[Gmail] verwijdert berichten uit meerdere mappen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koentjuuh
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-03-2024
Goedemorgen,

Ik ben sinds enige tijd in Outlook overgestapt van de POP3 versie van Gmail naar de IMAP variant. Nu ben ik er achter gekomen dat wanneer ik een email naar mijzelf stuur, deze netjes in verzonden berichten komt en in mijn inbox. Wanneer ik nu de aan mijzelf verstuurde mail verwijder uit het mapje verzonden berichten dan verwijdert Gmail hem ook automatisch uit mijn inbox. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Heeft iemand een idee welke instelling ik hiervoor moet aanpassen om te zorgen dat de mail niet op beide locaties wordt verwijderd?

Hopend op een werkend antwoord,
Koen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:34
Dat is hoe IMAP werkt.

POP3 haalt het juist lokaal binnen en heeft verder geen sync naar de 'online' versie.

IMAP synchroniseert dit wel en dan krijg je dit effect.

https://www.lifewire.com/what-does-imap-do-1166415

[ Voor 13% gewijzigd door Lelletje op 12-07-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 16:27
Heb je dit wel eens getest op de webinterface van gmail? Want als ik dit test in de webmail, krijg ik exact hetzelfde resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:40
Je hebt in gmail geen "mapje verzonden berichten" waarin een kopie van de mail staat

Er is één mail. Die heeft het label "Inbox" en het label "Verzonden berichten". Hoewel het lijkt op de mappen zoals je bijvoorbeeld in outlook hebt werkt dit in Gmail anders. Iedere mail bestaat maar 1x en heeft meerdere labels. Mail verwijderen = overal weg.

Dit werkte met POP3 wel omdat je daar een lokale kopie maakte. En afhankelijk van je mailclient gebruik je dan wel mappen, die toevallig dezelfde naam hebben als de labels in Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

kraats

Ik rol

De mail die je ziet in inbox en bij verzonden items is dezelfde mail die je in twee aparte weergaves (filters) ziet. De mail wordt niet dubbel opgeslagen, maar krijgt twee labels; verzonden en inbox. Verwijderen geldt alleen niet voor alleen het label, maar voor de hele mail.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 15:42
Mijn persoonlijke advies:
Gebruik gewoon geen IMAP voor gmail, maar gebruik gewoon de webclient.
Outlook kent mappen, Gmail werkt met labels. Als je nested mappen maakt krijg je in feite een label zoals
belangrijke mails/hypotheek

Iedereen die ik ken die het probeert loopt vroeg of laat tegen ellende aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

dixet schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:02:
Je hebt in gmail geen "mapje verzonden berichten" waarin een kopie van de mail staat

Er is één mail. Die heeft het label "Inbox" en het label "Verzonden berichten". Hoewel het lijkt op de mappen zoals je bijvoorbeeld in outlook hebt werkt dit in Gmail anders. Iedere mail bestaat maar 1x en heeft meerdere labels. Mail verwijderen = overal weg.

Dit werkte met POP3 wel omdat je daar een lokale kopie maakte. En afhankelijk van je mailclient gebruik je dan wel mappen, die toevallig dezelfde naam hebben als de labels in Gmail.
Precies dat ja. 1 mail in 10 'mappen' neemt dan ook niet meer ruimte in dan in 1 (of 0!). Volgens mij is er niet een label 'Verzonden' om te verwijderen als je het toch weg wilt, wat volgens mij wel kan: sleep in je IMAP client van Verzonden naar Inbox.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

F_J_K schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:08:
[...]

Precies dat ja. 1 mail in 10 'mappen' neemt dan ook niet meer ruimte in dan in 1 (of 0!). Volgens mij is er niet een label 'Verzonden' om te verwijderen als je het toch weg wilt, wat volgens mij wel kan: sleep in je IMAP client van Verzonden naar Inbox.
Hmmz, dan staat-ie vervolgens wel dubbel in je inbox. Wordt het leven niet minder verwarrend voor, voor @Koentjuuh.

Ik zou de mail gewoon laten staan in beide folders. Zoals gezegd: het kost je geen extra schijfruimte. Als je het te verwarrend vindt, kun je overwegen een "view" op je verzonden items in te stellen, waarin mails van jezelf worden verborgen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1