Toon posts:

[PHP] directory niet 403 maar lijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hej,
Ik wil graag dat als je in een directory komt dat er dan zo'n lijst wordt gegenereerd. Het probleem is dat ik alleen maar een 403 krijg [bij f2s en ook bij zeelandnet].

Hoe moet ik dit oplossen via ftp??? Ik gebruik ws-ftp light edition... en ik geloof dat het met chmod moet maar hoe???

Via de search kwam ik er niet uit, want daar staat allemaal telnet en cgi gedoe... daar snap ik al helemaaaal niets van.

Pleeze help me.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

attribs (chmod) van de file en dir op 755 zetten

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist in WS_FTP LE iets met die chmod gedaan. Ik had em voor group en other ook op write gezet... dat helpt niet... bovendien kan ik nu niet meer via ftp in die directory komen vanwege een 550... ik die chmod teruggezet... ik zag dat dat 644 was... nee hoor... ik kan niet meer in die dir komen.

Dit had ik bij Zeelandnet ook al... Weet iemand hoe je bij ws_ftp dat chmod op 755 kan zetten ipv aanvinken wat wel en wat niet mag bij "owner", "group" en "other".

Mijn dank is groots...

Verwijderd

Topicstarter
Ow... tis al gelukt... Voor degenen die ook ws_ftp hebben en willen chmodden: als je em op 755 wil zetten moet je bij group en other execute aanzetten.

Alleen laat ie nog steeds geen lijst zien van de aanwezige files... moet dit ergens in een htaccess ofzo??? Daar heb ik iets over gezien... maar wat en hoe???

Of kan dit niet bij f2s???

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
htaccess???

het enige wat ik kan bedenken met htaccess is dat je een ErrorDocument 403 aanmaakt voor die directory en link naar index.php ofzo en daarin de inhoud van de dir

(aangezien het over f2s gaat neem ik aan dat ik php wel kan gebruiken als oplossing voor dit topic, het wordt dan wel een /14 topic)

of je maakt zelf een index.php met de opendir() functie...
zie ook dit topic [topic=213689]

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen... kheb nog nooit php gebruikt... maar met dat script lukt het misschien wel... iemand nog suggesties met betrekking tot dat script??? Hoe ik iig kan zorgen dat ie alle doc's laat zien... [dus niet alleen gif]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik aan de gang met php... hmm... volgens mij ziet ie er goed uit, maar ik krijg toch echt een error op regel 4...

Hier staat dat php script: http://www.tigereyed.f2s.com/Photos/index.php

dit is mijn huidige code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>
<body>
<?
@dir_list = "";
pop @dir_list;
opendir(DOT,"$IMG_DIR")|| &error ("Cannot Open $IMG_DIR");
foreach (sort readdir(DOT))
{
    $file = $_;
    if (($file =~ /.gif/) || ($file =~ /.tif/) || ($file =~ /.jpg/) || ($file =~ /.GIF/) || ($file =~ /    { push (@dir_list, "$file");}
}
closedir(DOT);
?>
</body>
</html>

Ik ben absoluut php leek... kweet er niets van, maar zoiets moet het toch wel doen??? Of lachen jullie me nu hard uit voor dit misschien toch wel gare script??? :?

Pleeze help.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

/web/sites/67/tigereyed/www.tigereyed.f2s.com/Photos/ dit lijkt me de dir die je wil openen. Volgens mij moet je het hele pad van f2s in je script zetten. Kijk uit met die hoofd en kleine letters: unix vin da nie vijn.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:41
Het werkt iig nog niet:

Parse error: parse error in /web/sites/67/tigereyed/www.tigereyed.f2s.com/Photos/index.php on line 4

Maar ik heb in dat topic gekeken en ik zag dat het perl was, geen php.

Verwijderd

Topicstarter
Als dit perl is, wat idd zou kunnen [geen idee], dan stop ik er mee... Als iemand dit met php kan is het goed, dat kan ik ook nog wel draaiende krijgen op f2s, ondanks dat ik er niets van weet. Maar zo'n standaard lijstje, die je wel vaker tegen komt, dat moet toch niet zo moeilijk in te stellen zijn dat ie dat zelf in elkaar flanst :?

Anders gaat ik weles ff op de Zeelandnet site kijken, want daar had ik het ook, maar die hebben een helpdesk, dus misschien dat ik er zo uitkom.

Maar liever met php, als iemand een goed script zou hebben... daar kan je namelijk ook nog wat layout bij maken... css enzo.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, en indien er meer zijn die vinden dat dit naar /14 moet dan moet iemand dat maar doen.

• SWINX
zoiets bedoel je dan toch??
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
if ($dir = opendir("/web/sites/67/tigereyed/www.tigereyed.f2s.com/Photos")) {
  while ($file = readdir($dir)) {
    echo "<a href=$file>$file</a><br>";
  }  
  closedir($dir);
}
?>

suc6

(dit moet idd /14 worden)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt SWINX. Dit bedoelde ik dus. Ik heb de code nog een beetje aangepast zodat er een net lijstje wordt gemaakt...
Ik kan nu zelfs de layout nog bepalen, cool. Het enige wat ie nog weergeeft, zijn die [.] en [..] voor de dir die erboven zit en de algemene site. Misschien dat ik dat nog wel een keer weg krijg, want ik denk dat ik nog wel eens wat meer met php ga doen... bedankt iedereen voor de goede hulp, en tot later, want nu moet ik nog iets voor school doen.

edit:

Ik zie dat je die code nog verbeterd hebt, thanx.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
if ($dir = opendir("/web/sites/67/tigereyed/www.tigereyed.f2s.com/Photos")) 
{
while ($file = readdir($dir))
  if (($file <> ".") &amp;&amp; ($file <> "..")){
{echo "<a href=$file>$file</a><br>";}}
closedir($dir);}
?>

Die if loop ergens tussen zetten om de echo alleen te doen als $file ongelijk is aan .. of .

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 14:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nog eens voordat iedereen over scripting begon:

probeer in je .htaccess (als de host dat ondersteund) eens te zetten
code:
1
IndexOptions FancyIndexing SuppressSize ScanHTMLTitles

(htaccess geeft de mogelijkheden elke option in je httpd.conf te alteren per directory, dus ook de index opties)

http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_dir.html#directoryindex
http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_autoindex.html

als je duits machtig bent is dit een uitgebreidde .htaccess-uitleg ook over de indexing options
http://www.trash.net/faq/htaccess.shtml

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 16:51 schreef RM-rf het volgende:
nog eens voordat iedereen over scripting begon:

probeer in je .htaccess (als de host dat ondersteund) eens te zetten
code:
1
IndexOptions FancyIndexing SuppressSize ScanHTMLTitles

(htaccess geeft de mogelijkheden elke option in je httpd.conf te alteren per directory, dus ook de index opties)
Ja, had ik ook al goed gevonden... maar nu het php is geworden [gelijk move aangevraagd in su] is het niet meer nodig. Ik ben nu nog blijer met het resultaat van de goede reacties, dan dat ik had verwacht.

Toch bedankt.

• SWINX
cutter: waarom gebruik je dubbele {{ en }} ???
(of is dat een foutje)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

gemoved op verzoek W&G>P&W

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op maandag 27 augustus 2001 16:56 schreef SWINX het volgende:
cutter: waarom gebruik je dubbele {{ en }} ???
(of is dat een foutje)
Ben een haakje vergeten voor de if loop denk ik in mijn newbeeheid....... sorry, zal me niet meer vertonen in het domein der diehard script kids.........

edit:
en die voor de echo moet dan weg..... schaam schaam schaam ......

Verwijderd

Topicstarter
edit:

Hier stond crap. Ben eruit nu.

Kheb geen hulp meer nodig voor dit nu... thanx iedereen.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik dan nog ff... ik wil er nog een dingetje aan veranderen... das *echt* het laatste... Hoe kan ik zorgen dat hij de lijst op [file]extensie sorteert en op alfabet??? En kan je zorgen dat ie index.php niet laat zien???

Ik ben nog van plan om php te gaan leren, maar dit script wil ik graag nu al gebruiken... dus ik vraag voor de laatste keer jullie hulp... :+

edit:

Morgen zal ik kijken of iemand een oplossing weet... nu ga ook ik mijn bed bezoeken... tot morgen!!!

• SWINX
zo filter je die index.php weg:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
if ($dir = opendir("/web/sites/67/tigereyed/www.tigereyed.f2s.com/Photos")) 
{while ($file = readdir($dir))
if (($file <> ".") &amp;&amp; ($file <> "..") &amp;&amp; ($file <> "index.php"))
{echo "<a href=$file>$file</a><br>";}}
closedir($dir);
?>

maar ze staan toch op alfabetische volgorde??

of volgorde van extensie, hoe dat moet weet ik zo niet maar staat misschien wel iets op www.php.net

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ze staan dus op volgorde van upload geloof ik... dus volgens de datum... toch bedankt...

edit: ik zal dat nog even nazoeken.

edit2: ikke heb het nagezocht... je had weer gelijk... bedankt en... ik ben een beetje bezig met php leren... maar vanwege mijn tijd gebrek zal dit wel lang gaan duren ;(
Pagina: 1