Nieuwwaarde autoverzekering 1,2 3 jaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:08
Ik ben van plan en nieuwe auto te kopen en bij het afsluiten van een verzekering komt uiteraard weer de vraag opborrelen of ik een verzekering kies met een zo lang mogelijke 'nieuwwaarde dekking'. Het is logisch dat een verzekering meer kost als zij 3 jaar nieuwwaarde uitkeren bij total loss dan een verzekering die 1 jaar nieuwwaarde biedt.

Denk ik te simpel als ik het eerste jaar kies voor de iets goedkopere verzekering die 1 jaar nieuwwaarde biedt en dat ik na een jaar bij het verstrijken wel weer naar een verzekering zoek die een goede deal heeft voor 2 of 3 jaar nieuwwaarde en betaal daar dan pas volgend jaar wat meer voor.

Zie ik iets over het hoofd in de kleine letters van de maatschappijen of werkt dit gewoon zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:18
xon schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:15:
Ik ben van plan en nieuwe auto te kopen en bij het afsluiten van een verzekering komt uiteraard weer de vraag opborrelen of ik een verzekering kies met een zo lang mogelijke 'nieuwwaarde dekking'. Het is logisch dat een verzekering meer kost als zij 3 jaar nieuwwaarde uitkeren bij total loss dan een verzekering die 1 jaar nieuwwaarde biedt.

Denk ik te simpel als ik het eerste jaar kies voor de iets goedkopere verzekering die 1 jaar nieuwwaarde biedt en dat ik na een jaar bij het verstrijken wel weer naar een verzekering zoek die een goede deal heeft voor 2 of 3 jaar nieuwwaarde en betaal daar dan pas volgend jaar wat meer voor.

Zie ik iets over het hoofd in de kleine letters van de maatschappijen of werkt dit gewoon zo?
Zou even in de voorwaarden kijken. Als je een auto gaat verzekeren die een jaar oud is zal de regeling (denk ik) niet meer gelden?

Random google;

https://www.allianzdirect...ng/verlengde-nieuwwaarde/

Max 3 maand oud.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 12-07-2022 11:27 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het verschilt per verzekeraar of dit mogelijk is. Verstandig om dit van te voren goed uit te zoeken en zelfs dan heb je nog geen garantie omdat ondertussen de voorwaarden aangepast kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soosterh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik ben al 40 jaar bij OHRA verzekerd. Eigenlijk nooit echt bij aanpassing van de polisvoorwaarden gekeken.
Wel hebben ze een nieuwwaarde regeling van 3 jaar.
Onlangs is mijn auto gestolen.
Nu blijkt dat de nieuwwaarde regeling een afbouwregeling is.
Na 32 maanden is hier nog 70% van over.
OHRA wil hier ook niet van afwijken in een soort van coulance regeling.
Verder zijn ze slecht in een vergoeding voor vervangend vervoer.
Advies: kijk regelmatig je polisvoorwaarden na en zoek op basis daarvan eventueel een nieuwe verzekering.