Advies gevraagd: Inktjet Printer voor Home Office

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo,

ik wil een wat uitgebreide Inktjet printer kopen voor mijn Homeoffice. Eisen:

- A4
- dubbelzijdig printen
- dubbelzijdig scannen
- ADF
- lage printkosten
- Inktjet cartridges ook niet-origineel verkrijgbaar

Wie heeft er een goede tip? Ik heb zelf al naar deze gekeken:

WorkForce Pro WF-C4810DTWF
Canon MAXIFY MB5450
HP OfficeJet Pro 9010e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Koopadviesvragen horen in de koopadviesfora.

Move OH -> CKA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 00:02:
Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Koopadviesvragen horen in de koopadviesfora.

Move OH -> CKA
gemist inderdaad. Dank je voor de Move!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Hoeveel denk je gemiddeld te gaan printen? Dat is heel erg (eigenlijk meest) bepalend voor wat een geschikte printer is... En bij X aantal printjes per maand is inkjet sowieso geen goede keuze, dan kan je beter naar een laserprinter gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Als ik de 500 per maand haal is het veel. Maar ik moet regelmatig een document printen en scannen. Dan is een printer met ADF wel een must. 30+ pagina's handmatig scannen is geen lolletje. En soms moet ik iets dubbelzijdig printen. Vandaar de keuze voor de bovengenoemde modellen.

[ Voor 12% gewijzigd door njitter op 13-07-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:42
Inkjet volledig overslaan en voor een laser printer gaan als je voor lage kosten wilt gaan en het in deze mate gaat gebruiken. Inkjet zijn de printkosten namelijk een stuk hoger bij.

Heb je ook kleur nodig? En wat is je budget? Dit mist nog in het overzicht. Reken erop dat met kleur de aanschafwaarde een stuk hoger is.

Overzicht Laser printers

Hebben allemaal ADF + dubbelzijdig printen en scannen. Ook een aantal opties die je via de WiFi kan aansturen, scheelt weer kabels. Bij zowat alle modellen kan je toners vinden via bv 123inkt, je zit dan niet aan de toners vast van de fabrikant.

[ Voor 12% gewijzigd door Panini op 13-07-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:51
MicGlou vraagt dat om een beetje te kunnen weten of een laserprinter niet beter geschikt.

Inktjet kan redelijk duur zijn als je te weinig of te veel print. Bij te weinig printen kunnen cartridges opdrogen en dan mag je ze vroegtijdig vervangen. Bij te veel printen zijn andere technieken goedkoper.

Doorgaans kom je bij beiden van die gevallen bij laserprinters uit.

Of een printer een ADF (of zelfs ADF met dubbelzijdig scannen heeft) staat vaak redelijk los van de printer; die zijn vaak modulair genoeg gemaakt dat regelmatig er wel een model is dat wel de gewenste ADF heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Ook kleur nodig. Ik was inderdaad wel van plan om alternatieve cartridges te gebruiken van 123inkt/alleeninkt.

Het zou ook fijn zijn als de printer een beetje compact is :)

[ Voor 22% gewijzigd door njitter op 13-07-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
[b]Panini in "Advies gevraagd: Inktjet Printer voor Home Office"
Overzicht Laser printers

Hebben allemaal ADF + dubbelzijdig printen en scannen. Ook een aantal opties die je via de WiFi kan aansturen, scheelt weer kabels. Bij zowat alle modellen kan je toners vinden via bv 123inkt, je zit dan niet aan de toners vast van de fabrikant.
Volgens mij hebben veel van de printers in het overzicht geen scanner. Die krijg ik alleen naar boven als ik voor All-in-One kies.

Zijn toners niet veel duurder dan inkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
njitter schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:59:
[...]

Volgens mij hebben veel van de printers in het overzicht geen scanner. Die krijg ik alleen naar boven als ik voor All-in-One kies.

Zijn toners niet veel duurder dan inkt?
Toners zijn inderdaad duurder in de aanschaf. Alleen is het wel zo dat je niet na 10 printjes al gemekker krijgt dat een cartridge leeg is.

Toner gaat makkelijk 1000+ printjes mee waarbij inkjet dan al vele cartridges versleten heeft. Droogt ook niet in en inktjet moet altijd een beetje inkt gebruiken om de koppen vrij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
hoi1234 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:49:
[...]

Toners zijn inderdaad duurder in de aanschaf. Alleen is het wel zo dat je niet na 10 printjes al gemekker krijgt dat een cartridge leeg is.

Toner gaat makkelijk 1000+ printjes mee waarbij inkjet dan al vele cartridges versleten heeft. Droogt ook niet in en inktjet moet altijd een beetje inkt gebruiken om de koppen vrij te houden.
De eco tank printers van Canon en Epson zijn per print ook heel goedkoop, daar kun je ook met gemaak 3000 printjes uithalen. Heb ik nu enkele keren neer gezet bij bekenden, naar alle tevredenheid (beide merken). De ene drukt enkel alleen foto's af, de ander overwegend foto's en facturen.

Toner cartrigdes zijn duurder, absoluut, maar je kunt er vaak ook >8000 prints mee maken. De eco tanks zijn wat goedkoper. Allemaal voors en tegens.
Pagina: 1