Hulp gevraagd: mijn moeke heeft geen tv in het ziekenhuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:25

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik weet niet wat het is, maar de bezuinigingen zijn zo erg dat mijn moeke, die momenteel tot zeker 6 augustus daar moet blijven, geen tv heeft in haar kamer.

Ja, zeggen ze dan, dat hebben we wel, maar op de ipad. Mja, daar lig je dan met bot en spier reuma en je rechterarm in het gips van de val. Er valt niks te ipadden en de wifi van het ziekenhuis is zo beroerd dat hij elke keer blijft laden.

Wat nog vervelender is is dat zij 120km van me af ligt. En tuurlijk, dat is te overzien, maar ik kan haar toch niet de hele dag entertainen. Ik heb helaas ook mijn eigen dingen te doen. Dus ik zit me kapot te praktiseren hoe ik het haar zo comfortabel mogelijk kan maken.

Want een paar dagen geleden was het echt kantje boord. Het scheelde niet veel of mijn moeke was er niet meer. Wonder boven wonder flikt ze het toch elke keer weer om er bovenop te komen (na een strijd van 40 jaar tegen haar bot en spier reuma). En dat is fijn, maar er komen nu weer hele andere zorgen tevoorschijn. Haar mobiliteit wordt steeds minder en minder en als reumapatient is dat nou juist waar tegen je vecht. Want ze wilt zoveel mogelijk zelf kunnen doen.

Afijn, het gaat dus nu aan de betere hand met dr. Maar ze ligt er maar alleen in dr kamertje en hier in mijn stad hebben we tenminste nog een tv hangen aan het plafond zodat je in ieder geval wat kan doen om van je gedachtes af te komen. Ik kwam zelf op het idee om dan maar een kleine tv met mediabox aan te schaffen en deze vol te gooien met andre rieu enzo. Maar ik dacht, misschien hebben jullie wel magnifieke ideeen om het haar zo fijn mogelijk te maken.

Dus schiet maar los die handel. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Toch een ipad, maar dan met sim kaart, met arm+houder. Vastmaken aan bed/nachtkastje, lang laadsnoer, desnoods siri aanzetten, evt wat begeleide toegangdingetjes en klaar.

Klik!
https://tweakers.net/tabl...y5N1OoHrmMYv_umYokbofd-Ag

Klik!
https://www.amazon.nl/Tab...-aluminium/dp/B09J8PX9NQ/

[ Voor 66% gewijzigd door teacher op 11-07-2022 22:14 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24
Klinkt als een lastig situatie en alsof je zelf al mijn oplossing bedacht hebt.

Daarbij zit ik zelf nog aan digitenne te denken als toevoeging of Ziggo Go via de WiFi van het ziekenhuis. Maar gezien je taal gebruik twijfel ik of je niet in België woont?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als de iPad geen 4G heeft kan je wellicht een el cheapo 4G routertje kopen en dan een SIM met onbeperkt dataverkeer erin doen?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Als het echt zo slecht gaat is tv kijken misschien te vermoeiend, wat dacht je van een telefoon of mp3-speler vol luisterboeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Zoiets kopen voor de iPad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZvVdlJUKUtV4oh23fcYdKsvWyA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6qGJS1XKpqT7i9A6n9mIJWH4.jpg?f=user_large

Aan het bed of nachtkastje vastmaken en daar kan ze toch prima op kijken? Of bedienen met 1 hand.

Als je geen data geregeld krijgt via WiFi of 4G/5G kun je natuurlijk ook de tablet vullen met media.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Portable dvd speler met USB. Stickie van 64 GB er in en films er op. Hooguit even resolutie converteren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:16

FreakNL

Well do ya punk?

Een iPad en dan een 4g router en een Sim met onbeperkte data lijkt me de gemakkelijkste oplossing.

Of (als de iPad nog aangeschaft moet worden) meteen 1 met een SIM-slot.

Zoals anderen ook al posten.

Gaat even geld kosten maar iPads zijn waardevast, dus je kunt hem daarna weer verkopen.

Qua simkaart kun je naar “4G voor thuis” kijken van T-mobile.

[ Voor 48% gewijzigd door FreakNL op 11-07-2022 22:10 ]

Pagina: 1