In de badkamer (1e verdieping) hangt een radiator. De radiator ontvangt water van de stadsverwarming met een temp van ong. 70gr.
Bij de bouw van het huis heb ik verzocht om de leiding die naar de radiator loopt, met een paar lussen onder de vloer van de badkamer naar de radiator te leggen (niet onder het douchegedeelte). Zeg maar als een soort vloerverwarming. Ik ben toen gewaarschuwd, pas op dat je de vloer niet te heet laat worden!
Netjes op gelet, ging prima, tot ik een keer de radiatorknop volledig open had gedraaid en vervolgens vergeten ben de knop weer dicht te draaien...het gevolg, drie tegels die nu hol klinken en beginnen los te liggen.
De tegels vastlijmen, dat gaat wel lukken. Maar hoe voorkom ik dat dit nog een keer gebeurt? Ik zou de radiatorknop graag willen vervangen door een knop die de toevoer direct knijpt bij een watertemp van boven de 40 graden bijvoorbeeld.
Bij onze verdeler van de vloerverwarming zit zo'n ding. Bestaat zoiets ook voor een radiator? Ik snap dat het dan lang(er) gaat duren voordat de radiator heet is, maar liever dat dan weer kapotte/losse tegels. Of heeft iemand een betere oplossing?
De huidige radiatorknop:
De temperatuurbegrenzer van de verdeler (vloerverwarming BG):
Bij de bouw van het huis heb ik verzocht om de leiding die naar de radiator loopt, met een paar lussen onder de vloer van de badkamer naar de radiator te leggen (niet onder het douchegedeelte). Zeg maar als een soort vloerverwarming. Ik ben toen gewaarschuwd, pas op dat je de vloer niet te heet laat worden!
Netjes op gelet, ging prima, tot ik een keer de radiatorknop volledig open had gedraaid en vervolgens vergeten ben de knop weer dicht te draaien...het gevolg, drie tegels die nu hol klinken en beginnen los te liggen.
De tegels vastlijmen, dat gaat wel lukken. Maar hoe voorkom ik dat dit nog een keer gebeurt? Ik zou de radiatorknop graag willen vervangen door een knop die de toevoer direct knijpt bij een watertemp van boven de 40 graden bijvoorbeeld.
Bij onze verdeler van de vloerverwarming zit zo'n ding. Bestaat zoiets ook voor een radiator? Ik snap dat het dan lang(er) gaat duren voordat de radiator heet is, maar liever dat dan weer kapotte/losse tegels. Of heeft iemand een betere oplossing?
De huidige radiatorknop:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
De temperatuurbegrenzer van de verdeler (vloerverwarming BG):
:strip_exif()/f/image/TMCXGNqBu8WYQQKe78xRyz2G.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/vEf6t6whr75X87TTYlCQoNDC.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hfW5LI5J5Db2XtxvaGFuRWCo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FGjISG26zf5rRG9OaY2JpLZE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/IsXBHaNRvEijJIAq4hhDvKLx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/skGGwfwKQ6frGrZ8avUw02pX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YrjEe5J1drCifQGDxydRe1E9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j28xPcZx9LSiLkeJrsgODj2R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iOyS5pSob3eHJvAihC5eM3iX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5GVCdFYjONcsNTdHtqfEO2FU.jpg?f=fotoalbum_large)