Ik wil doe-het-zelf suskasten gaan maken om voor mijn ventilatieroosters te plaatsen. Hierin wil ik isolatiemateriaal plaatsen, maar ik vrees dat er door het snijden of anders wel de airflow der mechanische ventilatie schadelijke stoffen gaan binnenvliegen.
Weet iemand welk materiaal hiervoor geschikt zou zijn (+of dit überhaupt een goed idee is mag ook)?
Zo vond ik deze:
Akoestiekwinkel's acusticab
Of gewoon een standaard bouwmarkt akoestisch plaatje nemen?
Het hoeft niet perfect te zijn, als ik er maar een paar dB af kan krijgen en weer verder kan leven.
Achtergrond:
Recentelijk verving mijn verhuurder de ventilatieroosters. Mooi, maar itt de vorige roosters zijn dit effectief open gaten boven de ramen, waardoor ik nu letterlijk wanhopig word van het vliegverkeer (soms hele dag elke 1 a 2 minuten +/- 70 dB over je huis). Vervangen door echte suskasten gaat niet, daar heb ik het geld niet voor.
/f/image/fmNv965UsIfidmdRuIjtfopI.png?f=fotoalbum_large)
Weet iemand welk materiaal hiervoor geschikt zou zijn (+of dit überhaupt een goed idee is mag ook)?
Zo vond ik deze:
Akoestiekwinkel's acusticab
Of gewoon een standaard bouwmarkt akoestisch plaatje nemen?
Het hoeft niet perfect te zijn, als ik er maar een paar dB af kan krijgen en weer verder kan leven.
Achtergrond:
Recentelijk verving mijn verhuurder de ventilatieroosters. Mooi, maar itt de vorige roosters zijn dit effectief open gaten boven de ramen, waardoor ik nu letterlijk wanhopig word van het vliegverkeer (soms hele dag elke 1 a 2 minuten +/- 70 dB over je huis). Vervangen door echte suskasten gaat niet, daar heb ik het geld niet voor.
/f/image/fmNv965UsIfidmdRuIjtfopI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pBXAEO1KsSO6Nvgftkqo3NZe.jpg?f=fotoalbum_large)