij...n/verspringen-transparant bestellen voor de achterdeur? Een hor zie ik niet zitten, even de deur openenen sluiten om naar de schuur te gaan en er zitten er weer een paar binnen... Dat gordijn zou altijd moeten werken, zelfs als je er doorheen loopt?
Wie heeft nog fantastische ideeën?
Doel: de achterdeur open kunnen zetten zonder vleigen in huis krijgen
:strip_exif()/f/image/daYVSUj7I8KreQPJRfF6xuGp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vtFV3IbOhhZBZGuPjLdvBwZ6.jpg?f=fotoalbum_large)
we hebben de laatste dagen ongelooflijk veel last van vliegen zodra de achterdeur open staat. Tijdens het typen van dit bericht zitten er alleen al 5 vliegen op de bank naast mij en soms op mijn arm/been, als ik straks met de vliegenmepper aan de slag ga dan zullen er zeker 20 lijken ontstaan. Dit doe ik nu al enkele avonden achter elkaar, voordat ik ga slapen zijn we geen vliegen meer beneden.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- de achter tuin is volledig betegeld drie maanden geleden
- er staat een zwembad in de achtertuin met warmtepomp/zandfilterpomp/chloor waar de vliegen verder niet te zien zijn
- de vuilnis containers hebben we paar dagen geleden al maar voren gezet om te zien of dit invloed heeft
- de vliegen komen echt vanuit buiten
- de buren aan de ene kant hebben geen last van vliegen met de achterdeur open
- de buren aan de andere kant zijn momenteel op vakantie. Hebben wel twee konijnen en planten/bomen in de tuin, maar als ik over de schutting gluur vallen mij nergens (veel) vliegen op
- ramen zijn gewassen met azijn
- bakjes met azijn neergezet
- vliegenvanger opgehangen gisterochtend
- elektronisch ding in de muur wat vliegen met geur zou weren
- vliegenval achterin de tuin wat vliegen zou moeten lokken en doden
- spuitbus tegen vliegen gebruikt
- geen planten, fruit of andere etenswaren in de woonkamer
Ik begin redelijk gefrustreerd te worden, omdat de overlast niet minder woord. Dus: wat nu?
- https://www.vliegengordij...n/verspringen-transparant bestellen voor de achterdeur? Een hor zie ik niet zitten, even de deur openenen sluiten om naar de schuur te gaan en er zitten er weer een paar binnen... Dat gordijn zou altijd moeten werken, zelfs als je er doorheen loopt?
Wie heeft nog fantastische ideeën?
Doel: de achterdeur open kunnen zetten zonder vleigen in huis krijgen
:strip_exif()/f/image/daYVSUj7I8KreQPJRfF6xuGp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vtFV3IbOhhZBZGuPjLdvBwZ6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oTjldk8cIqz1t7PKv4SD44TP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door President op 12-07-2022 19:44 ]