Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier Jansen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-10-2024
Hallo allemaal!

Ben net begonnen met het plaatsen van KAKU schakelaars achter mijn bestaande schakelaars zodat ik ze zowel draadloos als via de normale schakelaar kan bedienen.

Mijn situatie: 3 lampen, 1 schakelaar (zie foto). Dus 1 bruine draad, 1 schakeldraad

Deze schakelaar heb ik erop aangesloten:

https://www.girastore.nl/...htstaand-wisselschak.html

Ik heb de KAKU AWMD-250 gekocht zodat ik de lampen ook kan dimmen. Heb ze aangesloten volgens handleiding (zie foto), maar hoe ik de aansluitdraden op de schakelaar ook aansluit ik krijg het niet werkend. Zelfs het LED lampje van de KAKU gaat niet branden. Kan iemand mij verder helpen?

https://freeimage.host/i/w14Cnj

https://freeimage.host/i/w14A91

[ Voor 25% gewijzigd door Rogier Jansen op 12-07-2022 16:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:14
Je foto met bruin en zwart lijkt goed te zijn, als het het geen hotel schakeling is (bijvoorbeeld overloop lamp)
De 2 witte draden moet op je wisselschakelaar 1 op L en de ander is een beetje afhankelijk hoe je de knop in de basis wilt hebben.
Ik ken deze KAKU module niet uit mijn hoofd en verwacht dat hij ook wel overweg kan met een normale ipv puls schakelaar.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:59

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat voor lampen hangen er aan ? Deze werkt alleen met dimbare verlichting (zonder trafo e.d.).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:17
Uit de handleiding:
Deze ontvanger dient geïnstalleerd te worden achter een enkelvoudige wandschakelaar (geen dimmer
of pulsschakelaar).

Dus je schakelaar is goed.

Een draadje moet op de L van de schakelaar, de andere op een van de overige 2 contacten aan de overzijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHJyrNXi7NTy7rK4VXw-eB9rfjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yduw1GzOk3fUjVKlz7qhlg9i.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door FRANQ op 12-07-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier Jansen
Hmm apart, het lampje van de Kaku module brandt al niet eens. Die zou toch onafhankelijk van wat voor lampen er in zitten moeten branden?

[ Voor 67% gewijzigd door Rogier Jansen op 12-07-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:18
Gaat het lampje wel branden met koppelen ? Volgens mij is het een batterij gevoede kaku, dus het rode lampje zal niet constant branden.

Op de schakelaar de draden ook correct aangesloten ?

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier Jansen
Nee brandt niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Wellicht nog een plasticje tussen de batterij ?

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier Jansen
Nee is niet batterij gevoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Maar als het het knopje om te koppelen 1 sec indruk gaat het rode lampje niet aan of knipperen?

De stroom heb je in de meterkast wel weer aan gezet toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-05 21:48
Volgens mij brand de led enkel als je koppelt. En misschien als ie een schakelsignaal ontvangt, maar dat weet ik niet zeker.

Als ie goed gekoppeld is kun je ook gewoon die 2 witte draden tegen elkaar houden om te kijken of ie schakelt.

Ik krijg wel pijn aan mijn ogen van die ducttape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Wellicht zit onder de ducktape wel het probleem met een verbroken contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier Jansen
Hahah nee dat heeft d electricien gedaan om aan te geven met stift van welke lampen deze schakeldraad afkomstig is. Dus onder de tape nog gewoon hele draad. Zal er vanavond nog eens mee prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
De lamp in kwestie doet het nog wel? Want deze module doet zogezegd aan powerstealing en als de lichtbron defect is kan deze stroom niet door de module heen en gaat deze niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier Jansen
Yes doet het nog gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier Jansen
Ik denk dat het hele ding gewoon kapot is. Als ik de bruine en de zwarte draad erin doe en ik zet er spanning op dan zit er uberhaupt geen spanning op de witte draden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
De witte draden zijn voor het schakel signaal, daar hoort geen stroom op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Dit is getest door de bruine en zwarte draad welke nu op je kaku module zit met elkaar te verbinden? Zo ja dan lijkt het er op dat je module het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier Jansen
Ja kan als ik de zwarte en bruine draad gewoon aansluit op alleen de schakelaar gewoon schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb een paar ingebouwde KAKU modules en ik moest een blauwe draad trekken voor de voeding van de KAKU. Is dat bij jou ook niet het geval? De module zelf heeft ook spanning nodig en dus een 0-draad

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 13-07-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier Jansen
@Hann1BaL Nogal lastig aangezien deze module maar twee aansluitingen heeft. Eentje voor de fase draad en eentje voor de schakeldraad. Staat ook zo beschreven in de handleiding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Hann1BaL deze module heeft geen neutraal nodig, hij 'snoept' van de lamp.

@Rogier Jansen ik zou het zoeken in je lamp. Het kan zijn dat deze te weinig vermogen vraagt, waardoor er ook te weinig te snoepen valt. Hou daarbij ook rekening mee dat de waardes niet altijd 100% accuraat zijn.
De module geeft aan dat de led-lamp minimaal 3W moet zijn, maar het kan ook best dat een lamp die met 4W op het randje zit het ook niet doet. En zijn ze 100% zeker dimbaar?

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 13-07-2022 13:06 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier Jansen
@Gizz Dank je wel voor je reactie. Is een slimme Wifi, dimbare lamp dus dat zou moeten werken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Rogier Jansen ik denk dat het daar mis gaat. Een dimmer zoals deze van KaKu gebruik je om domme dimbare lampen te dimmen. Bij een slimme lamp zit de dimmer ingebouwd in de lamp en die stuur je aan via wifi.

Een slimme lamp is vrijwel nooit geschikt om gedimd te worden met een externe dimmer! De dimmer (en bijbehorende elektronica, wifi-chip) is helemaal niet gemaakt om gevoed te worden met elektriciteit uit een dimmer. Die is gemaakt om op gewoon 230V, ongedimd, te werken.

Waarom wil je nog een dimmer toevoegen achter de schakelaar? Je kunt de lampen immers al dimmen via wifi, dus waarom wil je ze nu gaan dimmen via de app van KaKu? Dat laatste kan wel, maar dan dien je de lampen te vervangen door reguliere (domme) dimbare led-lampen :)

[ Voor 44% gewijzigd door Gizz op 13-07-2022 13:26 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier Jansen
@Gizz Ah dat schept duidelijkheid. Ik wilde dat doen omdat ik dan ook de kleur van de lampen kan aanpassen. Maar wat ik eigenlijk wilde is dat ik de lampen zowel met schakelaar als draadloos kan bedienen, dus dan zijn reguliere dimbare led lampen toch de beste optie denk ik. Bedankt voor de hulp in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Rogier Jansen je zou dan kunnen kijken naar een knop die draadloos met je huidige slimme lampen communiceert. Ik weet niet of dat bij die van jou makkelijk kan, wellicht heb je daar een platform tussen nodig zoals Home Assistant. Met zigbee-lampen is het relatief eenvoudig om een zigbee-knop aan een zigbee-lamp te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Rogier Jansen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:14:
@Gizz Dank je wel voor je reactie. Is een slimme Wifi, dimbare lamp dus dat zou moeten werken toch?
A daar gaat het mis, de wifi lamp is daar niet voor bedoelt. Die zal wel een eigen regelbare voeding hebben die van 100 tot 250 volt werkt. Dus extern dimmen gaat niet lukken, alleen aan/uit is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier Jansen
Ik geef het op. Heb speciale dimbare lampen gekocht. Nieuwe Kaku gehaald en verbonden. Heb gemeten en zowel de Kaku als de schakelaar krijgen stroom. Lampen branden ook, maar krijg op geen enkele manier verbinding met dat ding. Als ik het knopje indruk op het device gebeurt er verder niks. Krijg hem niet verbonden met de Homey

[ Voor 6% gewijzigd door Rogier Jansen op 15-07-2022 18:52 ]

Pagina: 1