Hi all!
Na het succes van vorig seizoen hebben we - @
G_Dragon , ik en nu ook aangehaakt @
kiiv3H - het idee opgevat om weer een Time Trial Championship te organiseren in F1 2022!
Concreet:
-We rijden de komende weken tien banen. Het idee was om 1 week per baan aan te houden, maar sommige rijders geven de voorkeur aan twee weken. Daarom hebben we besloten om dit af te wisselen: de eerste baan rijden we 1 week, de tweede baan 2 weken, de derde baan 1 week, de vierde baan 2 weken, etc.
-Je noteert je gereden tijd in dit topic. We gaan net als vorig jaar uit van sportiviteit en eerlijkheid: je hoeft dus niet per se een bewijs van je gereden rondetijd bij te voegen, maar dat mag uiteraard wel. Houd het eerlijk en gezellig: deze competitie is voor de fun en het maakt niet uit als je niet de snelste bent.
-We starten met rijden aankomende vrijdag - 15 juli - om 00:00 uur (nacht van donderdag op vrijdag). Vanaf dat moment heb je tot en met de donderdag daarop (21 juli) om 23:59 uur om een tijd te zetten en in de comments te plaatsen. Iedere donderdagavond wordt de baan van de volgende week alvast bekend gemaakt.
-Als je je tijd hebt verbeterd; plaats dan steeds een nieuwe comment in dit topic. Ik -@
Timbox88 - ga meerdere keren per dag door het topic heen, zodat ik de tussenstand kan bijhouden. Deze tussenstand wordt regelmatig in de comments geplaatst en zal ook in de openingspost worden bijgewerkt.
-De top vijftien per baan verdient punten (hadden eerst top tien, maar op veler verzoek verdienen nu meer rijders punten). Daarbij houden we de huidige F1-telling aan. De puntentelling is als volgt:
1: 36
2: 30
3: 25
4: 21
5: 18
6: 15
7: 13
8: 11
9: 9
10: 7
11: 5
12: 4
13: 3
14: 2
15: 1
-Aan het eind van de week (of twee weken, afhankelijk van de baan) zorgen we voor een eindstand per baan. Deze eindstand zal ook worden opgenomen in een totaalstand: een optelsom van alle punten verdiend in de tot dan toe gereden banen. We hebben dus per baan een klassement en een overall eindklassement.
-Wanneer twee coureurs exact dezelfde tijd rijden, staat diegene die die tijd als eerste noteerde, boven de ander in het klassement. De eerste coureur verdient dan dus ook meer punten (punten worden niet gedeeld).
-Banen worden willekeurig gekozen. Ik nummer álle banen en laat mijn vriendin iedere keer een nummer noemen. Die baan wordt gereden.
-Instelling van de auto's bepaal je zelf. Je mag het zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wil. Het enige dat telt is: race eerlijk en wees zo snel mogelijk.
-Iedereen mag meedoen. Niveau maakt niet uit. Het gaat ook om de gezelligheid in dit topic
-Racen mag op console naar keuze. PC is uiteraard ook toegestaan!
Voor nu geldt: bereid je nog even goed voor (;-)) en dan maak ik aankomende donderdagavond bekend met welke baan we aankomende vrijdag aftrappen!
[
Voor 14% gewijzigd door
Timbox88 op 28-07-2022 09:49
]